Fon toch met ADSL, maar met Fonera modem?

  • 10 December 2011
  • 4 reacties
  • 1794 Bekeken

Op de website van Fon lees ik dat je ( enkel ) een ADSL/broadband en een Fonera modem nodig hebt om Fon te kunnen gebruiken.

Waarom wordt er op de website van Belgacom vermeld dat je een bbox modem nodig hebt maar ook dat een ADSL verbinding niet werkt. Verschillende forumleden ( xenne en jerom ) hebben me reeds geantwoord op mijn vorige vraag ( namelijk welke internet verbinding je dan wel nodig hebt ) : VDSL internet verbinding.

Als ik het dus goed begrepen heb moet je dus een bbox modem ( 99 euro ) met VDSL verbinding hebben ofwel een Fonera modem ( 79 euro ) waarbij een ADSL verbinding volstaat !?

4 reacties

Fon is natuurlijk niet nieuws, bestaat al lang... om gebruik te kunnen maken van Fon hotspots moest je zelf een Fonera modem in gebruik nemen, dit heeft niets te maken met Belgacom. iedereen kan beslissen zo'n toestel aan te schaffen en op die manier lid te worden van de Fon community

nu is Belgacom onlangs een partnership aangegaan met Fon. er is beslist dat alle bbox2 op vdsl2 een fon hotspot gaan worden, hier moet de klant niets voor doen. klant moet dus geen Fonera meer in huis halen om lid te worden van de Fon community. de vereisten zijn dus inderdaad: een vdsl2 internetverbinding en een bbox2 modem, als je het eerste hebt, heb je het tweede ook. zit je nog op adsl, dan zal je modem geen Fon hotspot worden. echter kan je in eerste instantie nog wel een account aanmaken en gebruik maken van andere Fons. 't is dus eigenlijk zinloos een Fonera aan te schaffen.

uiteindelijk is het de bedoeling dat adsl verdwijnt, dus van zodra vdsl2 overal beschikbaar is zal iedereen een bbox2 (of misschien wel een bbox3) hebben. komt er dus op aan om te kijken of vdsl2 nog niet beschikbaar is, dit kan je oa te weten komen door de belgacom tv beschikbaarheidstest, als die zegt dat hd tv mogelijk is, dan is ook vdsl2 internet mogelijk, en kan je gratis de overschakeling aanvragen, en krijg je ook gratis de bbox2.

mvg



Bedankt xenne voor de uiterst nuttige informatie!

Ik heb vandaag contact opgenomen met Belgacom : vrijdag wordt mijn bbox opgestuurd, 5 januari wordt mijn vdsl2 verbinding geactiveerd 🙂 :-)


mvg,

pdecost
graag gegeven, pdecost

tot op vdsl2

mvg
De fonera simpl is geen modem maar een wifi router met twee ssids

De adsl klant kan naar het schijnt een bbox2 plaatsen

De fonera simpl kan de komende paar weken aan 19 euro aangeschaft worde incl btw en verzending

Je kan een kortingscode bekomen via info-nl@fon.com

Met de fonera simpl heb je 50% van de netto inkomsten, met de bbox zyn die voor Belgacom

Reageer