Skip to main content
Beste EVA ,

Op mijn modem bbox2 brandt mijn lampje internet wel maar het lampje ernaast van de WIFI brandt NIET.

Ik heb reeds een draadloos netwerk gecreeërd met websleutel via de ethernetkabel maar wanneer ik ontkoppel vindt mijn laptop het netwerk NIET terug.

Heb al verschillende keren de hulpgids van belgacom overlopen maar ik vind GEEN antwoord .

Hoe los ik dat op ASAP ?

Je kan een oplossing doormailen

Groetjes BART

sleutel aanmaken is één ding, maar uw wireless staat toch activated hé? (activate knop bovenaan in rubriek wireless)

indien ja, probeer eens een factory reset van de modem

♦ Ofwel een Hardwarematige Reset

knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken.

♦ Ofwel een softwarematige Reset

⇒ Menu: Advanced Settings

⇒ ⇒ Menu: Maintenance

⇒ ⇒ ⇒ click on " Restore to default configuration "

indien dat niet werkt, is er vermoedelijk iets met de modem , bel dan 0800 22 700

mvg

@Bart,

Indien je wat uitleg wilt over de verklikkerlichtjes op je bbox2 dan kan je iets meer vinden op mijn blogje:+>

http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetBbox2

daar vind je o.a. ♦ Betekenis v/d verklikkerlichtjes op de BBOX :

mvg,

Beste Bart,

best kan je eens controleren, zoals xenne reeds meldt, of het draadloos wel degelijk aan staat (op Activate klikken). Indien dit reeds het geval is en het lampje van draadloos nog steeds niet brandt, doe je een reset zoals xenne beschrijft.

Na de reset zou het lampje van draadloos wel moeten branden. Let wel op dat je de beveiliging nu opnieuw moet instellen op de modempagina.

Indien het lampje van draadloos nog steeds niet brandt, contacteer je best onze technische dienst op 0800/22700. Waarschijnlijk is de B-Box-modem dan defect en kan men u die onder garantie laten omruilen.

Mvg

Eva van Belgacom

Reageer