Beantwoord

gelijktijdig opnemen en andere zender of vroegere opname bekijken, lukt niet meer


Meestal lukt het niet om gelijktijdig een programma op te nemen en ondertussen naar een ander programma of een vroegere opname te zien :
'deze actie zal uw opname stoppen' verschijnt dan. We zijn dan niet als reeks aan het opnemen maar als programma.
Als we de actie die de opname zal stopzetten laten doorgaan, stopt hij soms echt met de opname en soms blijft hij toch opnemen.
Een medewerker van Proximus heeft ons al eens tot en met de modem laten uitzetten en herstarten en nieuwe software doorgestuurd. Op dat ogenblik werkte het maar
's anderendaags werkte het weer niet meer.
Er zit precies geen logica in hetgeen zich voordoet maar feit is dat het meer fout gaat dan goed.
Weet er iemand een oplossing ?
Alvast bedankt !
icon

Beste antwoord door StijnH 25 June 2016, 16:35

Bekijk origineel

10 reacties

Heeft de proximus medewerker ook al eens je decoder laten heropstarten door de netstekker 5 seconden uit te trekken (of via schakelaar achteraan)
Reputatie 5
Badge +4
Dag robertluyten,

jammer dit te horen.
Kan je mij, via privé bericht, het nummer even doorsturen van je vaste lijn of eventueel je klantnummer?

Kan je mij concrete voorbeelden geven?

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team
AndyM , hoe kunnen we jou een privé bericht sturen ?
Privé bericht sturen aan => Het Proximus Team
Ik heb al meerdere weken hetzelfde probleem.
Mijn vrouw wordt er horendol van 😞.

De decoder(V4) is al meerdere keren opnieuw gestart, maar dat brengt geen soelaas.
Reputatie 7
Badge +4
Stijn,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling , in dit geval kan je best een prive bericht sturen naar Het Proximus Team met het nummer van je vaste lijn en klantennummer. (je kan dus ook via hier een prive bericht sturen robertluyten)

Op die manier doen wij een analyse van je lijn en zoeken we een oplossing voor jou.

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Ik neem tegenwoordig de programma's op via de app. Sedertdien is het probleem opgelost.
Enig nadeel is dat de decoder (V4) soms de meest recente opnames niet ziet.
Na het uitschakelen van de toestellen (schakelaar) en een herstart vindt de decoder de recent opgenomen programma's wel terug.
Zowat om de 2 weken is dit nodig.
Reputatie 1
het probleem met opnames is bij mij eveneens gekend
de programmatie loopt gewoon in het honderd of je het nu via decorder of vanop afstand doet
Wij dienen dagelijks de decorder en modem te herstarten
soms meerdere keren per dag om even zonder probleem naar tv kijken
iedere keer als er een nieuwe update is hou ik mijn hart al vast want dat is voor ons bijkomende problemen
een factoryreset lost ook niet veel op
wanneer gaat proximus hier een oplossing aanbieden

wij hebben bbox 3 en adsl+
ik vraag me af wanneer hier eindelijk eens werk gemaakt wordt om VDSL
dit wordt ons al jaren beloofd maar tot hier toe heb ik er weinig van gemerkt
het enige wat bij proximus wel lukt dat is het factuur sturen
ik heb de indruk op de reacties van Px klanten te zien dat dat er toch minder problemen zijn met de nieuwe softwareversie:
NTE (-miniv5_) 6.1.14.4 en dat ze nog minder zijn bij de v5-compact tov de v5, maar dat alle opnameproblemen nu definitief achter de rug zijn, heb ik nu ook weer niet gezegd 😉
Reputatie 7
Badge +1
Ik neem tegenwoordig de programma's op via de app. Sedertdien is het probleem opgelost.
Enig nadeel is dat de decoder (V4) soms de meest recente opnames niet ziet.
Na het uitschakelen van de toestellen (schakelaar) en een herstart vindt de decoder de recent opgenomen programma's wel terug.
Zowat om de 2 weken is dit nodig.

Ik werk al lang via de Proximus TV app. om opnames (meestal series) te plannen voor mijn V4 (SW-versie leon batch2 2_15.21.0.22 v. 07/03/16), maar sedert een paar weken, verdwijnt die planning voor de lopende dag bijna dagelijks uit de lijst van geplande opnames op de decoder, en komt maar terug na een herstart. Met de opnameregistratie loopt ook vanalles fout. Tijdens de opname bv. van"de 7e dag" brandden de rode REC letters op de display, alsof het een PVR-opname was, en ook in de opnamelijst stond nog geen 60 dagen vermeld. Na het eindigen van de opname werd dat dan toch omgezet in een nPVR-opname met 60 dagen. Dat is nu ook al een hele tijd bezig. Dit is hoogsten storend en belet het bekijken niet. Maar erger is dat sommige opnames gewoon niet in de opnamelijst van de decoder komen, wél in de Px Tv app., alhoewel er tijdens de opname wél een rood cirkeltje bij staat in de TV-gids. Deze opnames kan ik dus niet meer met de decoder bekijken, ook niet na een herstart of Factory Reset. Enkel via de PX TV app. op tablet of mt TV replay (indien voorzien in de TV-gids).

Reageer