Beantwoord

Geen internet, bbox3 internet lampje blijft knipperen

  • 24 January 2016
  • 4 reacties
  • 17993 Bekeken

Nieuwe installatie is gebeurd op 21/01/2016.
Deze avond / nacht (sinds +/- 10:30) geen internet meer via bbox3;
Internet lampje blijft knipperen.
Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Elsa 24 January 2016, 09:09

Bekijk origineel

4 reacties

Dan zou ik eens proberen van de bbox3 een factory reset te geven, heb dit ook al voorgehad en een gewone reboot door de spanning 20 seconden te onderbreken gaf bij mij geen oplossing, dan moet je wel een tijdje wachten want de pppoe sessie moet opgebouwd worden (je kan eventueel eerst dat ook proberen) en dan heb ik een factory reset gedaan door achteraan via het gaatje het verzonken knopje met een staafje in te drukken tot alle led lichtjes uitgaan en dan loslaten, ook een tijdje wachten zelf al brand je vdsl ledje al continu.
Moest het dan nog niet lukken best de helpdesk opbellen 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Elsa,

Dank je voor je antwoord.

Het rebooten had ik gisterenavond / -nacht al enkele keren geprobeerd en dit hielp inderdaad niet. De factory reset heb ik nu gedaan en dit werkte.
Hopelijk moet ik dit niet elke dag of elke week doen.

Nogmaals dank,
Alvorens een factory reset te doen en eventuele instellingen te verliezen, raad ik aan om toch eerst de helpdesk te bellen. Ik had hetzelfde probleem en na wat zoekwerk kon men me melden dat er een storing was voor een bepaalde kast en dat ze daaraan waarschijnlijk aan het werken waren (vervanging van onderdelen). Er kon niet gezegd worden wanneer het opgelost zou zijn, maar men 'er zou aan blijven werken tot het weer in orde was' (sic). Uiteindelijk een 2-tal uur zonder internet gezeten. Helpdesk was in ieder geval zeer vriendelijk.
@Divado,
Dat is zeker en vast niet de bedoeling om dit herhaaldelijk te moeten doen en in dit geval zeker eens naar de helpdesk bellen 080022800 (7/7 tot 22u)
Daar hebben ze mij trouwens ook al iedere keer uit de nood kunnen helpen.
NB: ik heb dit zelfde probleem vroeger ook al voorgehad met mijn bbox3 en na een factory reset heb ik dit niet meer voorgehad sedertdien, daarom dat ik ieder aanraad bij dergelijke problemen, eerst een gewone reset van de bb3 te doen en daarna factory reset als dit niks oplost, om ten slotte de helpdesk te bellen indien beide geen soelaas brengen.
mvg,
Elsa

Reageer