Beantwoord

Foute factuur periode 08/2016 - geen respons op tel en pers. bericht

  • 28 September 2016
  • 4 reacties
  • 209 Bekeken

Goedemiddag,
Klantenrekening : 25944162 en factuur nr 163001502560 over periode augustus 2016 bedrag 113,07 EUR
Ik heb een abonnementje van 15 EUR waar ik sinds juli ofzo 12 EUR voor moet betalen door een actie die Proximus doet.
Leuk, maar in augustus kreeg ik ineens een sms dat ik over mn 15 EUR zat en de dag erna een sms dat ik reeds over de 50 EUR verbruik zat. Toen heb ik diezelfde avond de helpdesk gebeld omdat dit niet kon kloppen. Het meisje kon me niet helpen, ik moest maar eens de app installeren. Gedaan, maar daar zie ik hetzelfde als op mn papieren factuur.
Ik las op het forum rond deze periode wel berichten over WASE ivm Pokémon-jagers en een gsm-app die je daarvoor kon installeren maar die dan wel wat begon te kosten. Ik heb nooit op Pokémons gejaagd en die app nooit gedownload. Ook zat ik niet in het buitenland. (enkel in maart, zoals mn telefonische historiek zal uitwijzen)
In het kort, mn verbruik was normaal en dat stelt niet veel voor, ik kom zelfs nooit aan mn 15 of 12 EUR.
Ik zond via een link een persoonlijk bericht met vraag om het na te kijken en me een creditnota en correcte factuur te bezorgen aub. Maar heb nog niets vernomen.
Gisteren kreeg ik dan weer een sms ter herinnering dat ik mn factuur nog niet had betaald.
Kunnen jullie dit toch eens nakijken en alsnog zorgen voor een creditnota en correcte factuur aub.
Al enkele jaren klant mobiele telefonie en nog nooit een foute facturering gehad, alles is altijd correct verlopen.
Dank bij voorbaat alvast.
Met vriendelijke groeten,
icon

Beste antwoord door WouterM 7 October 2016, 16:54

Bekijk origineel

4 reacties

Nogmaals goede middag,
Is dit in onderzoek aub? Heb ondertussen nog een txt gekregen ter herinnering dat ik mijn factuur nog niet betaald heb. Mijn verbruik was niet voor dit bedrag. Ben niet in het buitenland geweest, Phone is niet ontvreemd geweest, verloren of uitgeleend of gebruikt door een neefje of nichtje....ik heb niet voor bovenstaand bedrag verbruikt.
Bij deze nogmaals vraag om een creditnota en correcte factuur aub.
Dank bij voorbaat en met vriendelijke groet
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Cantal!

Ik ben dit even gaan nakijken voor u, er was inderdaad een meerkost op uw dataverbruik.

Bij deze heb ik deze kost dan gecrediteerd. Het is wel zo, ik kan geen document hiervan opsturen naar u.

U dient wel hel volledige bedrag te betalen, maar het bedrag van €83.35 zal op de volgende facturen verrekend worden totdat dit saldo is opgebruikt.

Hopelijk u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben,

met vriendelijke groeten,

Wouter
Goede middag beste Wouter,

Dank voor uw antwoord.

Mijn factuur voor augustus bedroeg dus eigenlijk 12 EURO, zoals andere maanden. Dit heb ik vandaag dan ook betaald.
Op deze manier dient u geen creditnota noch nieuwe factuur te doen toekomen en dient er ook niets verrekend in de toekomst.
Het lijken me geen correcte praktijken om ipv 12euro een klant 113euro te laten betalen en te zeggen 'we verrekenen het wel' in de toekomst!
Mijn factuur voor september, van 12EURO, heb ik ook vandaag betaald (er was nog geen verrekening in te bespeuren maar dus geen erg).

Zo klopt de boekhouding dan terug voor iedereen.

Dank voor uw moeite.

Met vriendelijke groet
Klantnummer 616632143.

Ook wij zitten met hetzelfde probleem. Een business pakket met alles erop en eraan. Verbruiken maandelijks minder dan de 2 gb die we hebben en in augustus moesten wij ineens meer dan 30€ gaan bijbetalen.
Dit is een mastodont van een fout van proximus. Om dan nog maar te zwijgen dat je dan niets, nada, noppes van berichtgeving krijgt...
Zo een jojo aan facturen hebben wij bij onze vorige provider nooit gehad. Daar was het een vast bedrag en daarmee basta. Een paar euro verschil kan er al eens op zittten, maar 30€ en de volle 2gb verbruikt.

Ook wij zijn geen pokemon jagers en hebben een hekel aan al dat app-gedoe.
Proximus kan maar zien dat ze het bedrag mooi terugstorten op de rekening en geen gedoe met een uitleg als: "maar het bedrag van €.... zal op de volgende facturen verrekend worden totdat dit saldo is opgebruikt."

Dat is dan zeer goed proximus, maar wij vertrekken terug naar onze vorige provider. En nu zeker met dit gegeven.

Bedankt Proximus, het was een zeer leerrijke ervaring.

Reageer