Foutboodschap: niet mogelijk om naar deze zender te zappen, contacteer belgacom

  • 26 March 2011
  • 5 reacties
  • 1010 Bekeken

Beste,

Sinds de update hebben wij problemen bij het opstarten van de decoder.

Misschien wel deze belangrijke info: De decoder van belgacom TV is verbonden met de DVD-recorder. Dus moeten we altijd ook onze DVD-recorder aanleggen om TV te kunnen kijken.
De TV staat op AV1 en de DVD-recorder staat op AV2. Dit heeft nog nooit problemen gegeven tot midden deze week, dus na de updates.

Nu krijgen we telkens de boodschap: niet mogelijk om naar deze zender te zappen, contacteer belgacom.

Om toch naar de TV kunnen kijken, moeten we nu telkens de decoder volledig resetten en dan lukt het om TV te kijken.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe dit eventueel opgelost kan worden.

Alvast bedankt voor jullie raad.

Groetjes,

Charlotte

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Is volgens mij een lijnprobleem. Die boodschap kwam soms ook al voor bij de oude interface, maar meestal als er een opname liep in HD en tegelijk gekeken werd naar een HD-zender. Helpt inderdaad soms door de decoder te resetten, maar dat duurde vroeger 15 minuten, met de nieuwe interface nu blijkbaar maar 2 minuten...

Ik heb de decoder ook met een scart doorgelust via een DVD-HDD-recorder naar de TV (om te kunnen kopiëren) maar voor HD (indien mogelijk) verbind je de decoder best ook nog eens met een HDMI kabel direct met de TV. Maar die foutboodschap heeft hier uiteraard niks mee te maken;

Bedankt voor de respons.
Het resetten gaat inderdaad veel vlugger dan vroeger en dat is natuurlijk een zegen!

HD is niet beschikbaar bij ons(we kunnen zelfs nog maar 1 tv aansluiten, maar we klagen niet;)).
We hebben blijkbaar wel nog een oudere decoder nl. Tilgin.
Zou het eventueel hiermee te maken hebben?
In ieder geval hebben we dit probleem vroeger nooit gehad.

Reputatie 7
Badge +1
Al eens gebeld met de technische dienst 0800 22700 om de vragen of er geen storing op je lijn zit ? ook in het week-end tot 22.00 uur bereikbaar. Je kunt dan gelijk vragen of je lijn niet versterkt kan worden.
Ik heb nog niet gebeld. Voorlopig loopt alles zo als het zou moeten lopen.

Maar ik hou zeker je tip om te bellen en de vraag in mijn achterhoofd mocht het nogmaals voordoen.
Hoi,

Ik wou even laten weten dat uiteindelijk de problemen zich bleven voordoen.

Contact opgenomen met Helpdesk. Kreeg een nieuwe decoder.

Het probleem is opgelost.

Groetjas,

Charlotte

Reageer