Geen PVR opname mogelijk met V5 decoder

  • 22 March 2014
  • 3 reacties
  • 400 Bekeken


Hallo allemaal!


Ik ben een newby bij Belgacom TV sinds begin deze week (config: reeds bestaande BBox2 en nieuwe decoder V5) en heb me vandaag pas kunnen bezighouden met het nalezen van de handleidingen en meteen ook op verkenning gegaan in de menubalk op de tv/decoder.


Het begrijpen van het opnemen van programma's en series heeft echter wel wat voeten in de aarde gehad om te begrijpen hoe het opgezet is maar goed, mits alle bijkomende info op dit forum en op de technische blog denk ik begrepen te hebben hoe het werkt.


Daardoor ook denk ik te weten dat ik een probleem heb: de opname op de harde schijf (PVR) van de decoder wil niet lukken waardoor ik geen uitzendingen van NGC, Discovery kan opnemen want deze zenders kunnen niet in nPVR opgenomen worden. Als ik dat toch probeer (ongeacht of ik dit probeer voor één uitzending of voor een serie) vanuit de TV-gids of met de rode <Rec> toets op de afstandsbediening dan krijg ik de melding 'Fout, programma kan niet toegevoegd worden aan ...'). Voor zenders alla Eén, VTM, ... lukt dit wel doordat deze dan waarschijnlijk in nPVR opgenomen worden. Bovendien zie ik rechts bovenaan in het opname scherm ook '..... 0% beschikbaar' staan terwijl de decoder nog gloednieuw is en dus geen bestaande opnames kan bevatten. Uitzendingen pauzeren lukt ook niet.


Ik heb reeds de klassieke reset (bbox & decoder) geprobeerd en tevens ook reeds de reboot van de decoder maar dit brengt geen verandering aan.


Q1: klopt mijn visie dat er iets scheelt aan/met de harde schijf van de decoder of doe ik iets niet goed?


Q2: wat kan ik nog meer zelf doen?


Q3: op mijn bbox zie ik dat de televisie poort constant knippert ook al is de decoder niet aangeschakeld. Is dat normaal?




3 reacties



op mijn bbox zie ik dat de televisie poort constant knippert ook al is de decoder niet aangeschakeld. Is dat normaal



je bedoelt in standby waarschijnlijk


anders versteek eens je utp kabel van je decoder op de andere TV poort van je modem;


Q3: Blijft bij u de tv poort op de bbox dan niet constant knipperen als de decoder in standby staat?



Dit kan inderdaad om verschillende redenen,


een voorbeeld is o.a als je een PVR opname geprogrammeerd hebt dan loopt deze video stream over je bbox naar de decoder


Je hebt toch al een factoryreset gedaan ook (surf naar ►hier), mag ik afleiden uit wat je hierboven al gepost hebt , anders moet je dit zeker eens proberen.



Inderdaad, dit was wat ik bedoelde onder 'reboot'. Ik zal mijn terminologie nog wat moet moeten bijschaven ;-)



Geert bel gewoon eens naar de Technische dienst 0800 22 800 (vandaag kan je dit trouwens ook) en mss vinden ze de fout wel en anders als ze het niet kunnen oplossen kan je een ruilnummer vragen. Jij doet er natuurlijk uw goesting mee en ik kan je alleen maar raad geven.



OK, ik ga uw raad zeker ter harte nemen (daarom zijn we hier ook, toch?) maar ik ben pas deze namiddag thuis. Bedankt voor jullie adviezen! Je hoort nog van me ...

Reageer