geen WIFI via B-Box

  • 10 November 2010
  • 5 reacties
  • 1713 Bekeken

Sinds augustus hebben mijn 2 zoons elk een Laptop waarmee ze op hun kamer via WIFI en onze b-box konden maken met het internet .

In het begin lukte dit meestal wel nog na lang proberen , de laatste maand lukt het echter bijna helemaal niet meer en moeten ze een kabel aansluiten om op internet te kunnen . Via andere onbeveiligde verbindingen ( linksys e.d. ) kunnen ze wel online geraken . Het balkje dat het bereik van onze eigen B-box aangeeft is volledig groen , alleen het verbinden zelf lukt nog zelden . Als er dan al eens verbinding is , wordt deze na enkele minuten al weer verbroken ... .

Onze eigen computer doet het ( mét kabel ) zonder problemen .

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3
- Een ander kanaal gebruiken? Misschien storen de buren je wifi door hetzelfde kanaal te gebruiken.

- Bbox verplaatsen is ook een optie.
Ondertussen de box al op enkele plaatsen gezet , helaas steeds zonder resultaat ...

Hoe ik het kanaal zelf kan veranderen weet ik echter niet .

Ik vind toch dat zoiets zou moeten werken zonder dat ik er zelf moet aan beginnen prutsen , niet ?

Ik vind het vooral frustrerend dat Belgacom voor dit soort problemen zo onbereikbaar is , en dat voor een telecommunicatiebedrijf . Een simpel E-mailadres va hun klantendienst zou veel problemen oplossen .
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/12866/kw/kanaal

Als er verschillende toestellen in uw buurt op hetzelfde kanaal zitten, dan kan dit voor storingen zorgen. Er bestaan routers die zelf naar het meest geschikte kanaal zoeken, maar deze zijn meestal een stukje duurder.

Met walkie-talkies moet u ook manueel het kanaal aanpassen als er te veel storing op zit. Dit is net hetzelfde.
Heb je onlangs wijzigingen doorgevoerd aan de WIFI instellingen van de router ? Zit je in de buurt van een metalen kast of iets dergelijks ? Ook metaal kan storen omdat WIFI er niet of nauwelijks door geraakt.
Onlangs geen aanpassingen gedaan of metalen voorwerpen in de buurt ...

Dus toch maar zelf het kanaal veranderd , zoals beschreven in de link die Wouter1984 aangaf . En tot hiertoe lijken de problemen nu inderdaad opgelost 🙂

Alvast 1000 x ( en meer ! ) bedankt voor deze tip wouter 😉

Reageer