frustratie(s) bij netwerkopnames



Toon eerste bericht

108 reacties

beste meubel

wat ik bedoelde met opname wordt niet aangeduid op de decoder is dat op moment dat een netwerkopname bezig is ik het niet kan zien op de mijn decoder, er gaat maw geen rood lampje branden - ik kan dus niet direct zien of die opname bezig is. wel via PVR menu kan ik het zien

als er een opname bezig is op decoder zie ik het wél door een lampje/melding op decoder

zo is het toch bij mij, maar ik heb een V3 decoder.... jij beweert nu echter dat je een netwerkopname wel aangeduid wordt op de decoder? dit is iets nieuws voor mij, bij mij is dit niet het geval, maar dit kan decoder gebonden zijn. jij hebt een V4 decoder?

om even on topic van de frustraties bij netwerkopnames te komen....
heb redelijk wat getest deze week, situatie lijkt wel gebeterd en in de meeste geval zijn er geen problemen. als je echter eerst naar Ter Zake kijkt en daarna een netwerkopname wil bekijken heb ik 10 à 20 minuten gegarandeerd de bekende miserie. blijkbaar is 20H30 een lastig moment voor de servers en kunnen ze het dan even niet trekken? gedurende 10 à 20 minuten heb je dan te maken met de bekende frustraties ttz het niet kunnen starten van een nPVR opname, of geen controle over het spoelen. maar als je blijft proberen zal het plots terug probleeemloos gaan. dit wetende kun je er rekening mee houden, maar plezant is het niet echt

mvg
beste xenne en beste sinjoor71

leer elke dag wat bij. ik heb een V4 decoder.

als ik via de rec toets een prograam opneem kan ik gerust aijn dat deze automatisch stopt 15 minuten nadat het programma is gestopt?
jazeker meubel

kan er misschien iemand nog bevestigen dan een netwerkopname aangeduid wordt met lampje op de V4 decoder, dit in tegenstelling tot bij de V3 decoder? zou interessant zijn om weten

mvg
Default 15 minuten na geplande opname.

kan je zelf nog aanpassen via PVR / Opties.
Het klokje licht rood op bij nPVR (decoder V4) ter aanduiding dat de nPVR opname gepland is.
Als de nPVR opname start licht REC op ter aanduiding dat de nPVR opname bezig is.
oké, bedankt ricy... da's dan een verschil met V3 waar je totaal niet kan zien dat er nPVR bezig is, interessant om weten

mvg
ne mens zou beginnen twijfelen: dus bij een nPVR moet er een rood rond lampje beginnen branden wanneer het programma wordt opgenomen terwijl bij een PVR-opname (of via de REC knop wanneer je het programma zo wenst op te nemen) het rood rechthoekig lampje REC moet branden. Bij de handleiding op de website van BGC heb ik ook gevonden dat je in je TV gids kan gaan staan en daar kan zien of je nPVR programma aan het opnemen is (het blauw rondje zou dan een iets vettere rand moeten hebben - pagina 28 van de handleiding van de V4 decoder). Spijtig genoeg staat er niets in over de rode symbolen.
ik pik in op mijn vorig bericht : net dagelijkse kost geprogrammerd via nPVR. Tot het begint op te nemen staat er idd een rood rond klokje. Vanaf dat het programma begint op te nemen (las het lukt) komt er REC te staan. Dit is hetzelfde met een PVR opname.
dank voor de info, meubel.

om even on topic van de frustraties bij netwerkopnames te komen....
heb redelijk wat getest deze week, situatie lijkt wel gebeterd en in de meeste geval zijn er geen problemen bij het bekijken netwerkopnames. als je echter eerst naar "Ter Zake" kijkt en daarna een netwerkopname wil bekijken heb je 10 à 20 minuten gegarandeerd de bekende miserie. blijkbaar is 20H30 een lastig moment voor de servers en kunnen ze het dan even niet trekken? gedurende 10 à 20 minuten heb je dan te maken met de bekende frustraties ttz het niet kunnen starten van een nPVR opname, of geen controle over het spoelen. maar als je blijft proberen zal het plots terug probleeemloos gaan. dit wetende kun je er rekening mee houden, maar plezant is het niet echt

goed weekend

mvg
xenne, graag gedaan en bedankt voor alle andere info die ik heb mogen krijgen.

Hallo allemaal,

Wij zitten hier ook met zware frustraties! Sinds twee maanden kunnen wij bijna GEEN ENKEL opgenomen programma meer bekijken. We krijgen steeds de melding "HET GESELECTEERD ONDERWERP IS TIJDELIJK NIET BESCHIKBAAR", doorspoelen, terugspoelen etc lukt zelden, ofwel blokkeert het helemaal ofwel blijft het doorspoelen. Daarnaast hebben we soms klank zonder beeld, terwijl onze decoder uitgeschakeld is????? Sommige programma's worden gewoon weg niet opgenomen ofwel 1 seconde opgenomen, dit is echt echt frustrerend. Want waarom neem je iets op? Ahja, om later te bekijken, en programma's dat je volgt kan je niet bekijken. Als we het dan echt willen zien moeten we ervoor betalen!!! Wij vinden dit echt belachelijk!!!! We hebben twee decoders, bij beiden hetzelfde liedje.


Als het zo door gaat gaan we ons verplicht moeten voelen om naar Telenet over te schakelen!!!!!!

Gelukkig zijn we niet de enige, en aan BELGACOM: AUB, doe er wat aan!!!
Allee,op 23 oktober komt er een nieuwe update.

Problemen zouden dan opgelost geraken.

Laat ons bidden Onschuldig.
dank voor de info, we zullen een kaarsje doen branden

dat dit probleem al zolang aansleept baart me een beetje zorgen, 't is waarschijnlijk complexer dan we vermoeden, hopelijk komt het nog eens echt goed met de netwerkopnames, anders zal belgacom ze met spijt in het hart moeten afvoeren

mvg
Ik hoop dan dat het op 23 october zal opgelost zijn. Dan heeft het zo'n 5 maand geduurd om het probleem te localiseren en remediëren. Als klant lijkt dit eindeloos... en dan krijg je als mededeling op het scherm eventjes geduld. Vraag mij af hoe lang het duurt als ze je vertellen dat het enige tijd in beslag zal nemen. Ondertussen rinkelt de kassa natuurlijk voor de programma's die je dan uiteindelijk nog eens koopt omdat je de opgenomen versie niet van de server kan halen. 't is mij wel al gelukt om het programma neer te halen, direct na een reboot van de decoder, maar dit doe je ook niet dagelijks of meerdere keren per dag/avond.

Mvg,
Al opgemrkt ?

Dit is het meest populaire en frustrerendste onderwerp op dit forum ... en Eva van Belgacom heeft nog maar 1 keer iets gemeld : op 20 mei (5 maanden geleden) met een nietszeggende mededeling ; we kennen het probleem, we zijn er mee bezig en hopen het zo vlug mogelijk op te lossen" 5 MAANDEN GELEDEN !

Wel, Eva, hoe ver staat het ?

ja wat moet je zeggen als je de oplossing nog niet 100% hebt, mss zijn ze op goeie weg en moeten we nog wat geduld hebben!
hopelijk is je geduld nog niet op Knipogen
Reputatie 7
Badge +3
Wow het werkt vanavond in Prime Time!!!!!


mvg,

Reputatie 7
Badge +1
Voor Meubel: ik weet niet of het in deze topic al eens gezegd is, maar de interne klok van de decoder loopt achter. Die klok kan je niet zien, want de klok linksboven in het scherm bij de TV-gids of PVR is de klok van de server. Best de decoder minstens eenmaal per week (maar best tweemaal) heropstarten (even uit de stroom trekken of bij een V4 met het knopje achteraan af-en opzetten. Op een week kan dat al gauw een paar minuten schelen (dat zie je vooral bij herinneringen die het programma te laat starten). Maar op een maand kan dat tot 15 minuten oplopen, en dan komt de hele programmatie in het gedrang. Ik weet niet écht of dat bij netwerkopnames ook het geval is, maar het kan zijn dat de decoder ook daar verkeerde begin- en eindtijden doorgeeft. Weten xenne of ricy hier iets meer over ?
Reputatie 7
Badge +3
Normaal gezien zou het nu perfect werken.

Er zijn 2 extra servers toegevoegd aan het netwerk om dit probleem op te lossen.

mvg,
beste

de laatste dagen lijkt het inderdaad goed te functioneren... waarvoor onze dank

als de oplossing werkelijk zo simpel was als hierhoven staat dan heeft dit probleem toch wel iets te lang aangesleept...veel frustraties hadden kunnen vermeden worden me dunkt

mvg
@sinjoor71: "Ik weet niet écht of dat bij netwerkopnames ook het geval is"

ik denk het niet. ZOver ik weet wordt er bij de registratie van uw opname, aan de devie in de centrale een flag gezet (kan ook in de server zelf zin) dat jij dit wil 'opnemen'.

dus eigenlijk doet de klok van uw decoder hier niet meer gebruikt.
Nu, ik ben 90% zeker, niet 100%.



"Die klok kan je niet zien, want de klok linksboven in het scherm bij de TV-gids of PVR is de klok van de server. "

Over die statement heb ik twijfels. De klok wordt gesynced met een NTP server, en ik ben zeker dat die klok in het scherm van de decoder komt (welke gesynced is met de ntp server).


@xenne:


"als de oplossing werkelijk zo simpel was als hierhoven staat dan heeft dit probleem toch wel iets te lang aangesleept...veel frustraties hadden kunnen vermeden worden me dunkt"

zo simpel is dat niet hoor ;)
Het is niet zo dat ze zomaar 2 machinetjes moeten kopen en inpluggen. Daar komt uiteraard veel meer bij kijken.
oké Bart, je zal wel gelijk hebben.... mijn excuses hiervoor

in elk geval ben ik blij te zien dat 'ons' gezaag wat opgeleverd lijkt te hebben.... maar ook voor Belgacom is dit een goeie zaak dat deze frustraties tot het verleden behoren

maar nu hopen dat het goed blijft marcheren

mvg
geen excuses nodig hoor ;)

serverke bijplaatsen betekent change process, budget goedkeuring, netwerk wijzigingen, LB wijzigingen, failover wijzigingen (if exists), backup wijzigingen (if exists), software wijzigingen ,etc ,en vooral testing..
En duurt allemaal lang, en bij een log bedrijf zoals bij Belgacom nog wat langer (je kan nu niet ontkennen dat Belgacom een log bedrijf is eh 😛 )

neemt niet weg dat ze dit uiteraard konden voorzien..
Badge
Wel ja, deze avond ook geen problemen ondervonden. Hopelijk zijn we nu op de goeie weg.

Groeten.

Reageer