Skip to main content
Wij hadden tijdje geleden probleem dat tv en internet niet meer werkte. ondanks opnieuw opstarten en resetten Bbox geen oplossing.

Belgacom opgebeld, die zelf voorstelde de twee dagen later (zaterdag) een technieker langs te sturen.

Technieker zaterdag geweest, probleem lag aan modem, heeft deze veranderd.

Nu krijgen wij van belgacom factuur 85euro forfetair bedrag - herstelling.

Maar wij huren de B-box, de fout lag niet bij ons, en zij hebben voorgesteld de technieker op een weekend-dag te laten komen.

Ik snap echt niet waarom wij dit zouden moeten betalen. Hier is ons niets van gemeld. (Dit ging ons niets kosten...)

R

ik weet dat je bij concurrentie extra moet betalen als je een technieker op zaterdag wil. ik ben niet op de hoogte dat Belgacom ook op deze manier zou werken, ze hebben jou daar blijkbaar dan toch niet van geinformeerd dus lijkt het me logisch dat je dat forfetair bedrag niet moet betalen.

hopelijk kan Eva ons verdere info verschaffen over deze kwestie

mvg

beste

Maar wij huren de B-box, ? ben je zeker dat deze in huur was? sedert wanneer bezit u deze b-box ?

een technische interventie is bij Belg indien de oorzaak aan hun netwerk ligt gratis, en betalend voor problemen bij de klant. En dit van maandag t e m zaterdag .

muisje

Ik dacht dat je een b-box2 niet kon kopen....zou ook dom zijn want die is toch gratis in huur ?

beste,

We hadden b-box al 2 jaar in ons bezit. Technieker heeft direct een vervangmodem aangehangen en toen ging alles terug. Hij heeft daarna een nieuwe gegeven en de oude meegenomen.

Hij heeft niet eens iets gezegd van forfaitaire kost...

Je betaalt wel huur voor je decoder (wij €6/maand)

je kan nog steeds kiezen of je de bbox koopt of huurt

als je de bbox koopt wordt die uw bezit, die mag je dus houden na beeindiging van het abo, u krijgt een wettelijke garantie van 2 jaar. dit was vroeger de standaard procedure. vroeger moest je bij opzeg de modems niet inleveren.

sinds begin dit jaar wordt de bbox standaard in huur gegeven aan €0/maand, dat wil wel zeggen dat je deze na beeindiging van het abo terug moet inleveren. het voordeel is dat als deze defect geraakt u hem levenslang kan laten omruilen.

het zou dus eventueel kunnen dat de wettelijke garantie van r z'n modem verlopen was, en dan komt het bedrag daar misschien van? maar waarom het dan op de factuur staat als forfetair bedrag is me niet duidelijk

mvg

Heb je een effectieve factuur gekregen of kan je dit in e-services zien?

Indien enkel in e-services zichtbaar, wordt dit vermoedelijk achteraf herrekend. De factuur op e-services is namelijk geen definitieve factuur.

Beste r,

De info van muisje en xenne is correct.

Kunt u mij via een privébericht uw klantgegevens (klantnr., naam, tel.nr., gsm nr.) bezorgen.

Dan kunnen we uw gegevens opzoeken en u een antwoord bezorgen.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Bericht gehad: Eva van belgacom heeft ons goed geholpen, heeft credit-nota gestuurd want facturatie was niet correct.

Reageer