Mijn modem heeft een reboot gedaan
Heb alles manueel moeten ingeven
Alles funtioneerd opnieuw behalve I Talk
nu 1 uur later zie ik nog steeds dit in de log server van de modem
Dus ga ik ervan uit dat ik met een synchronisatie probleem zit
Graag nazicht mijn login :fb544441
Wed, 01 Jan 2003 01:01:29 GMT DHCP CLIENT: DHCPACK received
Wed, 01 Jan 2003 01:01:28 GMT DHCP CLIENT: DHCPREQUEST on eth1.30 to 255.255.255.255 port 67
Wed, 01 Jan 2003 01:01:25 GMT DHCP CLIENT: DHCPACK received
Wed, 01 Jan 2003 01:01:24 GMT DHCP CLIENT: DHCPREQUEST on eth1.30 to 255.255.255.255 port 67
Wed, 01 Jan 2003 01:01:24 GMT DHCP CLIENT: DHCPOFFER received
Wed, 01 Jan 2003 01:01:24 GMT DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.30 to 255.255.255.255 port 67 interval 4
Wed, 01 Jan 2003 01:01:24 GMT DHCP CLIENT: DHCPREQUEST on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67
Wed, 01 Jan 2003 01:01:24 GMT DHCP CLIENT: DHCPOFFER received
Wed, 01 Jan 2003 01:01:22 GMT PPPOE: session established
Wed, 01 Jan 2003 01:01:22 GMT DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.30 to 255.255.255.255 port 67 interval 2
Wed, 01 Jan 2003 01:01:22 GMT DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67 interval 2
Wed, 01 Jan 2003 01:01:18 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.3 from 00:23:8b:09:5b:19 via br0
Wed, 01 Jan 2003 01:01:11 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.3 from 00:23:8b:09:5b:19 via br0
Wed, 01 Jan 2003 01:01:07 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.3 from 00:23:8b:09:5b:19 via br0
Wed, 01 Jan 2003 01:01:06 GMT DHCP SERVER: DHCPACK on 192.168.1.2 to 00:17:c4:43:a8:b8 via br0
Wed, 01 Jan 2003 01:01:06 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.2 from 00:17:c4:43:a8:b8 via br0
Wed, 01 Jan 2003 01:00:50 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.3 from 00:23:8b:09:5b:19 via br0
Wed, 01 Jan 2003 01:00:42 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.3 from 00:23:8b:09:5b:19 via br0
Wed, 01 Jan 2003 01:00:39 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.3 from 00:23:8b:09:5b:19 via br0
Wed, 01 Jan 2003 01:00:26 GMT DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.30 to 255.255.255.255 port 67 interval 2
Wed, 01 Jan 2003 01:00:26 GMT DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.20 to 255.255.255
Bladzijde 1 / 1
Ook zie ik nu dat ik op een repair profiel sta VDSL Version | Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 |
VDSL line status | SHOWTIME |
Downstream Training Margin | : 21.3 dB |
Downstream line rate | 16544 kbps |
Upstream line rate | 2056 kbps |
TX total power | -22.1 dbm |
Downstream delay | 14.1 ms |
Upstream delay | 4.4 ms |
iTalk sync duurt een hele tijd langer... duurde hier zelfs een 2-tal uren.
Verder sta je NIET op een repairprofiel. 16.5/2 is een normaal profiel.
Verder sta je NIET op een repairprofiel. 16.5/2 is een normaal profiel.
patrick bovenaan dezze pagina zie je de normale profielen met rood bolletje gemerkt en de repair profielen=>
http://bgctv.skynetblogs.be/#profielen
http://bgctv.skynetblogs.be/#profielen
Bedankt Axs en Ricy voor jullie uitleg
Normaal sta ik op een 20/2 profiel
Ja Italk duurt altijd langer ,maar is nog steeds niet actief op dit uur.
En de Modem zijn log server is nog steeds hetzelfde. die zit nog in het jaar 2003.
Normaal sta ik op een 20/2 profiel
Ja Italk duurt altijd langer ,maar is nog steeds niet actief op dit uur.
En de Modem zijn log server is nog steeds hetzelfde. die zit nog in het jaar 2003.
Ik weet niet of het mss zou helpen om de modem eens af te zetten en terug op ?
Waarschijnlijk heb je dat al gedaan.
Waarschijnlijk heb je dat al gedaan.
Normaal sta ik op een 20/2 profiel
Ik heb dit ook ooit voorgehad dat ik ineens op een lager profiel stond en de techn. dienst heeft me direct terug gezet en tot nu toe nog altijd OK. (reden was onbekend)
Alles functioneert opnieuw blijkbaar was er een storing op de lijn.
Na eerst een zoveelste reboot van de modem dan een reset is alles weer operationeel
Mvg,
Na eerst een zoveelste reboot van de modem dan een reset is alles weer operationeel
Mvg,
Dat wil zeggen dat je na een factory reset (via gaatje bbox2) je terug op profiel 20/2 staat of begrijk ik het verkeerd ?
mvg,
mvg,
Ja Ricy zo is het , raar maar waar.
mvg,
mvg,
wat repair profielen betreft weet ik niet juist hoe het zit...
9Mbit is met zekerheid een repair, da's duidelijk
dan zou er echter ook 14Mbit bestaan (nooit tegen gekomen)
en heb ik ook ergens gelezen dat 16.5Mbit ook een repair is voor 20Mbit
en dat 25Mbit een repair zou zijn voor 30Mbit
mocht er hier iemand verdere info hebben zou ik dit wel eens willen weten
mvg
9Mbit is met zekerheid een repair, da's duidelijk
dan zou er echter ook 14Mbit bestaan (nooit tegen gekomen)
en heb ik ook ergens gelezen dat 16.5Mbit ook een repair is voor 20Mbit
en dat 25Mbit een repair zou zijn voor 30Mbit
mocht er hier iemand verdere info hebben zou ik dit wel eens willen weten
mvg
ter info
dit zijn blijkbaar de bestaande belgacom vdsl2 profielen, inclusief repair
mvg
dit zijn blijkbaar de bestaande belgacom vdsl2 profielen, inclusief repair
mvg
Xenne je hebt blijkbaar nog niet veel naar mijn technische pagina gekeken want die staan er al op van in 't begin
http://bgctv.skynetblogs.be/#profielen
http://bgctv.skynetblogs.be/#profielen
amaai? moet er naast gekeken hebben.....
verschoning ricy
mvg
verschoning ricy
mvg
Beste patrick,
na controle van uw lijn blijkt alles, zoals u zelf reeds aangeeft, alles terug in orde op 20Mb-profiel.
Als er op de lijn ergens een probleem of verlies wordt gedetecteerd, zal uw modem met een repairprofiel synchroniseren en dat is waarschijnlijk hetgeen bij u gebeurd is.
Als het verlies opgelost is, zal hij dus terug naar zijn oorspronkelijk profiel gaan.
Mvg
Eva van Belgacom
na controle van uw lijn blijkt alles, zoals u zelf reeds aangeeft, alles terug in orde op 20Mb-profiel.
Als er op de lijn ergens een probleem of verlies wordt gedetecteerd, zal uw modem met een repairprofiel synchroniseren en dat is waarschijnlijk hetgeen bij u gebeurd is.
Als het verlies opgelost is, zal hij dus terug naar zijn oorspronkelijk profiel gaan.
Mvg
Eva van Belgacom
Beste Eva,
Toch bedankt om het nog eens laten na te kijken , maar sinds gisteren werkt alles weer perfect.
mvg,
Patrick
Toch bedankt om het nog eens laten na te kijken , maar sinds gisteren werkt alles weer perfect.
mvg,
Patrick
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.