Geen netwerk in het buitenland.

  • 5 June 2013
  • 2 reacties
  • 343 Bekeken


Als ik in het buitenland kom, dan heb ik geen ontvangst meer. Niet automatisch en ook niet handmatig. Eerst dacht ik dat het aan de simkaart lag, deze was al van 1999. Maar toen had ik een Proximus abonnement en wel ontvangst in het buitenland. Dus ben ik toch maar een nieuwe simkaart gaan halen, daarna nog geen resultaat. Toen ben ik naar het Belgacom center in Neerpelt geweest en hebben ze daar het probleem proberen te zoeken, toen was blijkbaar de 'roaming' niet geactiveerd. Na de activatie ben ik onmiddellijk de grens met Nederland overgereden, maar toen was er nog geen resultaat. Uiteindelijk dacht ik dat het aan mijne gsm lag (Nokia 5230). Ondertussen heb ik een nieuwe gsm (Nokia 500), maar nog altijd geen ontvangst in het buitenland. Heeft hier iemand een idee wat het probleem kan zijn?

2 reacties

Beste Bjorn,

Zou het mogelijk zijn om uw gsmnummer of klantenrekeningnummer door te geven zodat wij het voor u kunnen nakijken?

Mvg Eva
Beste,

Volgens mij is dit te wijten aan de leeftijd van uw simkaart. U kan proberen 6 maal handmatig uw netwerk te kiezen.
Daardoor wordt uw roaming profiel in de centrale gereset.
Indien dit nog steeds geen oplossing biedt, ga ik u vragen wanneer u terug in België bent, even langs één van onze verkooppunten te gaan om een simruil te laten uitvoeren.

Bedankt, en met vriendelijke groeten,

Eva.

Reageer