Skip to main content
hoe komt het dat ik geen enkele hd zender heb heb nochtans alle benodigeden, en telkens wnr ik ben naar de klantendienst sturen ze mij door naar de technischedienst en die sturen mij dan weer terug na de klantendienst...



als ik kijk bij het menu staat er dat de hd zenders geblokkerd zijn maar deblokkeren lukt niet, zegt telkens dat ik de hd zenders moet blokkeren op ander hd toestel terwijl ze wel degelijk geblokkeerd staan...



WAT MOET IK DOEN/WAT DOE IK VERKEER



ben nog niet zo heel lang klant bij belgacom, en ben wel tervreden van mijn pack ma de klantendienst kan toch stukken beter ze

Ben je aangesloten op VDSL2 technologie? HD is enkel beschikbaar op VDSL2.



Surf eens naar 192.168.1.1 en post eens een screenshot.


Nog een vraagje, is je HD-functie geactiveerd ? Menu/Instellingen/Systeeminstellingen/HD


nee deze staat geblokkeerd maar kan hem niet deblokkeren hij zegt dat ik eerst een andere digicorder moet blokkeren vooralleer ik deze kan deblokkeren waar vind ik dit terug of het vdsl2 is ??




Post eens de info van op 192.168.1.1 en dan zien we meteen of je op VDSL2 zit of op ADSL/ADSL2+ (wat ik vermoed...)


Stijn, wat bedoel je met alle benodigdheden. Een b-box2 én een HD-decoder ?


ik zie nergens vdsl2 staan alleen maar adsl enzo..... maar er staan zoveel dingen en getallen dak nie echt weet waar ik moet onder kijken



benodigheden bedoel ik inderdaad hdmi kabel, b box en hd decorder


Zoiets: (onder advanced settings/status)









































































VDSL line status SHOWTIME Wireless Disabled Serial Num LK09055DP211000
Downstream line rate 29920 kbps

VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47

Upstream line rate 6048 kbps



Downstream Training Margin 25.3 dB

een andere mogelijkheid is repair profiel (9/0.5)



maar ik vrees dat hij nog op adsl zit



anders eens de hd beschikbaarheid testen via:



http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv



mvg
































Current Time: 07/11/2011 08:23:59 pm




















INTERNET




ADSL: CONNECTED

WAN IP: 91.182.221.96

Subnet Mask: 255.0.0.0

Gateway: 91.182.221.1

Primary DNS: 195.238.2.21

Secondary DNS: 195.238.2.22































GATEWAY




IP Address: 192.168.1.1

Subnet Mask: 255.255.255.0

DHCP Server: Enabled

Firewall: Enabled

UPnP: Enabled

Wireless: Enabled























INFORMATION




Numbers of DHCP Clients: 1

Runtime Code Version:

0.89.59 (Jan 12 2010 11:17:23)

Boot Code Version: 0.72.8

ADSL Modem Code Version: 06.02.00.60A

LAN MAC Address: 00-26-4D-69-C7-F7

Wireless MAC Address: 00-26-4D-69-C7-F9

WAN MAC Address: 00-26-4D-69-C7-F8

Hardware Version: 01A

Hardware Model: BBOX6726

Serial Num: J011019242





a heb ik dus



die test heb ik gedaan en zou mogelijk moeten zijn


beste



dat is dus nog adsl dat je hebt, logisch dus geen hd



als de test echter zegt dat hd mogelijk is dan moet je vdsl2 laten activeren, neem contact met de 0800 2700 (tot 22H00)

als je geen bbox2 hebt zal je een andere modem nodig hebben, activatie kost éénmalig €50 maar u zal daarna niet alleen veel sneller surfen, u zal ook hd kunnen kijken



maar je schrijft dat je nog niet zolang klant bent? dan begrijp ik niet waarom je uberhaupt niet op vdsl2 gezet bent (als het klopt dat het beschikbaar is tenminste)



mvg


ja heb al gebeld en heb al vanalles gehoord zelfs dat ik het nooit kan nemen vanwegen hun oudere instalatie... begrijp dan wel echter niet waarom er op het net staat dat wel mogelijk is ik heb niets moeten betalen van instalatie kost vanwege een actie...



ik ben vrij tevreden over alles ze maar hun klantendiest trekt op niets word hele tijd van kastje naar de muur gezonden en was al zo van int begin, vroeger had ik telenet maar dat werkte maar half maar hun klanten dienst was 1000 keer beter, ze doen niet anders dan fouten maken bv...



eerst gingen ze komen na een fout adress hun fout, daardoor zijn we ook ons oud tel nr kwijtgeraakt... dan uiteindelijk hebben ze gekomen maar niets werkte vanwege een onderbreking in de stoep, ze gingen binnen de 4 dagen komen achter een week niets gehoord of gezien dan weer zelf na zon center geweest en gezegd: ak nie vlug is opgelost mag je het allemaal komen halen, 4 dagen lateren waren ze er...



en nu ontdekt dak geen hd posten heb... heb er nochtans recht op,








Resultaat

































































Product Belgacom TV
Mijn adres Guido Gezellelaan 75

8930 Menen
Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 2




[/b] [/b][/b]




ja, mijn beste



dat begrijp ik ook niet - heb je hen al geconfronteerd met het feit dat de online test zegt dat hd mogelijk is, en je het in werkelijkheid niet kan krijgen? is allesinds een vervelend kwestie



mvg


heb gebeld ze sturen mij weer door zij zeggen dat nie mogelijk is in mijn regio en dat ik contact moe opnemen met klantendienst...



zal morgen eens bellen na daar want die zitten nu wss er nie meer



bedankt iedereen voor de tips hou jullie op de hoogte



mvg




beste



de klantendienst is open tot 22uur. bel NU 0800 22 800



mvg


is normaal opgelost, morgen zou het moeten werken, je moet blijkbaar de juiste persoon aan de lijn hebben



hopelijk is dit zo bedankt iedereen



mvg



en nog een fijne avond






morgen zou het moeten werken? gaan ze jou vannacht overschakelen op vdsl2? heb je al een bbox2?



het zal me benieuwen. succes in ieder geval



mvg


Mij ook....maar hopelijk komt het nu wel in orde.


nog steeds geen hd zenders....



weer een keertje gebeld en er moet blijkbaar iemand iets komen fixen ofzo...



hopelijk is het dan in orde ze komen pas 28 juli en dan te denken dat ze beloofd hadden dat we zeker alles gingen hebben op 1 juni



pff




Tja Stijn, ik had eigenlijk verwacht dat het even zou duren, tenslotte is het vakantieperiode nu. Maar pas 28 juli is wel héél erg laat !



.


vermoedelijk komen ze vdsl2 activeren? enfin, laat ons dat maar hopen....



een 10-12 tal dagen wachten is het dan wel normaal, nu wellicht iets langer tgv 't verlof



heb je eigenlijk al een b box 2?



mvg


eindelijk opgelost,



heb uiteindelijk een nieuwe b-box 2 gekregen



en ze hebben ergens een nieuwe modem moeten plaatsen ook



bedankt iedereen




Reageer