frustratie(s) bij netwerkopnames



Toon eerste bericht

108 reacties

Jaja, bij ons ook weer prijs gisteren, ik had nog pas gezegd dat we de vorige week geen problemen meer hadden gehad maar ik heb dus te vroeg geroepen. Toen we naar Bones van vorige week aan het kijken waren en de reclame door wilden spoelen sloeg het weer helemaal tilt.

Wat me nu ook opviel was dat de decoder (is toch de zwarte kast, want ik slaag dat allemaal nogal door elkaar) geen melding meer gaf naar welk kanaal we aan het kijken waren, dus dat heb ik allemaal maar weer uitgetrokken toen we gingen slapen en vanmorgen was het precies toch weer ok.

Ook bij mij is er een film, die eerst volledig opgenomen was, ineens verminderd naar 26 minuten, heel vreemd.

Hopelijk is het nu weer voor een tijdje allemaal opgelost.
Ik wil me even mengen in de discussie. Wij hebben sinds juni een V4 decoder. Mijn viendin has een programma opgenomen waarna deze 30 dagen beschikbaar was. Enkele dagen nadien heeft ze een deel van dit programma gezien. Toen er in de PvR stond dat het programma nog 5 dagen beschikbaar was, wou ze de rest zien. Bleek dat er nog maar 3 minuten beschikbaar waren (ze loest nog minstens 20 minuten van het programma zien). Ook is al voorgevallen dat er het programma gewoonweg niet meer kon bekeken worden (ook al stond er nog 3 dagen beschikbaar). Gisteren viel ons een ander probleem op. Bij een aflevering die in Augustus werd opgenomen om Canvas en die niet afhankelijk was van de 30 dagen beschikbaar, hierbij was gewoon een deel weg in het programma zelf.
Ook wij hebben sinds juni een V4 decoder aangeschaft. Ik heb het ook al eens voorgehad dat ik een programma deels heb bekeken en later de rest wou bekijken, maar dat er van het programma toen slechts 1 minuut (!) meer beschikbaar was. Ik vind dit echt een vreemd en frustrerend probleem. Zo hebben wij echt al een aantal films en series gewoon niet (meer) kunnen bekijken...
Reputatie 7
Badge +1
Vanavond weer problemen met afspelen npvr....tijdelijk niet beschikbaar.....maar gelukkig duurde het ditmaal niet lang, een 10-tal minuten maar.
Reputatie 2
Badge
Doorspoelen op hol.

De laatste dagen al vastgesteld; wannneer een netwerk opname bekeken wordt, terwijl een programma
wordt opgenomen, en er reclame wordt doorgespoeld via afstandsbediening, het doorspoelen op hol
slaat. Kan niet meer gestopt worden. Leuk is anders.
Inderdaad, ook al een stekker uitgetrokken en dan 2 ... 15 minuten wachten, en opnieuw beginnen.
Misschien dat die ingenieurs eens de late shift nemen, om op kantoor eens te zien gebeuren tijdens prime time.
Ik kan me inbeelden dat dit misschien niet overdag gebeurt.

met vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +1
Zo is dat. Ik heb dat ook al voorgehad in primetime, dat het doorspoelen op hol slaat. Gewoon in standby zetten hielp toen ook al wel.
Als hij op hol slaat lukt het niet altijd om op standby te gaan en dan is er maar één mogelijkheid en dat is effen spanningsloos zetten
Schakelaar achteraan afzetten, 5sec wachten en schakelaar weer op (dit voor V4) en een 4-tal minuten wacten op beeld en dan 15 minuten om terug naar menu PVR te kunnen gaan en opnieuw starten van de nPVR opname!!
beste allemaal

bedankt voor het delen van jullie frustraties, ik hoop dat door de vele reacties belgacom zal beseffen dat dit een belangrijk probleem is, eigenlijk is het iets dat al te lang aansleept. of zou het niet op te lossen zijn?

mvg
Spijtig dat je zo weinig feedback krijgt van BGC, ze laten niet weten of er nog naar een oplossing gezocht wordt of dat ze evetueel een oplossing in het vooruitzicht hebben etc ....
Een beetje meer uitleg en liefst nog wat technische uitleg zou van harte welkom zijn.
Ik mag toch nog dromen ook hé Knipogen
inderdaad weinig feedback over deze en andere zaken.... nu weet ik wel van mijn telefonisch onderhoud dat het probleem bekend is en ze aan een oplossing werken, maar tegelijk werd ook gezegd dat het nog een tijd zou duren....

dromen mag, maar zijn bedrog

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ricy, allemaal mooi als je bij een op hol geslagen nPVR opname een herstart doet om die te stoppen, maar wat als er ondertussen nog een PVR opname loopt....die wordt dan gegarandeerd gestopt...en in mijn ervaring kan je eerst na 13 tot 15 minuten terug een PVR-opname starten...gevolg, een kwartier kwijt...(heb ik al eens voorgehad). Dat is dan nog enkel met VOD (Ooit Gemist of Iwatch enz) op te lossen als je nog credits hebt in Favorite of Intense, anders "payer à la caisse"....en inderdaad, zo goed (of eerder slecht) als geen feedback hierover. Als het een capaciteitsprobleem is (servers of netwerk) zullen ze dat nog niet direct opgelost hebben denk ik. Het is wel niet constant en ik heb alleszins alles nog op een later tijdstip (van 10 minuten tot een paar uur) kunnen bekijken. Maar opgelost moet het toch worden als ze geen klanten willen verliezen.
deze avond veel problemen met de netwerkopnames, vooral het doorspoelen loopt falicant af, eigenlijk nog altijd hetzelfde als in post 1. jammer dat dit probleem blijft aanslepen, na 21H00 ofzo ging het dan plots weer zonder problemen

ook is er één netwerkopname die in de opnamelijst correct staat aangegeven met de correcte opnametijd. als ik het echter wil afspelen krijg ik de onderstaande boodschap op mijn scherm:



ik had dergelijke frustratie al één keer opgelopen eerder dit jaar

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb nu al méér dan een week geen afspeelproblemen meer met nPVR, zelfs het door-en terugspoelen loopt correct zonder bevroren beeld. Als het beter gaat, zeg ik hetook natuurlijk. Maar ik weet niet of het structureel opgelost is, omdat het nu bij mij een tijd goed loopt.

Xenne, bovenstaand bericht ben ik nog nooit tegengekomen. Is dat niet bedoeld voor een uitzending die door een gerechtelijk bevel in kortgeding niet mocht worden uitgezonden ?
goeiemorgen sinjoor71

ik heb zondagmorgen nog ergens gepost dat ik al tijdje geen problemen meer gehad had met de netwerkopnames. ik had beter gezwegen want gisteren had ik dus nog eens prijs, 't was dus vooral het doorspoelen van de opname die deze op hol deed slaan, maar dit was precies maar gedurende een korte tijd want na 21H00 liep het dan weer goed.

dat scherm krijg ik dus als ik het goddelijke monster wil bekijken, nPVR opname van zondag 25 september van zender Eén HD. met deze serie weet je natuurlijk nooit, maar ik betwijfel toch sterk dat deze aflevering niet mag uitgezonden worden tgv een gerechtelijk bevel. ik heb dit scherm begin dit jaar ook eens gehad na opname Komen Eten van VT4 - dat scherm is toen 30 dagen blijven staan, en het zal nu wellicht niet anders zijn. maw, deze serie eindigt hier voor me want ik kan niet meer volgen... u weet ook dat op 8 september al mijn nPVR opmanes plots foetsie waren, deze zijn ook nooit meer teruggekomen, maw er zijn nogal wat zaken die ik opneem en nooit te zien krijg, plezant is anders, en dit topic hoewel al paar maanden oud is nog altijd actueel.

ik heb toch de indruk dat belgacom meer aandacht moet besteden aan feedback van z'n klanten en het oplossen van de problemen, nieuwe diensten ontwikkelen is één zaak, de bestaande verbeteren is zeker even belangrijk.

mvg
Badge
Hallo,

gisterenavond ook problemen ondervonden, het doorspoelen sloeg echt op hol bij het bekijken van de veldrit, opgenomen op TV 4 .

En wat ik de laatste tijd ook heb, geluid bij het doorspoelen. Raar hé.

Mvg.
Dat ondervind ik ook bij doorspoelen van nPvr opnames dat het geluid er af en toe doorspringt.
Maar voor de rest heb ik geen probleem, toch de laatste tijd niet meer!!
niet te luid roepen, ricy

vanavond volgende frustratie opgelopen:

- ik start een nPVR opname... even geduld verschijnt, dan begint de opname te spelen. even geduld blijft echter op het scherm staan. decoder reageert op geen enkel commado (vooruit/stop etc). na een minuut of 10 valt de decoder uit.

- ik start de decoder terug op, tv begint te spelen maar al snel zwart scherm en dan niets meer... na minuut of 2 reset de decoder zijn eigen (al goed, moest ik niet uit de zetel komen)

- na de volledige opstart van de decoder zonder problemen de nPVR opname bekeken

mvg
Ik zal inderdaad niet te luid roepen, maar vroeger had ik ook zo'n fenomenen en (ik durf het bijna niet meer zeggen!) nu is het al geruime tijd dat alles normaal verloopt !?
Ik verwacht wel dat het vroeg of laat weer opeens gaat opduiken, we zullen wel zien!
ik vrees het ergste, zeker nu de zomer definitief gedaan lijkt en alle series op volle toeren draaien zouden de servers wel eens kunnen gaan kraken.

moet wel zeggen, als ik problemen heb met de netwerkopnames is het precies altijd in de tv spitsuren, dus door die te vermijden zou ik misschien wel wat frustraties kunnen vermijden... maar ja, uiteindelijk zou het niet mogen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Deze avond ook problemen gehad met het bekijken van de rest van Boer zkt. vrouw van maandag (we moesten nog de helft zien). Het kijken ging eerst wel, en het startte ook op het punt waar het moest "hervatten". Maar bij het doorspoelen van de reclame (what else) liep het fout. Geen tijdbalk te zien eerst. Begon wél vooruit te spoelen, maar controle was niet meer mogelijk. Terugspoelknop, pauzeknop, playknop, stopknop, niks hielp, de dig. TV hielp op de duur wél. Daarna kon de opn,ame niet meer gestart worden: even geduld, en dan zwart scherm zonder balk. Maar zoals ik hierboven reeds zei, liep er op dat moment een HD-opname in PVR, wat dus weer het probleem schijnt te veroorzaken. Toen maar gekeken naar die PVR-opname in chaseplay. Toen die gedaan was, hebben we nog probleemloos naar de resterende helft van BZV kunnen kijken waarbij het doorspoelen van de reclame nu bijzonder vlot liep. Ook nog 2 andere nPVR-opnames die allemaal simultaan liepen hebben we dan nog zonder enig probleem kunnen bekijken.

Mijn oplossing tegenwoordig: als er een PVR-opname loopt, en er zijn problemen met het tegelijk kijken naar een nPVR opname, kijk dan naar die lopende PVR-opname (of een andere). Dus neem voldoende in PVR op om altijd naar iets te kunnen kijken. Oh ja, wij kijken héél zelden écht live (buiten het nieuws), omdat wij ons leven niet (meer) laten sturen door de beginuren van de programma's. Uitzondingen niet te na gesproken natuurlijk.
ik wil hier even op inpikken. gisterenavond naar Alice in Wonderland gekeken die wij opgenomen hadden op de harde schijf van de decoder op vrijdagavond. het programma was al bezig toen de opnames werden gestart waardoor er een stuk miste (tot daar aan toe). dit programma werd niet helemaal uitgekeken omdat wij toen live tv gingen kijken. tijdens de pauze hebben wij canvasprogramma Te gek geprogrammeerd via de servers van BGC (5 minuten ervoor en 20 minuten erna opnemen). moest om 22.05u beginnen wat normaal betekent dat de decoder om 22u zou moeten opstarten. om 22.15u was dit nog niet het geval maar het programma ervoor was pas net gedaan. dus het programma via de REC knop maar opgenomen. al test daarna de herhaling van dagelijkse kost geprogrammeerd via de BGC servers en toen ik vanmorgen opstond was dit gelukt. dit is voor mij een nieuw fenomeen. ligt het aan het feit dat wij eerst een BGC opname via harde schijf decoder hebben gezien dat het prograam te gek niet wou starten of ligt het aan het feit dat het programma ervoor nog bezig was?

informatief vraagje : wat is het verschil tussen een PVR-opname & een nPVR-opname?
goeiemorgen sinjoor71

of er verband bestaat tussen de frustraties bij netwerkopnames en het gelijktijdig opnemen in PVR weet ik niet. ik heb in ieder geval dezelfde fenomenen als ik niet in PVR opneem. grootste frustratie momenteel is het doorspoelen dat soms voor geen meter werkt

wel is het zo dat de problemen met nPVR zich niet permanent lijken te manisfesteren. de meeste problemen heb ik gehad als ik nPVR opname probeer te bekijken ts 20-21H00. als ik dan dezelfde dag een half uurtje later probeer werkt de nPVR opname plots zonder enig probleem. en bij mij heeft dat niets te maken met een bezig zijnde PVR opname.

dus het blijft iets vreeemd en kan enkel vermoeden dat het met tijdelijke overbelasting van server te maken heeft

mvg
beste meubel

nPVR= opname op de server van belgacom (30 dagen beschikbaar), dergelijke opname wordt niet aangeduid op de decoder

PVR = opname op de harde schijf van de decoder, hier gaat er wel rood lampje branden op decoder

en wat bedoel jij met "geprogrammeerd via de BGC servers" --> bedoel je daarmee ingesteld als netwerkopname?

mvg
Beste Xenne,

Wat bedoel je juist met 'opname wordt niet aangeduid' op de decoder bij een nPVR? Als je bedoelt dat bij de start van de opname het icoontje REC niet verschijnt, moet ik je helaas tegenspreken. Van in het begin dat wij dit doen komt dit op onze decoder. Als er een programmatie gepland staat staat er ook een rondje in het rood op de decoder wat m i aangeeft dat er iets gepland staat. Of bedoel je dat er soms niet verschijnt op de decoder, maar dat er toch wordt opgenomen op de servers van BGC?

Het is - zoals al vele malen op dit forum gepost - waarschijnlijk afhankelijk van het moment, het programma, de televisiezender, ... of een nPVR lukt of niet.
Reputatie 7
Badge +1
Het is alleszins zo dat Xenne gelijk heeft dat netwerkopnames bij een V3-decoder (met een V4 heb ik geen ervaring, maar ik vermoed dat het hier net zo is) niet aangeduid worden door het rode lampje tijdens de opname. Je kunt dat enkel checken via de PVR-knop, waar de lopende opnames allemaal in de lijst van opgenomen programma's staan of via de infoknop, waar je dan de optie krijgt om de opname te stoppen (wel op de betreffende zender gaan staan)..In de lijst van opgenomen programma's komt er voor de nog lopende programma's dan ook een optie om de opname te stoppen. Dat is het enige signaal dat een netwerkopname (nog) bezig is. Dus niet in paniek slaan als er geen rec aanduiding op de dispay van de decoder komt tijdens een netwerkopname !

Je kunt inderdaad de rec toets gebruiken om een opname te starten vanuit de zender waar je naar kijkt. Dat werkt zowel voor PVR als voor nPVR. De eindtijd wordt dan echter maar met 15 minuten verlengd (i.p.v. 20).

Reageer