Skip to main content
Beste,



Ik ben sinds jaren zakelijke klant van Proximus en werk meestal vanuit mijn kantoor gelegen in de Ardennen, nabij Francorchamps.



Nadeel van die ligging is dat proximus daar slechts ADSL kan aanbieden, geen VDSL. ZEER Lage bandbreedte dus, en dat wordt een probleem voor mijn professionele bezigheden.



Nu is sinds kort de 4G-dekking er enorm op vooruit gegaan. Zo kan ik op kantoor 10x de bandbreedte halen met 4G in vergelijking met ADSL.



Dus is mijn vraag: is er geen commerciele oplossing mogelijk waarbij ik mijn ADSL modem kan inruilen voor 4G internet modem, weliswaar bedoeld voor vast gebruik op kantoor.

Dat lijkt me overigens vrij fair, ik betaal reeds jaren voor een hoge theoretische snelheid maar kom daar niet eens in de buurt.



Ik weet dat Mobistar dergelijke oplossingen aanbiedt, maar dat is met een datalimiet (15G) en dat is niet realistisch.

Idealiter behoudt ik de modaliteiten van mijn internet abonnement (Internet Intense) maar met up-to-date technologie.



Btw als er in die regio een netwerk upgrade in de pijplijn zit die de snelheid van de vaste lijn gaat verhogen, dan is dat uiteraard beter.

Maar diverse technici gaven mij daar weinig hoop op.
Geen reactie

Reageer