/files/74cdfdc3e5/Lijnwaarden.PNG 691x266
Bladzijde 1 / 1
Die modem tool geeft enkel theoretisch waarden.
Kijk eens op de configuratiesite van de b-box2
http://192.168.1.1/
wat die zegt onder advanced settings/status.
In de modem tool zouden je waarden voor training margin en de (theoretische) afstand tot de ROP inderdaad bijna ideaal moeten zijn om 30/4,5Mbps te halen met een Intense. Maar dat hangt ook af van de hele lus waar je op zit. Je kunt dus zelfs met een ROP voor je deur toch nog op méér dan 400m zitten...
Met een 20/2 profiel zou ik max. voor een Favorite kiezen, maar een Comfort (15/2,5 sedert 1/09/11)) is zelfs al voldoende denk ik.
Kijk ook eens hier:
http://bgctv.skynetblogs.be/
Kijk eens op de configuratiesite van de b-box2
http://192.168.1.1/
wat die zegt onder advanced settings/status.
In de modem tool zouden je waarden voor training margin en de (theoretische) afstand tot de ROP inderdaad bijna ideaal moeten zijn om 30/4,5Mbps te halen met een Intense. Maar dat hangt ook af van de hele lus waar je op zit. Je kunt dus zelfs met een ROP voor je deur toch nog op méér dan 400m zitten...
Met een 20/2 profiel zou ik max. voor een Favorite kiezen, maar een Comfort (15/2,5 sedert 1/09/11)) is zelfs al voldoende denk ik.
Kijk ook eens hier:
http://bgctv.skynetblogs.be/
beste
leuke tool, maar je mag er niet op afgaan
het profiel wordt namelijk automatisch toegewezen door de DARE afhankelijk van onder andere afstand ROP en lijnverzwakking. dat je wel of geen tv hebt heeft geen enkel belang.
dus blijkbaar is voor jou een 20/2 het hoogste haalbare, ik zou je dan ook de raad geven jouw abo daar op af te stemmen, een Intense is zinloos daar je nooit die snelheden kan halen voor de moment. mocht je profiel later toch verhogen kan je nog altijd terug overschakelen
mvg
leuke tool, maar je mag er niet op afgaan
het profiel wordt namelijk automatisch toegewezen door de DARE afhankelijk van onder andere afstand ROP en lijnverzwakking. dat je wel of geen tv hebt heeft geen enkel belang.
dus blijkbaar is voor jou een 20/2 het hoogste haalbare, ik zou je dan ook de raad geven jouw abo daar op af te stemmen, een Intense is zinloos daar je nooit die snelheden kan halen voor de moment. mocht je profiel later toch verhogen kan je nog altijd terug overschakelen
mvg
Ja Xenne, je hebt me met 2 minuten geklopt hé ! maar we zijn het wél eens....
yep, er kan maar één de snelste zijn... we zeggen inderdaad ongeveer hetzelfde.... great minds think alike (of zoiets )
begrijp het eigenlijk niet goed, jouw bericht staat boven het mijne maar jouw bericht is later gepost? vreemd....
mvg
begrijp het eigenlijk niet goed, jouw bericht staat boven het mijne maar jouw bericht is later gepost? vreemd....
mvg
Ja dat is normaal hé xenne met heel Antwerpen maar niet met mij zal Sinjoor gedacht hebben
Haha ! da klopt....:P
Groetjes maten makkers enz. ik drink toch geen Maes maar Palm Speciale !
Groetjes maten makkers enz. ik drink toch geen Maes maar Palm Speciale !
en zijt ge van brughe zet u vanachter, moet gij gedacht hebbe? maar ik ben van brughe nie zenne.
sorry voor dit off topic gezwans.
mvg
sorry voor dit off topic gezwans.
mvg
Maakt niet uit, als we maar op dezelfde lijn zitten hé.
BESTE
afgaande op de beschikbaarheidstest tv zou dat inderdaad wijzen op een 30/6
staat uw modem bij de NTP opgesteld? is er interne bekabeling?
mvg
afgaande op de beschikbaarheidstest tv zou dat inderdaad wijzen op een 30/6
staat uw modem bij de NTP opgesteld? is er interne bekabeling?
mvg
Die beschikbaarheidstest is ook niet altijd correct... Enige die je juist kan meedelen welk profiel mogelijk is op je lijn is BGC zelf via de technische dienst.
In ieder geval mag je er normaal vanuit gaan dat je steeds op het hoogst mogelijke profiel synct.
In ieder geval mag je er normaal vanuit gaan dat je steeds op het hoogst mogelijke profiel synct.
Als den DARE op een bepaald moment te veel bit errors vast stelt zal hij het profiel down graden dit kan tal van reden hebben het kan in de binnenhuis installatie alsook in de BGC istallatie zitten. Daarom zou je om zeker te zijn direct aan je NTP moeten aftakken naar je modem met de rest losgekoppeld als je dan den DARE een nieuwe meting laat doen en je komt terug op een hoger profiel dan ben je al zeker dat in je binnenhuisinstallatie zit. In het ander geval zit het hogerROP !
wat meer uitleg ivm DARE : http://bgctv.skynetblogs.be/#dare
wat meer uitleg ivm DARE : http://bgctv.skynetblogs.be/#dare
@axs: ...mag je er vanuit gaan...ik heb uit ervaring geleerd dat je er niet altijd zomaar vanuit moet gaan dat alles in orde is. Zo zijn er veel zaken die 'automatisch' zouden moeten gebeuren maar als je er niet naar vraagt gebeurt er juist niets.
@xenne: de aansluiting aan het NTP is door een technieker uitgevoerd. Het NTP is in de garage en daar is een doorverbinding gemaakt naar CAT6 utp bekabeling. Op de eerste verdieping wordt het singaal gesplit in telefoon en VDSL en daar is ook de modem aangesloten. De modem is met de splitter verbonden via een dun blauw kabeltje (2aderig denk ik) dat bij de modem geleverd werd volgens mij. Alle overige binnenbekabling na de modem is ook CAT6 utp maar dat zal wel geen invloed hebben.
@xenne: de aansluiting aan het NTP is door een technieker uitgevoerd. Het NTP is in de garage en daar is een doorverbinding gemaakt naar CAT6 utp bekabeling. Op de eerste verdieping wordt het singaal gesplit in telefoon en VDSL en daar is ook de modem aangesloten. De modem is met de splitter verbonden via een dun blauw kabeltje (2aderig denk ik) dat bij de modem geleverd werd volgens mij. Alle overige binnenbekabling na de modem is ook CAT6 utp maar dat zal wel geen invloed hebben.
Intro NTP-2007 | Splitter/filter TF-2007 |
Staat er dan een ntp2007 beneden en een ntp2007 + tf2007 boven ? klopt dat
@ricy: dat klopt.
Beneden komt de lijn binnen en die is linksonder op de zwarte ab aangesloten. De cat6 kabel is dan met een aderpaar aangesloten rechtboven (de aansluiting met tel bij). Boven komt de kabel dan toe via een patchpaneel naar een tweede NTP-2007 met daardop de splitter TF-2007. De dunne blauwe kabel dan vanaf de splitter naar de modem. De telefoonlijn is dan afgetakt op de NTP-2007 doos.
Beneden komt de lijn binnen en die is linksonder op de zwarte ab aangesloten. De cat6 kabel is dan met een aderpaar aangesloten rechtboven (de aansluiting met tel bij). Boven komt de kabel dan toe via een patchpaneel naar een tweede NTP-2007 met daardop de splitter TF-2007. De dunne blauwe kabel dan vanaf de splitter naar de modem. De telefoonlijn is dan afgetakt op de NTP-2007 doos.
Ik weet niet of dat patchpaneel eventueel roet in het eten zou kunnen gooien maar als je daar zeker van wilt zijn zou je beneden je splitter tf2007 op de ntp2007 moeten steken en daar de modem aansluiten en kijken of je modem dan op een hoger profiel wilt synchroniseren. En als je beneden de kabel rechteboven los legt dan ben je 100% zeker dat gans je verdere binnenhuisinstallatie niet meer meespeelt en dit is de beste situatie die je kan hebben.
Dus elke keer als de modem opstart wordt het 'hoogst mogelijke' profiel automatisch geselecteerd ? Er wordt toevallig nergens ingesteld dat bepaalde lijnen maximaal op 20/2 kunnen synchroniseren omdat het wat druk is in de regio?
de DARE wijst u een profiel toe, en dat heeft niets te maken met drukte in een regio ofzo, uiteindelijk zitten we bij belgacom niet met overbelaste netwerken zoals bij concurrentie wel het geval is
heeft gewoon te maken met factoren als : afstand tot de ROP, de lijnverzwakking, doorsnede van de koperparen, etc.
mvg
heeft gewoon te maken met factoren als : afstand tot de ROP, de lijnverzwakking, doorsnede van de koperparen, etc.
mvg
Je kan altijd via een lijntest proberen: http://bgctv.skynetblogs.be/#automatischelijntest of zie hieronder.
Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:
Indien uw lijn op een repair profiel staat.
Dan kan je het via dit nummer terug op je normaal profiel laten zetten,
mits je lijn het aan kan.
Indien dit niet lukt dan toch best de helpdesk opbellen: 0800 22 700
PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie.
Maar je kan het ook vragen 0800 22 700 technische dienst om een hoger profiel te proberen.
Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:
Indien uw lijn op een repair profiel staat.
Dan kan je het via dit nummer terug op je normaal profiel laten zetten,
mits je lijn het aan kan.
Indien dit niet lukt dan toch best de helpdesk opbellen: 0800 22 700
PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie.
Maar je kan het ook vragen 0800 22 700 technische dienst om een hoger profiel te proberen.
in de tijd van adsl kon je dat proberen, maar bij vdsl2 gaat dit niet meer pakken, denk ik. ze laten alles over aan de DARE. de creteria om op bepaald profiel te syncen zijn wel streng gesteld, maar belgacom speelt liever op veilig om zo sync problemen te vermijden. ik heb in ieder geval geen weet van mensen die hoger vdsl2 profiel kregen na contact met technische dienst
mvg
in de tijd van adsl kon je dat proberen, maar bij vdsl2 gaat dit niet meer pakken, denk ik. ze laten alles over aan de DARE. de creteria om op bepaald profiel te syncen zijn wel streng gesteld, maar belgacom speelt liever op veilig om zo sync problemen te vermijden. ik heb in ieder geval geen weet van mensen die hoger vdsl2 profiel kregen na contact met technische dienst
mvg
Ja ik bedoel eigenlijk als de technieker beweert heeft dat een hogerer snelheid mogelijk is, dat ze dat dan op de technische dienst via den DARE kunnen proberen als het via de 0800 22 424 niet moest lukken en indien hij direct op de ntp 2007 staat beneden zoals hierboven uitgelegd enz....
Of het gaat lukken weet ik natuurlijk ook niet ! maar ik geef hem die raad omdat ik in de tijd opeens op een lagere snelheid stond en via de automatische test lukte het mij niet, toen ik via de technische dienst een mevrouw aan de lijn kreeg die me zei wacht ik zal je proberen op een hogere snelheid te zetten en dat was namelijk 30/6 , waarop ze zei het kan nu goed zijn dat het terug valt op een lagere snelheid, maar het is tot nu toe 30/6 gebleven!! hoe ze het juist geflikt heeft weet ik niet maar in ieder geval zeg niet te gauw het is weer een vrouw !!!
Of het gaat lukken weet ik natuurlijk ook niet ! maar ik geef hem die raad omdat ik in de tijd opeens op een lagere snelheid stond en via de automatische test lukte het mij niet, toen ik via de technische dienst een mevrouw aan de lijn kreeg die me zei wacht ik zal je proberen op een hogere snelheid te zetten en dat was namelijk 30/6 , waarop ze zei het kan nu goed zijn dat het terug valt op een lagere snelheid, maar het is tot nu toe 30/6 gebleven!! hoe ze het juist geflikt heeft weet ik niet maar in ieder geval zeg niet te gauw het is weer een vrouw !!!
als je aan de voorwaarden voor dat profiel voldoet zal het geen probleem zijn. de voorwaarden zullen jouw wel bekend zijn ivm afstand ROP & lijnverzwakking. zo voldeed ik aan de voorwaarden van het hoogste profiel (op 364 meter van de ROP met een verzwakking van 0,36 dB), edoch stond ik op 16,5/2. manueel werd ik paar keer op 30/6 geforceerd, edoch viel het steeds na paar dagen terug op 16,5/2 - uiteindelijk is het in orde gekomen na interventie technieker die hier kwam om mijn disconnects op te lossen. ik weet niet wat hij juist gedaan heeft, maar ik vermoed dat hij me op het andere paar gezet heeft. vandaag een jaar later trouwens weer technieker over de vloer gehad ivm disconnects na onweer, geeft me andere poort gegeven op de ROP, zien wat het geeft...
maar als je niet aan de voorwaarden voldoet heeft aandringen geen zin, en da's maar goed dat ze zich aan de strenge creteria houden.
mvg
maar als je niet aan de voorwaarden voldoet heeft aandringen geen zin, en da's maar goed dat ze zich aan de strenge creteria houden.
mvg
Beste Wouter,
je mag me ook gewoon via een privé-bericht uw Belgacom lijnnummer bezorgen. Zo kunnen we nakijken of 30Mb mogelijk is of nameten waar er eventueel verlies zit op uw lijn.
Mvg
Eva van Belgacom
je mag me ook gewoon via een privé-bericht uw Belgacom lijnnummer bezorgen. Zo kunnen we nakijken of 30Mb mogelijk is of nameten waar er eventueel verlies zit op uw lijn.
Mvg
Eva van Belgacom
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.