Foute afsluiting vaste telefoonlijn

  • 13 October 2017
  • 4 reacties
  • 189 Bekeken

Afgelopen maandag dien ik een aanvraag in om de vaste telefoonlijn van een tante op 30 november af te sluiten.
Woensdagmorgen blijkt deze al afgesloten te zijn. Mijn tante, pas weduwe geworden, in paniek want zij kan niemand meer bereiken en is zelf natuurlijk ook niet meer bereikbaar.
Bellen dus naar de klantendienst, uitleggen, nakijken, ... verontschuldigingen, de lijn zal binnen de 48u terug geactiveerd worden (waarom kan dit niet meteen ?).
Vandaag, vrijdagnamiddag, nog steeds niets. Terug naar klantendienst, terug uitleg, terug nakijken en terug verontschuldigingen maar zij kunnen daar zelf niets aan doen. De betrokken dienst is op de hoogte gebracht (dmv een spoedbericht) maar zij hebben tijd nodig. Dus gans het weekend geen telefoon.
Ik sta dus versteld van de ongelooflijke snelheid van Proximus. Binnen de 48u kunnen ze een lijn ongeoorloofd afsluiten maar deze terug aansluiten (om hun eigen fout recht te zetten nota bene), kan blijkbaar niet.
Als ze me nog eens bellen om te vragen of ik niet wil overstappen dan zal ik hier vast en zeker niet lang over moeten nadenken.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Patrick, excuses dat dit is gebeurd.

Ik mag hopen dat het ondertussen is opgelost ?

Groeten,

tina
Nee, helaas niet. Mijn tante heeft ten einde raad een GSM aangekocht om toch maar te kunnen bellen (en om bereikbaar te zijn).
Ondertussen al drie maal met de klantendienst contact gehad (twee vriendelijke contacten en één ronduit onbeleefd contact vanwege de operator). Telkenmale komt het antwoord erop neer dat ik moet wachten en dat het wel in orde zal komen. Eén onbeleefd contact waarbij de operator duidelijk verveeld zei dat het geen zin had om nog te bellen want dat ik maar moest wachten (dat het zowiezo vijf werkdagen zou duren en dat het dan in orde zou zijn). Ondertussen is het al bijna het dubbel.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Patrick,

Stuur je me aub een privébericht met het betrokken klantennummer en telefoonnummer?

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.

Groetjes,

Antonella
Betreft: klant 344384 - Telefoon 015 511307 - Anne-Marie De Clerck
Vorig week maandag dien ik een aanvraag in om de vaste telefoonlijn van een tante op 30 november af te sluiten.
Woensdagmorgen blijkt deze al afgesloten te zijn. Mijn tante, pas weduwe geworden, in paniek want zij kan niemand meer bereiken en is zelf natuurlijk ook niet meer bereikbaar.
Bellen dus naar de klantendienst, uitleggen, nakijken, ... verontschuldigingen, de lijn zal binnen de 48u terug geactiveerd worden (waarom kan dit niet meteen ?).
Vrijdagnamiddag, nog steeds niets. Terug naar klantendienst, terug uitleg, terug nakijken en terug verontschuldigingen maar zij kunnen daar zelf niets aan doen. De betrokken dienst is op de hoogte gebracht (dmv een spoedbericht) maar zij hebben tijd nodig. Dus gans het weekend geen telefoon. Ondertussen nog een week verder en nog steeds geen telefoon.
Ik sta dus versteld van de ongelooflijke snelheid van Proximus. Binnen de 48u kunnen ze een lijn ongeoorloofd afsluiten maar deze terug aansluiten (om hun eigen fout recht te zetten nota bene), kan blijkbaar niet.
Als ze me nog eens bellen om te vragen of ik niet wil overstappen dan zal ik hier vast en zeker niet lang over moeten nadenken.

Reageer