geen geluid

  • 22 August 2011
  • 17 reacties
  • 2410 Bekeken

Toen ik deze avond Belgacom tv startte, had ik in het begin geen geluid, dat kwam pas een tijdje later. ook na het veranderen van zender moest ik even wachten op geluid. Ik heb de decoder dan even af- en aangezet, maar dat was hetzelfde. Als ik dan keek als het bij de opnames ook zo was, was het precies of ik was aan het doorspoelen. Als ik terug keek naar de gewone uitzendingen, bleef het geluid ook even weg.


kan ik daar iets aan doen?

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De decoder even zonder stroom zetten (30 sec.) Vervolgens decoder opnieuw opstarten

Dit zou eventueel het probleem kunnen verhelpen


succes


mvg,

Patrick
Heb hier hetzelfde aan de hand. Omgeving Geel.

Best wel vervelend!


Ik ga sebiet eens de decoder opnieuw opstarten na een pauze van 30 sec.

hopelijk werkt dit!

Update 23:10u : Heb zowel de modem als de decoder gereset, en het blijft hetzelfde.

Mvg.
Idem hier omgeving Merksem reset hielp niet.
Reputatie 7
Badge +3
probeer dit eens










Reset van BGC-decoder:
Het spannigsloos zetten van het toestel en na ongeveer 20 seconden spanning terug opzetten.

Bijkomende Opmerkingen:
♦ Bij reset wordt de firware-versie gecheckt, als er nieuwe is zal hij zichzelf updaten.

Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling. De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk, de laatste firmware wordt effectief opgehaald.




[/list]
Het is vooral als je zapt naar vtm of 2B (bij mij toch)
ik had gisteravond al eens de decoder zonder stroom gezet en dat was toen hetzelfde gebleven

straks zal ik nog eens kijken als het ondertussen al veranderd is



edit: net een factory reset van de decoder gedaan en nog steeds hetzelfde. en nu zie ik ook, als het op kanaal 30 staat (Een HD) dat het lichtje HD niet meer brandt, bij alle andere HD-zenders brandt het wel
Beste AnneliesB,


We gaan dit probleem onderzoeken, ik hou jullie op de hoogte.


Met vriendelijke groeten,

Eva.
Hier in wommelgem identiek probleem...


Heb de HDMI kabels al vervangen... decoder vervangen... enkel het probleem krijg ik niet weg :-)
Jongens wat zijn jullie bij Belgacom toch aan het uitspoken?Nu blijft het beeld soms stilstaan,moet je effe naar een andere zendere zappen en dan terug naar de zender die je bekijkt.
Nu heeft vrt weer last van stilstaand beeld.Begin dat eerlijk gezegt beu te worden hoor.Belgacom is 1 van de duurste provider.En de kwaliteit gaat meer en meer achteruit.
Reputatie 2
Badge +1
Hier in regio st truiden geen problemen?
hier ook geen problemen gehad

vanmorgen bij tgv het onweer blijkbaar wel fkes een korte stroomonderbreking gehad en dan erna zo'n 10 minuten zonder verbinding gezeten. 't was druk op de helpdesk want toen ik iemand aan de lijn kreeg was het al terug in orde.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb het ook gehad gisteren met VTM HD (30), stilstaand beeld ern daarna zwart scherm...andere zender gingen wél, ook VTM SD op post 3. Na het nieuws van 19.00 uur nog eens geprobeerd op de HD versie, en toen ging die weer normaal. Ik heb sedertdien wél voor dat er na het kijken naar PVR opname in HD, er een bevroren livebeeld komt en dan terug bewogen beeld zonder klank (een 10-tal seconden). Ik zit in Oelegem niet ver van Wommelgem.....

Ik zal hem (de decoder) morgen nog eens heropstarten.
Hier in Waregem hetzelfde, op HD EEN en HD VTM, is al twee dagen alzo. Ik hoop dat dit in orde komt? Huilen
idem in Landen (vlaams-brabant), hier ook alles geprobeerd (reset modem & decoder). Zonder resultaat
Helpt een factory reset van de decoder dan ook niet !
Reputatie 7
Badge +3
Hier bij mij had ik gisteren avond ook zo een probleem.

Heb eerst de Modem gereset en nadien een factory reset van de decoder en probleem was opgelost.

Reageer