Beantwoord

Geen geluid op enkele zenders

  • 30 October 2016
  • 5 reacties
  • 852 Bekeken

Hallo

Sinds enkele dagen hebben we geen geluid meer op de HD-zenders RTL-TVI, Club RTL, Plug RTL en TF1. Op de niet HD-zenders van deze kanalen hebben we wel geluid. Ik heb de decoder al eens uitgetrokken, maar dat helpt niet.

De HD-zenders staan respectievelijk geprogrammeerd op nummer 3, 4, 5 en 6. De niet-HD-zenders staan ergens in de veertig. Ik dacht om de niet HD-zenders met geluid dus te verplaatsen naar de 3, 4, 5 en 6. Als ik de zenders echter van plaats heb verwisseld, op bevestigen druk en opnieuw de zenders probeer te raadplegen, wordt dit blijkbaar weer automatisch gewijzigd in een HD-zender waardoor we weer geen geluid hebben.

Iemand een idee hoe dit kan en wat te doen om dit te verhelpen? Ik vermoed dat het probleem van de zendervolgorde te maken heeft met het feit dat de HD-zenders al eersten worden weergegeven.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Marleen 30 October 2016, 19:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik ontvang die opgesomde HD zenders gewoon met klank zoals anders.
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb ook eens voorgehad dat ik geen geluid had op de HD zenders RTL , Club RTL, Plug RTL en TF1. Ik had decoder, modem en decoder al herstart, niks hielp.
Opgebeld naar de technische dienst: bleek dat in:
INSTELLINGEN: SYSTEEM: AUDIO: DOLBY AC3 als instelling stond. Ik moest dat veranderen naar STEREO , dan BEVESTIGEN en ik had weer geluid op die zenders. Vraag me niet naar het hoe en het waarom.
Misschien toch de moeite om eerst daar eens te kijken,
Bel anders toch maar eens de klantendienst op 0800 22 800, voor technische hulp tv ook op zondag tot middernacht (niet op feestdagen)
Ik heb ook eens voorgehad dat ik geen geluid had op de HD zenders RTL , Club RTL, Plug RTL en TF1. Ik had decoder, modem en decoder al herstart, niks hielp.
Opgebeld naar de technische dienst: bleek dat in:
INSTELLINGEN: SYSTEEM: AUDIO: DOLBY AC3 als instelling stond. Ik moest dat veranderen naar STEREO , dan BEVESTIGEN en ik had weer geluid op die zenders. Vraag me niet naar het hoe en het waarom.
Misschien toch de moeite om eerst daar eens te kijken,
Bel anders toch maar eens de klantendienst op 0800 22 800, voor technische hulp tv ook op zondag tot middernacht (niet op feestdagen)


Bedankt Marleen!! Ik heb de instelling gewijzigd en het geluid is terug.

Groeten!
Reputatie 7
Badge +6
Dat is goed nieuws! Prettige avond verder.
Reputatie 7
Badge +6
Marleen For President ! :8

Reageer