Beantwoord

Foutjes in de nieuwste software van Proximus TV

  • 17 December 2016
  • 15 reacties
  • 919 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik heb de allerlaatste software update sinds een aantal dagen. Ik merk dat sommige opnames niet door gaan. Ik check elke dag om 6u 's morgens mijn volledige planningslijst, of alles wat ik wil zien, opgenomen zal worden en gelijk wis ik de overbodige plannings (zoals het nieuws van 13 u en 18 u op VTM). Het is me nu al 2 keer overkomen dat het nieuws om 19u toch niet werd opgenomen, alhoewel die op 60 dagen staat en gisteren werd "My Kitchen Rules" op Vitaya om 17u ook niet opgenomen. Het nieuws van 18u werd dan wel opgenomen, alhoewel ik die telkens wis omdat dat nieuws te kort is.
Tweede fout die ik vaststel is dat als er een serieopname in de planning staat (vb. My Kitchen Rules) en ik wil een aflevering bij opnemen, dan gaat die niet alleen in de lijst van de serie staan, maar ook nog eens apart, beiden zonder foto (daar hou ik niet van, want dan mislukt de opname nogal eens). Wis ik dan de aparte opname dan wordt die ook uit de serie gewist.
Ik had vastgesteld dat meerdere dagen het Nieuws van 19u niet zou worden opgenomen, dus ik programmeer die alsnog en ze staan allemaal apart, ondanks dat je tijdens het programmeren toch "serieopname annuleren" ziet staan, dus hij weet dat er een serieopname van actief is. Maar in de planning staan ze allemaal apart zonder foto. Ik heb de hele serie dan maar gewist en alles opnieuw geprogrammeerd.
De herhaling van van vrijdag van My Kitchen Rules opVitaya staat er wel nog als voorbeeld, zodat jullie kunnen zien dat het fout loopt.
Ik heb mijn decoder al eens herstart en een reset gedaan, maar dat helpt niet. En ik heb geen Replay omdat ik dat niet in mijn abonnement kan krijgen, omdat ik geen "Pack" kan krijgen.
Kunnen jullie dat eens nakijken?
icon

Beste antwoord door ThomasP 21 December 2016, 08:30

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey Elma, ik laat het even nakijken door ons TV team en laat je iets weten wanneer ik feedback heb.
Reputatie 7
Badge +3
OK. Is wel een vervelende fout.
Reputatie 6
Badge +4
Dag Elma,

Betreft de opnames:Heb alles eens doorgestuurd naar engineering om uw opnames nader te bekijken

Tv replay. Er is een gratis versie voor iedere klant beschikbaar waarop je niet kan doorspoelen of terugspoelen tijdens de streaming dat ik bij je activeerde nu om je uit de nood te helpen.

Mvg sabine
Reputatie 7
Badge +3
Hoy Sabine, mijn tariefplan laat niet toe om een gratis TV Repay te krijgen. Voor mij is dat betalend. 😠 Ik heb daar al dikwijls personeelsleden over aangesproken, zelfs op de meeting van Friends of P, maar ik kan het niet gratis krijgen. Heb je goed nagekeken of er mij geen 3€ gaat aangerekend worden? Want ik zie wel dit staan in MyProximus:

Opties Actief Beschikbaar TV Replay € 3,00 per maand !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan je dit dan wegnemen (retro actief), want dat wil ik niet. 3€ per maand betalen om de fouten van Proximus mee te kunnen omzeilen en dan nog niet kunnen doorspoelen (ik kijk nooit naar de sport van het nieuws), neen, lief dat je het activeerde, maar liever niet. Wil je dus die TV Replay van 3€ wegnemen op mijn facturatie?
Reputatie 7
Badge +3
Kan er aub iemand van de medewerkers die TV Replay terug wegnemen, zonder kosten? Ik heb dat nooit gevraagd, maar ik moet er wel voor betalen omdat met mijn tariefplan ik geen pack kan krijgen en dus geen GRATIS TV Replay. !!!!!!

Ik weet niet wat ze bij Engineering hebben gedaan, maar nu staan alle uitzendingen van het nieuws in mijn planning (13u 18u en de gewenste 19u), alhoewel ik die van 13u en 18u niet moet hebben en elke dag wis. Nu kan ik ze zelfs niet meer wissen in mijn planning. Dit kan toch niet meer. :@:@
Reputatie 7
Badge +6
Mijn excuses Elma, ik heb TV Replay verwijderd. Er zal niets worden aangerekend.
Ik heb het voorbeeld van het Nieuws even nagekeken met ons TV team en in dit geval worden er conflicten veroorzaakt wanneer je het nieuws in serie opneemt, opnames verwijderd in de planning & opnames dan toevoegt. Door een bug dat ze nu gevonden hebben zorgt dit voor conflicten en zal hij enkele opnames inplannen als cPVR (harde schijf) terwijl de rest van de serie ingesteld staat als nPVR (netwerk). Dit zorgt er dan ook voor dat je deze apart ziet staan. Ons TV team doet het nodige om dit in de toekomst te verwijderen maar momenteel raden we aan opnames die je in serie opneemt pas achteraf te verwijderen bij je opnames en niet in de planning. TV team had om conflicten op te lossen je planning van het nieuws gecleaned en opnieuw ingevoerd, vandaar dat alles er opnieuw in stond.
Reputatie 7
Badge +3
OK, dus niets wissen in de planning, maar pas na de opname. De Happy House technieker had mij gezegd van het "aantal te behouden afleveringen" lager te zetten, maar ik kan alleen maar 5 kiezen. In de TV App op de tablet kan ik wel het cijfer op 1 zetten. Dus dat heb ik nu gedaan. Kijken vanavond wat dat geeft.

Wat mij opvalt is dat de mogelijkheden op de TV app. een beetje verschillen met de mogelijkheden op de decoder. Ook de lijst van de "korte termijn" opnames bevat andere inhoud dan die op de decoder. Programma's die ik al gezien heb, staan in de TV App nog op korte termijn, terwijl ik ze al gewist had op de decoder. Ik sluit nochtans telkens de app, na gebruik. Ik krijg dus ook telkens "uw gegevens worden opgehaald" en dan nog staan die gewiste programma's in de opnamelijst. Vreemd.
Reputatie 7
Badge +6
Oei, deze 'truc' ken ik niet. Het is me niet meteen duidelijk wat je wilt bereiken met het wijzigen van het 'aantal afleveringen behouden'. Als je dit op 1 zet houdt dat in dat hij max 1 aflevering gaat behouden en de oudste steeds weggooien. Dit lijkt me eerder wat onpraktisch, zeker wanneer je een opname programmeert zoals het nieuws dat 3x/dag is. 🙂 Maar probeer het uit en laat ons iets weten als dit voor jou beter werkt. We kunnen altijd nog wat bijleren. ;-)

Mogelijks is er wat vertraging met de communicatie van je decoder naar de onze server hoewel dit normaal gezien vrijwel meteen is. Ik vermoed dat de volgende dag de opnames ook zijn verwijderd van de app wanneer je ze reeds hebt verwijderd op de decoder?
Reputatie 7
Badge +3
Die "Truc" die ik dus van de happy house technieker had gekregen, houdt dus in:
Neem maar alle afleveringen van een serie op, alleen de laatste wordt in de opnamelijst bewaard. Voor "mijn probleem" met Het Nieuws, zou dat dus ideaal zijn. Ik wil toch alleen maar de uitzending van 19u zien, niet die van 13u en 18u. Maar als de opname van 19u niet gelukt is, dan heb ik toch nog die van 18u, want alleen de laatste opname blijft in de opnamelijst staan. Je hoeft dus ook niets te wissen, want de volgende dag wordt die toch automatisch gewist door de nieuwe opname. Zo zou het toch moeten werken. Dus we proberen het vanavond eens uit.

Ik had gisterenavond de tablet genomen om alles wat korte termijn opgenomen was, op "onbeperkt" te zetten. Daar stonden nog 2 kerstfilms op die ik in het weekend al gewist had. Dat is me al meer opgevallen, hoor. Maar ik zet ze dan maar op langere termijn, dan is mijn lijst weer "proper opgekuist" (Tja, ik ben nu eenmaal iemand die van orde houdt, anders raak ik het overzicht kwijt).

Thomas, ik ga juist kijken in MyProximus. TV Replay staat er nog actief, maar ik weet dat die doorstroming altijd een vertraging heeft. Maar nu zie ik daar ook nog een boeket entertainment NL staan dat ik nooit gevraagd heb. Op mijn laatste factuur staat niks daarvan. Dus dat werd heel recentelijk erop gezet, lijkt me. Of is MyProximus aan het doortrappen? Kan je eens nakijken?
Reputatie 7
Badge +3
Thomas,
Ik zie dat het boeket nu weg is, maar de TV Replay staat er nog op. Hopelijk stroomt dat nog door.

Blijkbaar kan ik wel op de tablet het aantal op 1 zetten, maar dat stroomt niet door naar de decoder. Dus die blijft op 5 staan. Ik heb het nieuws van gisteren laten staan en nu staan er nog 2 van vandaag bij. Dus morgen of overmorgen zou de oudste opname moeten verdwijnen. Stom eigenlijk dat we dat aantal niet op 1 kunnen zetten op de decoder.
Reputatie 7
Badge +3
Het tweede boeket is nu ook weer eraf, maar TV Replay staat nog steeds actief.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb de TV Replay maar opgezegd via MyProximus met registratienummer: 2583201. Ben benieuwd of dit nu in orde komt.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Elma,

De Tv Replay staat niet meer actief.

Alvast nog een fijn einde jaar.

Met vriendelijke groeten

Koen
Reputatie 7
Badge +3
:? :? Ik snap er niks meer van. Ik kijk nu nog eens en wat staat er? Juist 2 boeketten.
Entertainment
Nature and Discovery NL € 5,95 per maand
Boeket Multi NL € 14,95 per maand
Het gekke is dat ze niet actief staan op mijn TV Gids, alleen in MyProximus. Ik probeerde er eentje op te zeggen, maar kon niet verder. Toen ik "annuleer" klikte, waren ze ineens allemaal weg. Spookt het hier?
Op dit moment staat alles correct in MyProximus. Oef. Houden zo. :D
Ook voor alle medewerkers een fijn eindejaar en bedankt voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +3
Alles blijft goed staan en ik heb momenteel geen problemen meer. Topic mag voor mijn part gesloten worden. Bedankt voor alle hulp. 😃

Reageer