Gedeelte opnames niet meer zichtbaar op HDD.

  • 24 September 2013
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

Badge

Hoi iedereen,


ik heb iets vreemds voorgehad met mijn decoder. Ik had eens een film opgenomen een tijdje geleden. Ik merkte dat die 2x vermeld stond in mijn lijst in PVR, zeer raar en zo heeft ie daar maandenlang gestaan tot ik op een dag besliste deze te wissen. Wat gebeurde er nu? AL mijn opnames in PVR waren weg, enkel de opnames in serie en de nPVR waren er nog. Al de anderen weg, foetsie en het straffe is dat ze volgens het beschikbare percentage van de HDD er nog zijn! Ik heb nu nog amper een 10-tal opnames op de HDD staan en het percentage staat op zo'n 10%. De opnames zijn er dus nog maar zijn niet meer zichtbaar/raadpleegbaar.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Die opnames gaan daar daar niet mee terugkomen denk ik. Bij mij is dat eens gebeurd met een van de eerste versies van Charles op mijn V4. Die opnames stonden er nog wél (de titels), maar kon ik alleen nog maar wissen. Al méér dan een jaar geleden denk ik, maar sedertdien nooit meer last van gehad.



Dit is echter nog iets anders denk ik. Alsof alleen de titels gewist zijn (zoals bij wissen op een computer) maar de bestanden nog aanwezig tot ze overschreven worden.. Toch denk ik dat het feit dat je nog maar 10% overhebt op de HDD, hier kan mee te maken hebben. Heb je die programma's opgenomen met de optie 'verwijderen' indien schijf vol, of nooit. Want met de optie 'indien schijf vol' kan het zijn dat je met slechts 10% over al problemen krijgt. Zelfs al met minder dan 20%. Dus bij het programmeren altijd deze optie aanpassen naar 'nooit', want die staat default op 'indien schijf vol'. En 10% stelt in HD niet zoveel meer voor.

Beste Tim,

dit kan inderdaad wijzen op een defect aan decoder (of stroomkabel). Je mag me via privé-bericht je Belgacom lijnnummer doorsturen zodat ik kan kijken of er vanop afstand nog iets kan gedaan worden.

Met vriendelijke groeten,
Eva

Reageer