op geregelde tijdstippen heb ik klankonderbrekingen die enorm storend zijn, soms ook stilstaan beeld en dit kan tot 1 minuut duren, en ook "sneeuw" in het beeld, aan wat kan dit liggen?
Bladzijde 1 / 1
Werk je met kabel tussen modem en decoder of met devolo's (plc / homeplug ) of met ruckus (draadloos)?
geen draadloos, modem en decoder zijn niet met een kabel verbonden, dus zal het wel de derde optie zijn!
derde optie daarmee bedoel je plc's dus over het elektriciteitsnet. Die kunnen voor de problemen zorgen.
Maar als je het nog niet gedaan hebt eerst eens de decoder spanningsloos zetten,30 seconden wachten en terug onder spanning zetten.
Dan duurt het ongeveer 3 minuten vooraleer je terug beeld hebt en alle functies met de afstandsbediening zijn maar bruikbaar na ongeveer 13 minuten.
Maar als je het nog niet gedaan hebt eerst eens de decoder spanningsloos zetten,30 seconden wachten en terug onder spanning zetten.
Dan duurt het ongeveer 3 minuten vooraleer je terug beeld hebt en alle functies met de afstandsbediening zijn maar bruikbaar na ongeveer 13 minuten.
als het heropstarten van de decoder geen oplossing biedt dan kan je de PLC's heropstarten
Hoe herstart ik mijn PLC-toestellen (ethernetadapter via het electriciteitsnet) ?
Haal het eerste PLC-toestel uit de stekker en steek het terug.
Doe hetzelfde voor het tweede PLC-toestel.
Wacht tot de lampjes terug branden.
Hoe herstart ik mijn PLC-toestellen (ethernetadapter via het electriciteitsnet) ?
Haal het eerste PLC-toestel uit de stekker en steek het terug.
Doe hetzelfde voor het tweede PLC-toestel.
Wacht tot de lampjes terug branden.
Dag Leen
Ook even de netwerkkabel losmaken bij de electriciteitsadaptor/plc toestel die verbonden is met de tv poort van je b-box 1 of 2. Nadien weer insteken zou moeten helpen.
Sneeuw of slecht beeld kan ook liggen aan de kabel waarmee je de decoder (toestel om digitale tv van Belgacom te kunnen kijken) met je tv heeft verbonden. Indien een scart dan kan 1 of meerdere pinnetje verbogen zijn. Probeer eens met een andere kabel.
Groeten
familievandesype
Ook even de netwerkkabel losmaken bij de electriciteitsadaptor/plc toestel die verbonden is met de tv poort van je b-box 1 of 2. Nadien weer insteken zou moeten helpen.
Sneeuw of slecht beeld kan ook liggen aan de kabel waarmee je de decoder (toestel om digitale tv van Belgacom te kunnen kijken) met je tv heeft verbonden. Indien een scart dan kan 1 of meerdere pinnetje verbogen zijn. Probeer eens met een andere kabel.
Groeten
familievandesype
Nog een tip: Als je 100 % zeker wilt zijn dat het niet de electriciteits adapters zijn die het probleem veroorzaken dan zou je de decoder eens met een UTP kabel direct moeten verbinden met de modem TV uit, ipv met de adapters te werken tussen decoder en modem.
Je spreekt van sneeuw op je tv dan is je tv met de decoder verbonden met een scaart stekker. Heb je geen hdmi ingang op je TV anders is het beter van met hdmi te werken als je kan natuurlijk.
mvg,
Je spreekt van sneeuw op je tv dan is je tv met de decoder verbonden met een scaart stekker. Heb je geen hdmi ingang op je TV anders is het beter van met hdmi te werken als je kan natuurlijk.
mvg,
HDMI geeft inderdaad een beter resultaat zowel voor beeld als voor klank. Als je nog geen HDMI-ingang hebt aan je TV zal het nog wel gaan om een beedlbuis- TV denk ik.
ik heb net het zelvde probleem met mij tv stokede beelden geen klank en vaak error 300 en af en toe 100 heb als gedaan dat hier boven staat vermeld en niets help wat is er nog een oplosing
Vioor error300 (geen verbinding met TV -netwerk) helpt meestal een factory reset van de modem.
factory reset is het zelfde natuurlijk van fabrieksinstelling en dit kan dan weer op twee manieren:
factory reset is het zelfde natuurlijk van fabrieksinstelling en dit kan dan weer op twee manieren:
- hardwarematig: meestal door indrukken van knop/knopcombinatie bvb bij de BGC-Modem BBOX2 knopje bereikbaar via gaatje. Bij Tilgin decoder ook via gaatje achteraan.
Terwijl bij de BGC-decoder V3 & V4 de knopcombinatie van drie knoppen vooraan.
- softwarematig: via software bvb BGC-Modem bbox2 via de browser "URL:192.168.1.1" en dan "advanced settings/maintenance"
Beste leen,
hetgeen de andere forumgebruikers hier posten klopt inderdaad.
Oorzaak kan afkomstig zijn van die PLC's. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat, op het moment dat u het kwaliteitsprobleem heeft, de middenste lampjes op de PLC's oranje of zelf rood aangeven. Indien dit het geval is, ligt het probleem bijna zeker aan de connectie tussen deze beide PLC's. U moet zeker zorgen dat deze PLC's rechtstreeks in het stopcontact zitten en dus niet op een verdeeldoos of verlengkabel. Eventueel eens een ander stopcontact uittesten kan ook helpen.
Om zeker te zijn kan u, indien het mogelijk is, de decoder eens rechtstreeks via netwerkkabel aansluiten op de modem en dus niet via de PLC's.
Indien dit alles niets uithaalt, kan het ook zijn dat er een probleem is op de lijn zelf. Dat kunnen wij dan vanop afstand uitmeten. Hiervoor kan u ons uw lijnnummer bezorgen of contact nemen met onze technische dienst op 0800/2700.
Mvg
Eva van Belgacom
hetgeen de andere forumgebruikers hier posten klopt inderdaad.
Oorzaak kan afkomstig zijn van die PLC's. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat, op het moment dat u het kwaliteitsprobleem heeft, de middenste lampjes op de PLC's oranje of zelf rood aangeven. Indien dit het geval is, ligt het probleem bijna zeker aan de connectie tussen deze beide PLC's. U moet zeker zorgen dat deze PLC's rechtstreeks in het stopcontact zitten en dus niet op een verdeeldoos of verlengkabel. Eventueel eens een ander stopcontact uittesten kan ook helpen.
Om zeker te zijn kan u, indien het mogelijk is, de decoder eens rechtstreeks via netwerkkabel aansluiten op de modem en dus niet via de PLC's.
Indien dit alles niets uithaalt, kan het ook zijn dat er een probleem is op de lijn zelf. Dat kunnen wij dan vanop afstand uitmeten. Hiervoor kan u ons uw lijnnummer bezorgen of contact nemen met onze technische dienst op 0800/2700.
Mvg
Eva van Belgacom
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.