Beantwoord

Gekleurde blokjes ipv een duidelijk beeld


Deze namiddag wilde ik samen met de rest van het gezin het BK Wielrennen volgen op televisie. Groot was onze ergernis toen we geen beeld hadden maar gekleurde bevende stroken, blokjes... We hebben alles al geprobeerd: andere tv aansluiten, modem resetten, digicorder opnieuw opstarten... niets helpt!
We hebben wel telefoon en internetverbinding zoals het hoort...
Ik vrees dat ik deze avond met een zéér droevig 7-jarig zoontje ga zitten als hij niet naar de Rode Duivels kan kijken!
icon

Beste antwoord door vanherpe.mahieu 27 June 2016, 11:07

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dan zou ik toch zo vlug mogelijk contact opnemen met de klantendienst op het nummer 0800 22 800, voor TV ook op zondag te bereiken, behalve op feestdagen tot middernacht.
Ter informatie: om alles eens te resetten is de procedure: decoder afzetten (via on/off knop achteraan), dan modem afzetten (via on/off knop achteraan), na een 5-tal seconden modem weer opstarten, als alles daar weer werkt, de decoder opnieuw opstarten.
Veel succes.
PS: Heb je geen Proximus TV op pc/tablet (TV Overal) om naar de match te kijken, als het niet anders zou kunnen?
Reputatie 6
Badge +3
Kun je eens proberen op het SD kanaal van één?
Heb je PLC's? of een WiFi bridge?
Reputatie 3
Badge +1
Je kan ook eens kijken op je My Proximus pagina en onder "support" een lijntest doen, een andere optie is als je een wireless oplossing gebruikt om van je Decoder naar je BBOX een connectie te maken deze eens herstarten, lost tijdelijk het probleem op
@vanherpe.mahieu,

Zoals marleen zegt bel vlug naar de technische dienst 0800 22 800 (7d/7 tot 22u voor tv tot 24u)
Dag allemaal

Het probleem werd gisterenavond nog opgelost! Ik nam telefonisch contact op (0800 22 800) en had een heel behulpzame medewerker aan de lijn.
De PLC-apparaatjes (draadloos systeem) werden helemaal gereset (knopje onderaan het toestel) en opnieuw verbinding gemaakt.

Bij deze nogmaals bedankt aan de telemedewerker voor de vlotte afhandeling en opvolging (call back na 30 min om te vragen of probleem opnieuw opgedoken was).
Reputatie 7
Badge +6
Dat is uitstekend nieuws. Dus toch nog de match kunnen zien, want het was wel de moeite, hé. 😉
Inderdaad de moeite waard!
Ik ben tot nu toe al altijd content geweest van de helpdesk 0800 22 800 en heb het forum eigenlijk nog nooit moeten aanspreken voor oplossen van problemen, daarom niet altijd na één telefoontje maar dat kan je even goed voor heb langs het forum 😉
Reputatie 7
Badge +1
PLC-adapters moet je soms eens gewoon een paar keer uit het stopcontact trekken en een paar keer terug in en uit doen. Soms kan er wat corrosie op de pinnen komen.en ordt dat kan dan een oplossing zijn (bij mij werkt dat alleszins).
Reputatie 5
Badge +4
Dag vanherpe.mahieu,

Het probleem zou van de baan zijn want ik had al een antwoord gestuurd op je Facebook bericht

:-)

Met vriendelijke groeten,

Andy

Reageer