Skip to main content
We hadden al lange tijd traag internet en Belgacom heeft nu een nieuw modem geplaatst, omdat het probleem werd veroorzaakt doordat we nu glasvezelkabel hebben liggen. We hadden eerst een Linksys modem.



ipv traag hebben we nu helemaal geen internet meer en de technieker die opnieuw is langsgekomen geeft de computer nu de schuld en zegt dat we hem moeten laten nakijken. Voor het nieuwe modem hadden we (buiten een traag internet) nergens last van.



We betalen voor Comfort, maar momenteel hebben we niets. Mijn partner heeft wel af een toe verbinding met haar laptop, maar die verbindingvalt ook geregeld weg.



We zijn erg ontevreden over Belgacom, omdat het bedrijf de schuld aan de computers geeft.



Een paar jaar geleden wilden we overstappen naar Telenet, maar de monteur van Telenet wilde geen internet plaatsen, omdat het signaal vanuit



de meterkast veel te zwak was. Nu heeft Belgacom het nieuwe modem wel in de meterkast geplaatst met alle gevolgen vandien.We weten het even niet meer.

Je maakt verbinding via wifi mat je modem (denk ik toch ) probeer (indien mogelijk) eens als proef met een netwerkkabel tussen je modem en pc.



Heb je nog geen mogellijkheid om over te schakelen naar VDSL2 ?



of VDSL2 bij u eventueel mogelijk is zie op het blog van ricy voor de test die je kan doen:



http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid" rel="nofollow



doe best de test als nieuwe klant omdat de resultaten kunnen verschillen tussen als klant en nieuwe klant.





Verder nog meer info op ricy's blog over:



Alsook vind de uitleg voor de migratie :



http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2" rel="nofollow



Aaansluiting van de VDSL Intro / Filter



http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving" rel="nofollow



alsook een aansluithandleiding:



http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf" rel="nofollow


Als je de test gedaan hebt kan je de uitkomst interpreteren zie ook hiervoor op ricy's blog:



Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?

klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank



(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)



Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:

• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)

• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)

• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)

• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)








Die nieuwe modemis waarschijnlijk een bbox2 post eens de waarden die je afleest als je surft naar de webinterface:



http://192.168.1.1



en zie eens wat er staat als download en upload snelheid en post die eens.



groetjes,



Elsa




































Downstream line rate 20056 kbps VDSL Version
Upstream line rate 2040 kbps


Ik had weer geen verbinding en nu weer wel. Wij gebruiken de computer voor dagelijkse dingen en we vinden het heel vervelend dat het nu zo is gelopen.



Ik ga morgen een klacht indienen bij Belgacom.



Dank u voor de reacties.


2 HD Tv's zijn beschikbaar staat er.


je hebt 20/2 profiel dus daar is op ziich niets verkeerd mee.... heb je slechte wifi connectie omdat jou modem in een kast staat? of heb je last van random disconnects.... ??



anders moet je een kabel trekken naar uw pc, of ergens centraal in uw huis een ap of router plaatsen....



mvg


Of gewoon de bbox2 buiten de meterkast zetten kan mss ook al een oplossing geven.



Heb je een sterk wifisignaal ontvangst of is het zwak.



Je zou ook kunnen gestoord zijn de andere wifi gebruikers,



zie hiervoor op ricy's blog



http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange



Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer



of gewoon eens een ander wifikanaal kiezen op je bbox



Surf naar http://192.168.1.1



° Advanced Settings

° Wireless

Onder SSID Broadcast zie je

Channel:

rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt

en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest

° Dan onderaan op "apply" drukken

Het zelfde vind je ook op de BGC site HIER



° Ook interessant: op de site van BGC vind je:

Slechte kwaliteit van uw wifi-signaal: wat te doen? KLIK_HIER








Reageer