Geen correcte informatie / geen communicatie

  • 24 August 2017
  • 1 reactie
  • 434 Bekeken

Beste,

Vandaag nam ik contact op met de klantendienst, om mijn ongenoegen te uiten.
Aangezien hier niet alles aan bod is gekomen, zet ik via deze weg graag nog eens alles op een rij.

Ik ontving een mailadres van uw klantendienstmedewerker: doc@proximus.be, blijkt dit niet te bestaan, dan maar via deze weg...

Het is begonnen eind vorig jaar. Mijn partner krijgt telefoon van één van uw klantendienstmedewerkers waarin wordt uitgelegd dat ze ons in het verleden slecht hebben behandeld, en ons daarvoor een goed aanbod willen doen. Uiteindelijk gaan wij hier op in. Er komt een verkoper bij ons langs, Dennis Tielen.

(Misschien kan je deze persoon even googlen, je zult gegarandeerd nog een klacht over hem terugvinden.)

Er wordt ons een mooi voorstel gedaan. Op dat moment zijn wij klant bij Telenet, waar we heel tevreden zijn, maar aangezien ons een betere prijs wordt voorgesteld, besluiten wij in te gaan op het aanbod. Het pakket Tuttimus pack wordt ons aangeboden, samen met 2 gsm-abonnementen. Hierbij wordt het volgende vermeld:

Tuttimus pack omvat tv + internet + vaste lijn, nu voor 6 maanden in promotie, waardoor het tijdens die 6 maanden goedkoper is vaste lijn te hebben. Na die 6 maanden is het terug goedkoper zonder vaste lijn.
Gsm abo omvat onderling gratis bellen en sms'en, 5gb mobiele data + gratis onbeperkt surfen op 1 app
Normaal gezien tv-toestel voor 49 euro, maar aangezien we dat niet nodig hebben, maar wel geïnteresseerd zijn in een 2de decoder, krijgen we gratis een wifi-bridge. Eveneens wordt vermeld dat een 2de decoder ons 5 euro extra zal kosten per maand.
Aangezien wij onze vaste lijn bijna niet gebruiken, en wij hier enkele telefoontjes op kregen van zogezegd Microsoft, besluiten we onze vast lijn op te zeggen (dit zou volgens Dennis Tielen ook goedkoper zijn eens de promotie van 6 maanden om is). Ik neem contact op met uw klantendienst, vermeld even dat "Microsoft" belt en dat ze dit nummer eventueel kunnen blokkeren zodat ze mensen niet meer kunnen beet nemen. Vervolgens zeg ik ineens dat ze de vaste lijn kunnen stopzetten. Absoluut geen probleem, dit wordt onmiddellijk voor mij in orde gebracht. Top service (dacht ik toen....).

Enkele malen heb ik van jullie ook een bericht ontvangen dat ik de mobiele datalimiet had overschreden. Vond ik vreemd, aangezien ik bij mijn vorige provider ook 5gb had en hier nooit problemen mee had, maar ik liet het zo. Ik zou afwachten of dit nog vaak zou voorkomen.

Vandaag krijg ik dan jullie factuur in de bus. Wat blijkt? Vaste lijn is opgezegd, maar mijn factuur is DUURDER dan ervoor. Ik neem dus onmiddellijk contact op met jullie klantendienst. Waarop ik te weten kom dat het voor mij gewoon goedkoper zou zijn gebleven moest ik de vaste lijn hebben gehouden. Als ik jullie opbel om iets op te zeggen, is het toch vanzelfsprekend dat jullie mij informeren als dat DUURDER wordt. Indien jullie dit niet vermelden, vind ik dit diefstal. Nu dat blijkt nog niet alles. Ik kom hier ook te weten dat mijn gsmabo eigenlijk maar 1,5gb is. Weeral iets wat door uw verkoper foutief werd vermeld. Leuk voor de verkoper natuurlijk om zo iets aan de man te brengen: ik verkoop, joepie extra bonus, maar wel kersverse ouders bedotten: waar is het respect dan naartoe? Hoe ik dit te weten kwam dat het maar 1,5 gb was? Ik vroeg hoe het kwam dat mijn gsm abo ineens was verhoogd in prijs. Krijg ik als antwoord dat het dataverbruik van 1,5 gb naar 3 gb is gegaan. Misschien uw klanten informeren als je dit doet? Ja ik heb nu meer verbruik, maar ik betaal ook meer. Is het niet meer dan logisch dat je uw klanten informeert over prijsverhogingen. Ik heb hier geen informatie over ontvangen. Bovendien heb ik de website geraadpleegd en volgens jullie website heeft het Mobilus S pakket nog steeds maar 1,5 gb. Wat ik dan van die 3 gb moet geloven weet ik ook niet...

Nu blijkt ook dat er 2x een decoder wordt aangerekend, waarschijnlijk omdat ik het pakket niet meer heb...

Het grappige is ook dat toen ik terug klant van jullie was nog een paar keer opgebeld was. 'Wij hebben u in het verleden slecht behandeld en zouden u graag een mooi voorstel doen om terug klant te worden'. IK BEN AL KLANT BIJ JULLIE. Misschien eerst informeren??? Hebben jullie dan geen database ofzo? Komt niet zo professioneel over klanten te bellen die je denkt dat geen klanten zijn?

Ik ga hier geen overzicht maken van mijn prijsverschillen, die kunnen jullie zelf ook raadplegen door mijn factuur van vorige maand met deze van deze maand te vergelijken... Als jullie dit bekijken zullen jullie mijn ongenoegen wel begrijpen (dat hoop ik dan toch).

Wat ik verwacht van jullie? Een degelijk voorstel. Mij CORRECT informeren wat de prijzen inhouden van het volgende:

TV+internet (+ extra prijs voor 2de decoder)
TV+internet+vaste lijn (+ extra prijs voor 2de decoder)
TV+internet+vaste lijn+2 mobiele abo's (graag versch voorstellen ivm dataverbruik voor de mobiele abo's + extra prijs voor 2de decoder)
Afwachtende op uw antwoord, overweeg ik om bij jullie klant te blijven. Dan verwacht ik nu wel een correcte communicatie langs jullie kant.

Hierbij alvast mijn gegevens:

Klantnummer: 617941077
Facturatieadres: Emanche Oche, Sint-Martinusstraat 1 bus d - 2260 Westerlo.

Met vriendelijke groeten

Een ontevreden klant die WEER slecht werd behandeld.

1 reactie

Moest er morgen geen reactie komen hier op het forum om dit verder te onderzoeken van het Proximus Team, kan je hen via dit Forum, een privébericht sturen, met je gegevens en problemen en door op onderstaande link te klikken.
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)

NB: je kan er ook de link naar je post hier meegeven:
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/geen-correcte-informatie-geen-communicatie-40413

Reageer