Geen Mobiel Internet op mijn Android Smartphone

  • 9 December 2011
  • 2 reacties
  • 774 Bekeken

Ik stelde de correcte APN in en heb sinds een weekje of 2 een abonnement voor mobiel internet.

Thuis lukt het wel te surfen, maar ik neem aan dat hij daar gewoon het signaal van de b-box opvangt. Van zodra ik buitenshuis ben, wil het echter niet meer.

Wat zie ik over het hoofd?

Beste dank voor enige informatie.

Greetz,

Tarragon

2 reacties

handleiding nauwgezet volgen voor jouw toestel, zie :

http://support.nl.proximus.be/app/staticpages/devices/nl/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzIzNDI0MjcyL3NpZC9ZajQ1cjhMaw%3D%3D

hierna zou het toch moeten werken

als je met de bbox verbonden bent zal het wifi symbool oplichten, voor mobiele data zijn er andere symbolen (afhankelijk van type gsm, bv 3G)

je kan de data wel compleet afzetten... hou de on/off knop even ingedrukt, dan krijg je normaal onderstaand overzicht:



als daar dataverbindingstand op uit staat zal data niet werken, dus dat moet op aan staan

mvg
Er was geen gebruiksaanwijzing voor mijn specifiek toestel, maar ik heb dan maar Google Nexus S gekozen (Ik heb een ZTE San Francisco).

Alles "nauwgezet" ingevoerd (hoewel bijna alles inderdaad al zo ingevoerd was), alleen default,supl vervangen door gewoon default. En toestel uitgeschakeld en weer aangezet, en nu lukt het wel.

Is het uit- en aanschakelen eventueel waar het bij mij steeds op vast loopt?

Voorheen had ik dan nog - tot overmaat van de ramp - geen service als ik het toestel opstartte.

Ik snap er niks van.

Voorlopig lijkt het echter te werken.

Heel erg bedankt!

Reageer