gratis 3G volume kwijt in september

  • 5 September 2012
  • 8 reacties
  • 486 Bekeken

beste Eva,

ergens vorige maand heb ik een abo genomen op Mobile Internet Comfort, het volume van 1GB verscheen op e-services & in de Hello applicatie met daaronder mijn gratis volume ter waarde van 250MB

ondertussen zijn we een nieuwe maand, de meters zijn gereset, nu zie ik echter nog maar enkel die 1GB staan in e-services & in de Hello applicatie, het gratis 3G volume ter waarde van 250MB waarop ik recht heb is spoorloos ...

kan u dit eens doorgeven aan de bevoegde instantie en in orde brengen, aub?

alvast bedankt.

mijn gegevens : fc739103 betreft nummer 0470 90 27 85

mvg,

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Mannekes, jullie moeten eens kijken op het laatste blad van jullie factuur; daar staat bij mij



U kunt uw verbruik opvolgen via de e-Services of de app Hello. Als u naast die MB een Mobile Internet-abonnement voor

pc, tablet of gsm hebt, worden de daarbij inbegrepen MB eerst opgebruikt, en dan pas de MB van uw Belgacom Internet Overal.



Dat houdt dus in dat de verbruiksmeter eerst verschijnt als je abonnementsvolume is opgebruikt. het extra-volume wordt eerst aangesproken nadat je abonnementsvolume is opgebruikt. In de E-services en in de Hello app. verschijnt die extra verbruiksmeter eerst nadat de rest opgebruikt is. Dat extra-volume staat trouwens extra vermeld op het laatste blad van je factuur onder de rubriek Mobile Internet Voordeel



Dat was vroeger ook zo met de volumemeter van vast internet als je extra-volumeblokken bijbestelde. Ik heb bv. nog steeds 279MB extravolume staanvan de tijd toen ik nog maar 50GB volume had (Comfort), nu is dat 150GB en kom ik daar nooit meer boven.














.
Reputatie 7
Badge +1


Xenne, dat was dus tot gisteren het geval, maar vandaag stel ik vast dat ik nu toch 2 meters in mijn Hello app. heb en ook weer in de E-services. Het verandert duidelijk regelmatig. Ik heb nl. voor de test mijn datasim nog eens in een USB-stick gebruikt, en nu gaat het volume wél af van het gratis Internet Overal volume, en niet van mijn betalend Mobile Internet op GSM abonnementsvolume....raar maar waar. Ze zijn er duidelijk aan het prutsen momenteel.

Reputatie 7
Badge +1


Xenne: ik heb hier nog altijd 1 meter staan, het is nu in behandeling bij de bevoegde dienst (ik hou jullie op de hoogte)



Je bedoelt ONbevoegde dienst zeker?

Reputatie 7
Badge +1


Xenne, ik heb hier al eens uitgelegd, dat ik het eens uitgetest heb. Met mijn PC (via USB-stick en gratis datasim met ander nummer) én tablet (enkel Wifi dus met mijn smartphone getetherd als mobiele hotspot en dus op het nummer van mijn smartphone) het volledige volume van 250MB van mijn Mobile Internet Comfort (250MB) opgebruikt om ge zien wat er zou gebeuren. En ja hoor, alles ging eerst af van mijn Mobiel Internet Comfort meter, en als dat op was verscheen de 2e meter van de datasim.Correct ging nu het verbruik van zowel de datasim als van mijn smartphonesim af van het gratis volume van Internet Overal. Ik kreeg dus géén extra-verbruik aangerekend. Overigens is dat oververbruik bij het gratis volume duurder (0.10€ p.MB) dan bij het Mobile Internet Comfort op GSM (0.03€ p.MB). Ik ga eervan uit dat oververbruik altijd loopt op een bestaand mobiel internet abo en niet op het overschreden gratis volume van Internet Overal. Enkel als je geen Mobiel Internet abo hebt, zal het oververbruik op het gratis volume tg. 0.10€ p.MB lopen.

Reputatie 7
Badge +1


Is inderdaad bizzar Xenne! afwachten geblazen dus !surprise



Bij mij maakt het systeem (Hello app en E-szrvices) ook rare bokkesprongen. Sedert een paar dagen staat de 2e meter er toch terug op als 'Mobile Internet Free Any Time 100MB', en staat daar een verbruik op van 0.37MB, al de rest van het verbruik staat op de andere meter 'gratis volume voor Internet on GSM Comfort' dat maar voor 20% is opgebruikt! (49.97MB van de 250MB). Lijkt me niet consequent !

De info via hello en e-services is identiek ja. Acht uur vertraging, het zal zoiets zijn. Onmogelijk om uw verbruik deftig op te volgen natuurlijk, daarom zou men de consument beter móeten beschermen en de mogelijkheid geven in te stellen dat hij niet meer kan verbruiken dan wat er in zijn abo zit

Mvg
Jack schreef : Men geeft 250 Gb.....

Was het maar waar :P


Mvg
Reputatie 7
Badge +1


Gisteren nog eens uitgetest. Gebruik van mijn datasim gaat nu wél van het volume van de datasim 'Mobile Internet Free Anytime' af...niet meer van het GSM volume...da's dus weer veranderd en klopt niet met de vermelding op de factuur ! Maar ja, als je het weet maakt het niet écht uit.




Reageer