Beantwoord

gratis 1919: is dit nog actief?


Reputatie 2
Ontdek wie opbelt: laatste gemiste oproep
Bel gratis 1919 om de gegevens van de laatste gemiste oproep te krijgen en dit nummer meteen terug te bellen.

Wij hebben al vaak geprobeerd met onze vaste telefoon om met het vormen van 1919 de beller van een gemiste oproep te kennen: wij krijgen enkel het signaal van "geen verbinding".
Bestaat de dienst nog wel?
icon

Beste antwoord door KimB 8 July 2016, 13:49

Bekijk origineel

24 reacties

Die bestaat inderdaad nog wel
Als je kijkt via Myproximus, wat staat er bij u aangegeven.
Reputatie 2
Dit is My Proximus TEL

Dan zou ik eens naar de helpdesk bellen als ik u was mss staat er iets verkeerd geconfigureerd!
0800 22 800 (7d/7 tot 22u)
Anders ga je moeten wachten tot een medewerker passeert hier of een privé bericht sturen naar Het Proximus Team kan je natuurlijk ook
Reputatie 2
Naar de helpdesk heb ik al eens gebeld...
Misschien even wachten...
Bedankt Elsa
Reputatie 7
Badge +4
Dag Riji,

Administratief stond dit inderdaad actief op je lijn, maar technisch was het niet geactiveerd. Ik heb dit bij deze in orde gebracht. Nu zou 1919 moeten werken als je er naar belt.

Mvg,

Kim
Dat zit het hem weer hé, het verschil tussen theorie en praktijk ;-))))
Einde goed alles goed en het is bij deze toch alweer opgelost door de mensen van de helpdesk.
Reputatie 2
Bedankt KimB, het werkt eindelijk, ben al weer tevreden.
Maar je zegt er niet bij voor hoelang 😉
Reputatie 5
Badge +4
173srm.jpg
Oei, dat was maar om te lachen hé Andy dat ik dit gezegd heb :-))))
Reputatie 5
Badge +4
Nog een geluk dat we kunnen lachen he Elsa 🙂
Dat doen we inderdaad soms nog veel te weinig, toch als je graag lacht ;-))
Beste

Ik ben sinds september Proximus klant. Ik heb steeds gebruik kunnen maken van de gratis dienst 1919, blijkbaar werkt dit niet met mijn huidig abonnement van Proximus. Indien ik dit wil activeren moet ik ook "ken je beller" activeren, maar dan spreken wij niet meer over een gratis dienst want er komt €3,- bij.

Klopt dit of is het zoals ik hierboven heb gelezen technisch gewoon niet in orde?

Mvg

Mauro
Dat is nog altijd een gratis dienst volgens ik hier kan terug vinden
> https://www.proximus.be/nl/id_cr_freeos/particulieren/producten/vastelijn/opties-voor-vaste-lijn/gratis-diensten.html

Bel gratis 1919 om de gegevens van de laatste gemiste oproep te krijgen en dit nummer meteen terug te bellen.
@Martin

Dat dacht ik ook.
Juist contact gehad met Proximus en hier zeiden ze dat ik "ken je beller" moest activeren €3,- en dan kon je 1919 bellen.
Wat staat er op je http://proximus.be/myproximus onder vaste lijn / diensten > Actief (of beschikbaar),bij mij staat onder actief > gratis
Ik heb deze optie zelfs niet 🤔
Ik heb wel gemerkt dat mijn lijnnummer niet hetzelfde is als mijn vast telefoonnummer 🤔
Reputatie 7
Badge +4
My Proximus - Mijn Producten - Phone Line: Bekijk en configureer Phone line opties - Diensten actief/beschikbaar

laatste gemiste oproep = 1919 = gratis
Dat is net wat ik hem uitgelegd heb, maar zijn lijnnummer zou toch normaal gelijk moeten zijn aan telefoonnummer

@MGMC
heb je vroeger mss geen telefoon gehad in je abonnement en achteraf pas een Telefonie bijgenomen.
Maar bij "phoneline" staat toch je telefoonnummer en niet je lijnnummer veronderstel ik.
@M_016: Deze optie is bij mij dus niet zichtbaar

@Martin: Mijn lijnnummer (die ik terugvind onder"mijn producten" --> "Proximus TV") is niet hetzelfde als mijn Phone Line.
Bij Phone Line staat effectief het telefoonnummer waar je ons op kunt bereiken, wij hebben ook steeds een vaste lijn gehad.
Ik kom van Telenet en heb gevraagd om mijn vaste lijn te behouden, mss. is het hierdoor dat mijn Phone Line en lijnnummer verschillend zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Dus in principe is hier het antwoord van Kim B van 1 jaar geleden ook hier van toepassing
Vraag (van Martin) :
had je destijds voor je telefoonnr. naar Px overgedragen werd een contract met Px voor bv. internet,... ;
indien ja is het een "lijnnr" een artificiëel technisch/boekhoudkundig nummer
indien neen, is er inderdaad (technisch) misschien iets meer aan de hand (le ex-tnt is immers dan aan een Px "routeringsnr" gekoppeld) en dan stelt zich de vraag op welk "nr" de dienst 1919 dient te worden geactiveerd

= nader te onderzoeken door Px voor een "gepaste" oplossing
aangezien hij twee nummers heeft zal de één het lijnnummer zijn en uiteraard het andere een het echte telefoonnummer maar de koppeling van diensten zal wel aan het eerste verbonden zijn, dus best een privébericht aan Het Proximus Team sturen zodat ze dit recht kunnen zetten en dit via onderstaande link.
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Alvast bedankt voor de info 😉

Reageer