Sinds enkele weken hebben we een tweede decoder (V3) aangeschaft. Tot op heden hebben we deze nog niet echt gebruikt omdat Telenet de analoge kabel nog niet heeft afgesloten na opzegging van ons contract.
Nu blijkt dat we met deze tweede decoder geen opnames kunnen maken op de interne harde schijf. Bij de PVR staat dat er 0% ruimte vrij is op de schijf, terwijl er helemaal niets is op opgenomen. In de lijst van opgenomen programma’s staat ook niets. We hebben de decoder al eens gereset naar fabrieksinstellingen door de netspanning er van af te halen en daarna Power, Menu en OK gelijktijdig in te drukken zoals hier al vele malen op het forum is geschreven. Helaas geeft dit ook geen resultaat. De vrije ruimte blijft 0%. Netwerkopnames uitvoeren gaat wel, maar dat is vanzelfsprekend omdat deze niet op de interne HDD komen te staan.
Onze eerste decoder (V2) die boven staat, kan wel opnames maken op de interne HDD.
Heeft er iemand enig idee wat er hier misloopt? Hebben we soms bij het installeren van deze tweede decoder iets vergeten te activeren of zo? Misschien instellingen die verkeerd staan? Normaal gezien kunnen we hier 3 HD-decoders aansluiten. Onze twee decoders staan beide ingesteld voor het weergeven van HD-signalen.
Alvast vriendelijk bedankt!
Bladzijde 1 / 1
voor opnames te maken moet er niets geactiveerd worden...
wat gebeurt er juist als je probeert iets op te nemen? krijg je foutmelding?
wellicht best eens contact nemen met de technische dienst 0800 22 700 want lijkt me niet zo'n evident probleem
mvg
wat gebeurt er juist als je probeert iets op te nemen? krijg je foutmelding?
wellicht best eens contact nemen met de technische dienst 0800 22 700 want lijkt me niet zo'n evident probleem
mvg
Dit is een probleem die ik nog heb gehoord en dit word soms opgelost door een factory reset uit te voeren. Hier vindt je hoe je dit kan doen.
Swimmer ik denk dat hij dit al gedaan heeft
voor het ander geval hieronder de beschrijving zoals op ricy's blog ( http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec )µ
groetjes,
Elsa
We hebben de decoder al eens gereset naar fabrieksinstellingen
voor het ander geval hieronder de beschrijving zoals op ricy's blog ( http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec )µ
Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken) voor een Belgacom V3-decoder trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK" tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los. (lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren) .PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren ! voor een Belgacom V4-decoder trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken (of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker) Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK" tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los. (lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren) |
Bijkomende Opmerkingen: ♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan. ♦ Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling. De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk, de laatste firmware wordt effectief opgehaald. |
groetjes,
Elsa
Deze (fout)melding krijgen we telkens we iets proberen op te nemen op de interne harde schijf: Opnametijd: Uw opname kon niet worden gepland.
Welk VDSL2 profiel heb je eigenlijk surf eens naar je webinterface van je modem : http://192.168.1.1
en lees eens af wat er staat voor down- en upload-snelheid en post die eens.
Kan je ook niet topnemen als de andere decoder afstaat (standby) en hij geen opnames in PVR aan het doen is?
Elsa
en lees eens af wat er staat voor down- en upload-snelheid en post die eens.
Kan je ook niet topnemen als de andere decoder afstaat (standby) en hij geen opnames in PVR aan het doen is?
Elsa
Een V2 decoder ken ik niet hoor ? staat bij beide decoders de HD-functie geactiveerd (decodermenu/instellingen)? Bij een 12 of 16,5Mbps-profiel kan het zijn dat het aantal HD-stream (ca. 6,5Mbps per stream) beperkt is. Je kunt alleszins de TV-test eens doen hier:
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/annex_custombody/acb_webcheck_RES.page?
Telenet is er inderdaad nogal slordig mee om het analoge signaal op je kabel de desactiveren. Ze moeten daar speciaal iemand voor langssturen om dat in de straatcabine uit te schakelen; is dus geen prioriteit en kan dus maanden duren.
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/annex_custombody/acb_webcheck_RES.page?
Telenet is er inderdaad nogal slordig mee om het analoge signaal op je kabel de desactiveren. Ze moeten daar speciaal iemand voor langssturen om dat in de straatcabine uit te schakelen; is dus geen prioriteit en kan dus maanden duren.
@Elsa: Zie bijgevoegde afbeelding voor de snelheden. De andere decoder staat uit en is geen opnames aan het maken wanneer zich dit alles voordoet.
@sinjoor72: dan denk ik dat ik ergens in de war zit als er geen V2 decoder bestaat. Sorry! Op beide decoders (niet dezelfde uitvoering) staan de HD-zenders ingeschakeld. Wij kunnen normaal gezien 3 decoders aansluiten volgens de test. Zie bijgevoegde afbeelding.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!
@sinjoor72: dan denk ik dat ik ergens in de war zit als er geen V2 decoder bestaat. Sorry! Op beide decoders (niet dezelfde uitvoering) staan de HD-zenders ingeschakeld. Wij kunnen normaal gezien 3 decoders aansluiten volgens de test. Zie bijgevoegde afbeelding.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!
Ja je profiel 30/6 is zeker hoog genoeg en opnames in PVR zouden inderdaad geen problemen mogen geven.
Mss eens bellen naar technische helpdesk en het probleem uitleggen, en een omruilnummer vragen om de decoder te mogen omruilrn in een belgacom boetiek.
groetjes,
Elsa
Mss eens bellen naar technische helpdesk en het probleem uitleggen, en een omruilnummer vragen om de decoder te mogen omruilrn in een belgacom boetiek.
groetjes,
Elsa
al contact gehad met de technische dienst? want lijkt me vrij complex probleem dat we hier niet gaan kunnen oplossen als een factory reset geen soelaas bracht
mg
mg
Als ze alle 2 HD zijn, kan het een V3 (breder en hoger) en een V3b (blinkende kast maar zelfde inhoud). Of ook nog een V4 (uitzicht en afmetingen van de V3b maar met meer info in de display met punt matrix ledjes). Die laatste heeft ook een aan/uit schakelaar achteraan, 320GB HDD, 512MB RAM, en een snellere processor.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.