Onlangs was ik op vakantie in Cuba. Ondanks dat ik klant ben bij het snelste netwerk van Belgie, kon mijn telefoon ginder niet verbinden met het netwerk.
Mijn vriendin is ook Proximus klant, en zij kon zonder problemen verbinden met het enigste netwerk in Cuba, Cubacel.
Op de zeldzame momenten dat ik over internet beschikte, probeerde ik Proximus te bereiken via Twitter en via een contactformulier. Via Twitter kreeg ik kortstondig antwoord van een medewerker, maar verder niets. Die man stelde voor om mijn sim even uit mijn gsm te halen en terug in te steken. Dit haalde natuurlijk niets uit.
https://twitter.com/StijnM5/status/792159290014380032
In februari van dit jaar was ik enkele dagen in Paraguay. Hier had ik hetzelfde voor, een kennis die mee was en bij Telenet zit had geen enkel probleem. Ik gebruikte toen een Samsung S6, nu heb ik een S7.
Aangezien ik vrij veel in het buitenland zit had ik dit probleem graag opgelost gezien. Ik maak graag gebruik van de diensten waarvoor ik betaal.
Anderzijds werd ik in Turkije een Travel passport Top destinations door mijn strot geramd. In Europa gebruik ik wekelijks de Travel Passport optie, maar aangezien het onmogelijk is om die optie van op je telefoon, in het buitenland, uit te schakelen, kon ik niets anders dan mijn telefoon op vliegtuigmodus te zetten.
Vinkje afzetten in de my proximus app gaat niet, want het is een keuzebolletje, maar dan zonder keuzes.
5 euro betalen om verbinding te hebben in een land waar je amper 2u bent - ik was op doorreis, kwam de luchthaven niet uit - is nogal belachelijk. Vooral omdat er gratis wifi is... Dank Proximus!
Geen reactie
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.