Skip to main content
hoe komt het dat ik geen enkele hd zender heb heb nochtans alle benodigeden, en telkens wnr ik ben naar de klantendienst sturen ze mij door naar de technischedienst en die sturen mij dan weer terug na de klantendienst...

als ik kijk bij het menu staat er dat de hd zenders geblokkerd zijn maar deblokkeren lukt niet, zegt telkens dat ik de hd zenders moet blokkeren op ander hd toestel terwijl ze wel degelijk geblokkeerd staan...

WAT MOET IK DOEN/WAT DOE IK VERKEER

ben nog niet zo heel lang klant bij belgacom, en ben wel tervreden van mijn pack ma de klantendienst kan toch stukken beter ze

Ben je aangesloten op VDSL2 technologie? HD is enkel beschikbaar op VDSL2.

Surf eens naar 192.168.1.1 en post eens een screenshot.

Nog een vraagje, is je HD-functie geactiveerd ? Menu/Instellingen/Systeeminstellingen/HD

nee deze staat geblokkeerd maar kan hem niet deblokkeren hij zegt dat ik eerst een andere digicorder moet blokkeren vooralleer ik deze kan deblokkeren waar vind ik dit terug of het vdsl2 is ??

Post eens de info van op 192.168.1.1 en dan zien we meteen of je op VDSL2 zit of op ADSL/ADSL2+ (wat ik vermoed...)

Stijn, wat bedoel je met alle benodigdheden. Een b-box2 én een HD-decoder ?

ik zie nergens vdsl2 staan alleen maar adsl enzo..... maar er staan zoveel dingen en getallen dak nie echt weet waar ik moet onder kijken

benodigheden bedoel ik inderdaad hdmi kabel, b box en hd decorder

Zoiets: (onder advanced settings/status)

VDSL line status SHOWTIME Wireless Disabled Serial Num LK09055DP211000
Downstream line rate 29920 kbps

VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47

Upstream line rate 6048 kbps

Downstream Training Margin 25.3 dB

een andere mogelijkheid is repair profiel (9/0.5)

maar ik vrees dat hij nog op adsl zit

anders eens de hd beschikbaarheid testen via:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv

mvg

Current Time: 07/11/2011 08:23:59 pm

INTERNET

ADSL: CONNECTED

WAN IP: 91.182.221.96

Subnet Mask: 255.0.0.0

Gateway: 91.182.221.1

Primary DNS: 195.238.2.21

Secondary DNS: 195.238.2.22

GATEWAY

IP Address: 192.168.1.1

Subnet Mask: 255.255.255.0

DHCP Server: Enabled

Firewall: Enabled

UPnP: Enabled

Wireless: Enabled

INFORMATION

Numbers of DHCP Clients: 1

Runtime Code Version:

0.89.59 (Jan 12 2010 11:17:23)

Boot Code Version: 0.72.8

ADSL Modem Code Version: 06.02.00.60A

LAN MAC Address: 00-26-4D-69-C7-F7

Wireless MAC Address: 00-26-4D-69-C7-F9

WAN MAC Address: 00-26-4D-69-C7-F8

Hardware Version: 01A

Hardware Model: BBOX6726

Serial Num: J011019242

a heb ik dus

die test heb ik gedaan en zou mogelijk moeten zijn

beste

dat is dus nog adsl dat je hebt, logisch dus geen hd

als de test echter zegt dat hd mogelijk is dan moet je vdsl2 laten activeren, neem contact met de 0800 2700 (tot 22H00)

als je geen bbox2 hebt zal je een andere modem nodig hebben, activatie kost éénmalig €50 maar u zal daarna niet alleen veel sneller surfen, u zal ook hd kunnen kijken

maar je schrijft dat je nog niet zolang klant bent? dan begrijp ik niet waarom je uberhaupt niet op vdsl2 gezet bent (als het klopt dat het beschikbaar is tenminste)

mvg

ja heb al gebeld en heb al vanalles gehoord zelfs dat ik het nooit kan nemen vanwegen hun oudere instalatie... begrijp dan wel echter niet waarom er op het net staat dat wel mogelijk is ik heb niets moeten betalen van instalatie kost vanwege een actie...

ik ben vrij tevreden over alles ze maar hun klantendiest trekt op niets word hele tijd van kastje naar de muur gezonden en was al zo van int begin, vroeger had ik telenet maar dat werkte maar half maar hun klanten dienst was 1000 keer beter, ze doen niet anders dan fouten maken bv...

eerst gingen ze komen na een fout adress hun fout, daardoor zijn we ook ons oud tel nr kwijtgeraakt... dan uiteindelijk hebben ze gekomen maar niets werkte vanwege een onderbreking in de stoep, ze gingen binnen de 4 dagen komen achter een week niets gehoord of gezien dan weer zelf na zon center geweest en gezegd: ak nie vlug is opgelost mag je het allemaal komen halen, 4 dagen lateren waren ze er...

en nu ontdekt dak geen hd posten heb... heb er nochtans recht op,

Resultaat

Product Belgacom TV
Mijn adres Guido Gezellelaan 75

8930 Menen
Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 2

[/b] [/b][/b]

ja, mijn beste

dat begrijp ik ook niet - heb je hen al geconfronteerd met het feit dat de online test zegt dat hd mogelijk is, en je het in werkelijkheid niet kan krijgen? is allesinds een vervelend kwestie

mvg

heb gebeld ze sturen mij weer door zij zeggen dat nie mogelijk is in mijn regio en dat ik contact moe opnemen met klantendienst...

zal morgen eens bellen na daar want die zitten nu wss er nie meer

bedankt iedereen voor de tips hou jullie op de hoogte

mvg

beste

de klantendienst is open tot 22uur. bel NU 0800 22 800

mvg

is normaal opgelost, morgen zou het moeten werken, je moet blijkbaar de juiste persoon aan de lijn hebben

hopelijk is dit zo bedankt iedereen

mvg

en nog een fijne avond

morgen zou het moeten werken? gaan ze jou vannacht overschakelen op vdsl2? heb je al een bbox2?

het zal me benieuwen. succes in ieder geval

mvg

Mij ook....maar hopelijk komt het nu wel in orde.

nog steeds geen hd zenders....

weer een keertje gebeld en er moet blijkbaar iemand iets komen fixen ofzo...

hopelijk is het dan in orde ze komen pas 28 juli en dan te denken dat ze beloofd hadden dat we zeker alles gingen hebben op 1 juni

pff

Tja Stijn, ik had eigenlijk verwacht dat het even zou duren, tenslotte is het vakantieperiode nu. Maar pas 28 juli is wel héél erg laat !

.

vermoedelijk komen ze vdsl2 activeren? enfin, laat ons dat maar hopen....

een 10-12 tal dagen wachten is het dan wel normaal, nu wellicht iets langer tgv 't verlof

heb je eigenlijk al een b box 2?

mvg

eindelijk opgelost,

heb uiteindelijk een nieuwe b-box 2 gekregen

en ze hebben ergens een nieuwe modem moeten plaatsen ook

bedankt iedereen

Reageer