Skip to main content
Mijn klantennummer is 002080867

Ik heb internet via een B-Box 2

Ik heb ook een bewakingscamera en een DVR van Hikvision



De camerabeelden kunnen live bekeken worden via een web browser (http) of een Hikvision app

en dit zoals thuis (over intern netwerk) als op verplaatsing (via internet)

Dit werkt via HiDDNS (DDNS van Hikvision) en port forwarding op de B-Box 2



Dit heeft jarenlang vlekkeloos gewerkt, maar sinds eind oktober of begin november werkt alleen nog de interne toegang. Nazicht van de configuratie: alles nog OK. Navraag aan klantendienst: blokkeren jullie sinds kort poorten? Neen, wij blokkeren niks en geen trouwens geen support op port forwarding.



In bijlage een screenshot die aantoont dat er geen externe toegang is poort 3390, hoewel deze http poort correct in de port forwarding staat in gesteld.



Interne toegang via http://192.168.1.129:3390 lukt wel

Via de http://80.201.137.5:3390 lukt het niet want ook een port checker tool geraakt niet door.

Uiteraard is dit het publieke IP adres van toen, is nu een andere.



Wie heeft een gelijkaardig probleem gehad.

Kan Proximus de router niet vervangen met een nieuwer model en de port forwarding instellen en testen.
Geen reactie

Reageer