Skip to main content
fa203519

vanaf vandaag niet meer mogelijk om emails te sturen vanuit Outlook 2010, we hebben niets veranderd in de instellingen.

Outlook melding is:

Taak ****@skynet.be - Verzenden... rapporteert fout (0x800CCC78): Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen. De reactie van de server was: 530 Authentication required

Alvast bedankt

Nog maar is verder gelezen, en de oplossing in dit topic http://community.belgacom.be/posts/fc4b040274?start=16&stop=30 heeft mij ook geholpen, wel blijft vreemd dat het altijd gewerkt heeft zonder de vereiste verificatie bij uitgaande emails.....

Bij de instellingen in Outlook van de 'server voor uitgaande mail' moet je inderdaad aanvinken 'Voor deze server is verificatie vereist'. ECHTER: als je daarnaast op instellingen klikt, mag het vakje 'de instellingen van de server voor inkomende mail gebruiken' NIET AANGEVINKT staan. In plaats daarvan moet je als accountnaam je E-MAILADRES ingeven, dus bijvoorbeeld maarten.janssens@skynet.be, en NIET JE LOGINCODE zoals bijvoorbeeld bk257865. Als wachtwoord is het wel gewoon het passwoord van je internetverbinding.

Ik vind dit ook raar dat sommige dingen een hele tijd kunnen werken en dat je dan opeens iets moet veranderen voor het te doen werken. Mijn bbox stond al meer dan een jaar op full routed en opeens werkt dit niet meer naar behoren en moest ik hem dus terug om bridged zetten. Vreemd is dit zo'n dingen.

Reageer