De laatste 2 maanden ondervind ik problemen met Belgacom TV en internet. Ik heb alles via Belgacom: telefoon , internet favourite en Belgacom TV.
De problemen waren het eerst zichtbaar op TV, nl. doordat er regelmatig fijne horizontale lijntjes over de ganse breedte verschijnen. Soms vervormt het beeld en soms krijg ik de melding dat de zender tijdelijk niet beschikbaar is. Ik nam contact op met de klantendienst en technische dienst. Die technieker van ISS kwam langs maar die had geen zin om eraan te beginnen , laat staan iets te onderzoeken. Na hem kwam er een "lasser" langs. Die hernieuwde de aansluiting, maar nog steeds is het probleem niet opgelost. Integendeel, ik heb de indruk dat het erger wordt. Mijn zoon speelt online games en zeer vaak valt zijn verbinding uit. ik denk dus dat er geen stabiele internetverbinding is.
Via speedtesten stelde ik het volgende vast:
1.) Zonder dat Belgacom TV aanstaat:
- download: 3,97 Mbps
- upload: 0,42 Mbps
2.) Als Belgacom TV aanstaat:
- download: 1,41 Mbps
- upload: 0,42 Mbps
Er is dus ene groot verlies als de TV aanstaat. En dat terwijl ik wel betaal voor een internet favourite! Die zou me volgens de productinfo een download van 25 Mbps moeten geven en een upload van 3,5Mbps.
Graag reacties en eventueel hulp...
Bladzijde 1 / 1
vermoedelijk zit je op een adsl verbinding. De 25mbps is enkel mogelijk op vdsl2.
surf eens naar 192.168.1.1 en post hier eens de status (lijnwaarden)
surf eens naar 192.168.1.1 en post hier eens de status (lijnwaarden)
INTERNET |
ADSL: CONNECTED WAN IP: 91.182.19.151 Subnet Mask: 255.0.0.0 Gateway: 91.182.19.1 Primary DNS: 195.238.2.21 Secondary DNS: 195.238.2.22 |
bedoelde eigenlijk de snelheden... down- en upstream
Waar vind ik die op dat blad?
Data Rate:
Stream Type | Actual Data Rate |
Up Stream | 512 (Kbps.) |
Down Stream | 4640 (Kbps.) |
En dit is het volgens de speedtest:
Last Result:
Download Speed:
1413 kbps (176.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed:
424 kbps (53 KB/sec transfer rate)
Latency:
50 ms
woensdag 15 juni 2011 23:41:13
Last Result:
Download Speed:
1413 kbps (176.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed:
424 kbps (53 KB/sec transfer rate)
Latency:
50 ms
woensdag 15 juni 2011 23:41:13
Beste Geert,
Kan je mij in een privébericht je klantennummer of abonnementsnummer(meestal vaste telefoonnummer) doorsturen?
Dan kan ik nakijken of VDSL2 een optie is voor u.
Ook kan ik nagaan wat precies zorgt voor de storingen die u ondervindt.
Mvg,
Eva van Belgacom
Kan je mij in een privébericht je klantennummer of abonnementsnummer(meestal vaste telefoonnummer) doorsturen?
Dan kan ik nakijken of VDSL2 een optie is voor u.
Ook kan ik nagaan wat precies zorgt voor de storingen die u ondervindt.
Mvg,
Eva van Belgacom
Beste Eva,
Het zal blijkbaar een groot probleem zijn.
Want ik heb u op 16 juni een privébericht gestuurd met de gevraagde gegevens. Echter nog geen teken van leven gekregen van EVA.
Quid stand van zaken?
Of moet ik toch maar een aangetekende brief sturen?
Het zal blijkbaar een groot probleem zijn.
Want ik heb u op 16 juni een privébericht gestuurd met de gevraagde gegevens. Echter nog geen teken van leven gekregen van EVA.
Quid stand van zaken?
Of moet ik toch maar een aangetekende brief sturen?
Geert Hirtboven staat toch een berich van Eva!alles draaid niet àm één persoon er zijn meerdere klanten die met problemen zitten en je kan het toch op een vriendelijkere manier zeggen dan ineens te drijgen met een aangetekend schrijven.Want zo ga je zeker niet geholpen worden.
@Axana: zoals je kan lezen vroeg EVA een privébericht met mijn gegevens. Dat kreeg ze in een pb van me op 16 juni. Sindsdien noppes van antwoord.
beste Geert
beschikbaarheid van vdsl2 kan je ook online testen via
http://www.belgacom.be/bwt/Login.action
mvg
beschikbaarheid van vdsl2 kan je ook online testen via
http://www.belgacom.be/bwt/Login.action
mvg
Je kan best alles nog eens doorsturen naar Eva Van Belgacom
Soms gebeurd het dat je bericht niet word gelezen daar ze honderden berichten per dag krijgen
Ik spreek uit ervaringen
Gewoon nog even alles opnieuw doorsturen
mvg
Soms gebeurd het dat je bericht niet word gelezen daar ze honderden berichten per dag krijgen
Ik spreek uit ervaringen
Gewoon nog even alles opnieuw doorsturen
mvg
mensen ik begrijp niet waarom jullie bij belgacom blijven als je problemen hebt,ga dan naar telenet daar zul je minder problemen heben
maar ik weet wel dat het bij telenet duurder is maar liever iets meer betalen als altijd met problemen blijven te zitten.
maar ik weet wel dat het bij telenet duurder is maar liever iets meer betalen als altijd met problemen blijven te zitten.
Wablief ! geen problemen bij TN dan heb je toch sommige forums zeker niet gelezen.
Geloof me vrij er is overal wel iets hoor. Ik was vroeger trouwens bij TN.
Maar eerlijk is eerlijk, in het begin toen ik bij BGC-TV overgestapt was waren er ook veel problemen de technieker is wel 6 maal moeten komen om het in orde te krijgen maar daarna heb ik echt niet te klagen, en nee ik heb geen aandelen bij BGC :)
Geloof me vrij er is overal wel iets hoor. Ik was vroeger trouwens bij TN.
Maar eerlijk is eerlijk, in het begin toen ik bij BGC-TV overgestapt was waren er ook veel problemen de technieker is wel 6 maal moeten komen om het in orde te krijgen maar daarna heb ik echt niet te klagen, en nee ik heb geen aandelen bij BGC :)
@https:///people/28641ce38d Ben er niet van overtuigd dat Telenet beter is; heb vroeger Telenet in huis gehad en het was voor mij in ieder geval een ramp; Internet snelheden schommelde constant, het enige ogenblik waar ik snel internet had was s'nachts (en dan slaap ik) ik heb telenet thuis buiten gegooid omdat ik niet van plan was om een duur product te betalen en daar alleen maar s'nachts van te genieten.
Nu ondertussen ben ik verhuisd naar Wallonie; dus kan ook geen Telenet meer krijgen maar laat ik eerlijk zijn, met gelijkaardige structuur zoals Telenet is Voo een complete ramp.
Zoals met zoveel dingen er is altijd wel iets met de ene of de andere.
Nu ondertussen ben ik verhuisd naar Wallonie; dus kan ook geen Telenet meer krijgen maar laat ik eerlijk zijn, met gelijkaardige structuur zoals Telenet is Voo een complete ramp.
Zoals met zoveel dingen er is altijd wel iets met de ene of de andere.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.