Geplande opnames (o.a. van series) werken niet naar behoren of worden automatisch gewist

  • 6 September 2011
  • 3 reacties
  • 1430 Bekeken

Enkele maanden geleden heb ik mijn oude decoders ingewisseld voor het nieuwste model (v4).

Eerst werkte alles naar behoren, maar sinds enkele weken loopt het helemaal mis met de (voornamelijk geplande) opnames. Meer dan 50% van deze opnames blijken eerst correct ingesteld, maar op de dag van de opname worden deze ofwel automatisch gewist, ofwel verschijnt er een zwart kruisje naast de opname, waardoor er niets wordt opgenomen. Daarnaast gebeurt het ook zeer regelmatig dat geplande opnames te laat / te vroeg beginnen met opnemen, waardoor de helft van het programma niet werd opgenomen, zelfs niet als een marge instel. Allemaal zeer frustrerend natuurlijk.

De decoder resetten / updaten helpt niets. Zijn er nog mensen die deze problemen ervaren? Ik veronderstel dat dit aan de software ligt, en niet aan de hardware?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ten eerste, V3 is zeker niet het laatste model. Dat is de V4. De problemen die je hebt zijn niet normaal. Ik werk veel met zowel serieopnames als met netwerkopnames. Met serieopnames moet je er voor oppassen dat er afleveringen op bepaalde dagen soms op een ander uur beginnen en dan een conflict geven met op die dagen geplande ander opnames of zelfs series. Dat is eenvoudig op te lossen. De serielijst(en) regelmatig checken op conflicten. Als er dan een conflict is (een driehoekje in het cirkeltje, soms ook een x-je), moet je in de TV-gids op die dagen checken en gewoon er gaan opstaan, op OK drukken en gewoon terug opname kiezen. Het systeem zal dan die aflevering automatisch op het netwerk zetten met 30 dagen en de aflevering zal ook automatisch uit je serielijst verdwijnen en apart op datum verschijnen in de planning..

Opnames die niet op tijd beginnen of niet volledig opgenomen worden, kan ook liggen aan de systeemklok van je decoder. Die loopt nl. per week een paar minuten achter, zodat het aangewezen is de decoder wekelijks eens herop te starten. En neen, de systeemklok van de decoder is niet zichtbaar. De klok die linksboven staat is die van de server.

Senjoor71, inderdaad, het gaat dus over versie v4 van de BGC decoder ...

Ik heb zonet een van de decoders nog eens gereset en blijkbaar werd er vandaag een nieuwe software versie gedownload. Benieuwd of deze update het probleem verhelpt. Bedankt voor je reactie.
elke keer dat je hem opstart krijg je dat "zoeken naar software scherm" of er effectief software gedownload werd is weer iets anders (meestal niet het geval)

mvg

Reageer