Er zijn geen HD zenders beschikbaar, ondanks dat zowel commercieel product (Comfort) als postcode aanduiden dat deze wel beschikbaar moeten zijn. Volgens Belgacom:
Via instellingen HD-zenders deblokkeren.
Alleen, dit werkt niet: de boodschap "OM DE HD-ZENDERS OP DEZE DECODER TE KUNNEN ONTVANGEN, MOET U WEL DE HD-ZENDERS DEACTIVEREN OP UW ANDERE DECODER3
1) Welke andere decoder??? Er is maar één decoder
2) Hoe HD-zenders activeren?
Ontevreden klant.....
Bladzijde 1 / 1
beste
om hd zenders te kunnen kijken moet je op vdsl2 netwerk zitten
je kan de beschikbaarheid zelf testen via:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv
als de test zegt dat je hd kan krijgen is er misschien een ander probleem....
heb je toevallig ooit een andere decoder gehad? die zit misschien nog in het systeem....
heb je tv op pc geinstalleerd?
mvg
om hd zenders te kunnen kijken moet je op vdsl2 netwerk zitten
je kan de beschikbaarheid zelf testen via:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv
als de test zegt dat je hd kan krijgen is er misschien een ander probleem....
heb je toevallig ooit een andere decoder gehad? die zit misschien nog in het systeem....
heb je tv op pc geinstalleerd?
mvg
Bedankt xenne voor de snelle reactie:
De test bevestigt: HD beschikbaar
Nieuwe decoder van gisteren, nooit geen andere gehad (is vervanging van telenet deocder). De Modem is van het type "b-box 2".
TV aangesloten in basis configuratie: Modem --> decoder --> HDMI --> TV
??
De test bevestigt: HD beschikbaar
Nieuwe decoder van gisteren, nooit geen andere gehad (is vervanging van telenet deocder). De Modem is van het type "b-box 2".
TV aangesloten in basis configuratie: Modem --> decoder --> HDMI --> TV
??
het resultaat van de test is al positief nieuws. dan zou het moeten werken.....
misschien eens de decoder/modem proberen resetten (spanningsloos zetten en terug insteken)
maar misschien dat je best eens belt naar de 0800 22 700 kwestie van snel geholpen te worden
mvg
misschien eens de decoder/modem proberen resetten (spanningsloos zetten en terug insteken)
maar misschien dat je best eens belt naar de 0800 22 700 kwestie van snel geholpen te worden
mvg
oké, bedankt voor het advies
Kan zijn dat je nog steeds op ADSL(2+) zit ipv VDSL2 waardoor je geen HD kanalen kan ontvangen.
Als de beschikbaarheidstest aangeeft dat je HD kan ontvangen, bel je best eens met 0800 22 700 om overschakeling naar VDSL2 aan te vragen.
Als de beschikbaarheidstest aangeeft dat je HD kan ontvangen, bel je best eens met 0800 22 700 om overschakeling naar VDSL2 aan te vragen.
He is inderdaad niet omdat je een b-box2 hebt, dat je op VDSL2 zit. Je kunt dat trouwens checken op de configuratiesite van de b-box2
http://192.168.1.1/
onder advanced settings/status moet ergens staan VDSL line status: SHOWTIME, en een hoge down-en upstreamwaarde
Bij VDSL2 moet je ofwel 30Mbps halen, ofwel 20Mbps ofwel 16,5Mbps afhankelijke van je afstand tot de ROP (glasvezelcabine).
http://192.168.1.1/
onder advanced settings/status moet ergens staan VDSL line status: SHOWTIME, en een hoge down-en upstreamwaarde
VDSL line status | SHOWTIME | ||||||
Downstream line rate | 29920 kbps | VDSL Version | Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 | ||||
Upstream line rate | 6048 kbps | ||||||
Downstream Training Margin | 25.5 dB |
Bij VDSL2 moet je ofwel 30Mbps halen, ofwel 20Mbps ofwel 16,5Mbps afhankelijke van je afstand tot de ROP (glasvezelcabine).
bedankt sinjoor71
De downstreamline rate = 9064 kbps, de upstream = 552 kbps.
Welke invloed heeft dit dan op HD al dan niet beschikbaar? Zijn deze rates aan te passen door Belgacom met technische ingrepen (intussen namen we contact voor een interventie ter plaatse)
De downstreamline rate = 9064 kbps, de upstream = 552 kbps.
Welke invloed heeft dit dan op HD al dan niet beschikbaar? Zijn deze rates aan te passen door Belgacom met technische ingrepen (intussen namen we contact voor een interventie ter plaatse)
beste CGX
je zit wellicht op een vdsl2 repair profiel, check eens uw binnenbekabeling
is alles conform aangesloten? dubbelcheck al de handleidingen ivm aansluiten modem/ Full rate NTP2007 splitter etc
indien alles oké is moet je contact opnemen met de helpdesk (edit: wat je blijkbaar al gedaan hebt, maar check zeker of de fout niet bij uw installatie ligt)
op dit repair profiel is het logisch dat je geen HD zenders kan ontvangen
mvg
@sinjoor: nieuwe klanten worden altijd op vdsl2 aangesloten indien het beschikbaar is, wat in dit geval zo blijkt te zijn, dus ik ga er vanuit dat hij op vdsl2 zit
je zit wellicht op een vdsl2 repair profiel, check eens uw binnenbekabeling
is alles conform aangesloten? dubbelcheck al de handleidingen ivm aansluiten modem/ Full rate NTP2007 splitter etc
indien alles oké is moet je contact opnemen met de helpdesk (edit: wat je blijkbaar al gedaan hebt, maar check zeker of de fout niet bij uw installatie ligt)
op dit repair profiel is het logisch dat je geen HD zenders kan ontvangen
mvg
@sinjoor: nieuwe klanten worden altijd op vdsl2 aangesloten indien het beschikbaar is, wat in dit geval zo blijkt te zijn, dus ik ga er vanuit dat hij op vdsl2 zit
Xenne
Alle aansluitingen zijn volgens de handleiding uitgevoerd.
We wachten de interventie van Belgacom af en rapporteren de resultaten van hun acties vanaf volgende week.
Onafhankelijk van de technische oorzaak / reden, is het niet aanvaardbaar dat een installatie-kit niet operationeel kan gemaakt worden, te meer omdat de foutboodschappen / messages afgebeeld op de TV misleidend zijn voor de klant ("... zenders deactiveren op andere decoder..." wat nonsens is wanneer er maar één decoder wordt geinstalleerd).
Wanneer men een product of dienst koopt moet dit meteen werken, zonder uitzondering.
Bedankt voor uw advies om meer inzicht te hebben in de mogelijke oorzaken.
Alle aansluitingen zijn volgens de handleiding uitgevoerd.
We wachten de interventie van Belgacom af en rapporteren de resultaten van hun acties vanaf volgende week.
Onafhankelijk van de technische oorzaak / reden, is het niet aanvaardbaar dat een installatie-kit niet operationeel kan gemaakt worden, te meer omdat de foutboodschappen / messages afgebeeld op de TV misleidend zijn voor de klant ("... zenders deactiveren op andere decoder..." wat nonsens is wanneer er maar één decoder wordt geinstalleerd).
Wanneer men een product of dienst koopt moet dit meteen werken, zonder uitzondering.
Bedankt voor uw advies om meer inzicht te hebben in de mogelijke oorzaken.
Oplossing door Belgacom uitgevoerd:
De klassieke 5-polige telefoon aansluiting voldoet niet om HD TV te ontvangen (nochtans wordt de installatie hiervan geillustreerd in de installatiegids met het doel om HD TV te ontvangen).
Daarom werd de aansluiting vervangen door 2 aparte kabels i.p.v. gecombineerd in één kabel naar de modem (de wanddoos werd vervangen door een wanddoos met 2 aansluitingen, één voor TV/internet aan te sluiten op modem bbox2, de tweede voor rechtstreekse telefoonaansluiting). Zulk een wandcontactdoos is niet inbegrepen in de installatie-kit voor TV en kan bijgevolg niet door de klant worden geinstalleerd
Uiteraard goed dat het probleem is opgelost, maar het is vreemd dat er een extra Belgacom interventie nodig is om HD TV te activeren, wetende dat de installatie gids 3 mogelijke scenarios opgeeft om HD zenders te kunnen ontvangen: Met 5-polige contactdoos, met 6-polige contactdoos en met meerdere contactdozen.
File closed.
De klassieke 5-polige telefoon aansluiting voldoet niet om HD TV te ontvangen (nochtans wordt de installatie hiervan geillustreerd in de installatiegids met het doel om HD TV te ontvangen).
Daarom werd de aansluiting vervangen door 2 aparte kabels i.p.v. gecombineerd in één kabel naar de modem (de wanddoos werd vervangen door een wanddoos met 2 aansluitingen, één voor TV/internet aan te sluiten op modem bbox2, de tweede voor rechtstreekse telefoonaansluiting). Zulk een wandcontactdoos is niet inbegrepen in de installatie-kit voor TV en kan bijgevolg niet door de klant worden geinstalleerd
Uiteraard goed dat het probleem is opgelost, maar het is vreemd dat er een extra Belgacom interventie nodig is om HD TV te activeren, wetende dat de installatie gids 3 mogelijke scenarios opgeeft om HD zenders te kunnen ontvangen: Met 5-polige contactdoos, met 6-polige contactdoos en met meerdere contactdozen.
File closed.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.