Fon op box2

  • 10 August 2012
  • 6 reacties
  • 391 Bekeken

  • Rising star
  • 18 reacties
Weet er iemand wat ik moet doen om op mijn box2 fon te zien of te installeren, mijn box2 zend nog altijd geen belgacom fon uit?

Gaat dat vanzelf gaan, of moet ik wat doen?

6 reacties

op het blog van Ricy: http://bgctv.skynetblogs.be/#fonbelgacom

vind je wat uitleg zoals o.a:


• Via e-services moet je een account aanmaken: KLIK_HIER
Dit account (fon-login gegevens) ziet er uit als:

login : xxxxxxxxxx@belgacomfon.be
paswoord: xxxxxxxxx

Die gegevens moet je dan gebruiken om te verbinden met een fon hotspot.


+


Verbinding maken met het onbeveiligde draadloze netwerk
genaamd: FON_........ (kan er één van belgacom zijn, kan ook gewone fon zijn)

vervolgens browser openen en u zou naar het captive portal moeten geleid worden,
daar inloggen met gegevens van uw belgacom fon account
login : xxxxxxxxxx@belgacomfon.be
paswoord: xxxxxxxxx
vervolgens kan u surfen


groetjes, Elsa


Bij mij heeft BGC ook nog altijd niet mijn fon optie geactiveert op mijn BBOX2.

Maar dat is in wezen geen probleem want je maakt geen gebruik van je eigen fon op je eigen bbox maar wel op dit van anderen.

Je moet dus geen optie fon op je bbox hebben om van anderen gebruik te kunnen maken.

Elsa
Weet er iemand wanneer BGC die optie zullen activeren op hun bbox2 en zijn er al waar dat gebeurd is, of is dat alleen nog maar bij de nieuwe?
Het is een beetje zoals op de lotto spelen denk ik !-)

BGC moet je gewoon op de uitrollijst zetten en dit is bij mij ook nog niet geactiveerd op mijn bbox, al is dit ook weinig van belang voor je eigen want je zal toch je eigen BBOX wifi fon niet gebruiken maar wel die van iemand anders (tenzij mss voor een test te doen of zoiets)

groetjes, Elsa
Reputatie 1
Badge
Bij mij heeft het een week of 2 geduurd voor die gasten van FON doorhadden dat ze mijn Bbox2 in hun lijstje mochten toevoegen. Als je tot dat moment de FON op je modem wil inschakelen dan lukt dat voor 10 min. Daarna krijg je een foutmelding "Fon hotspot is down : heartbeat triggered offline".

Op het moment dat je modem in de database van FON is beland, komt dat automatisch goed. Je account om die FON elders te gebruiken, maak je uiteraard ook best aan (in de e-services), want anders kan je die FON niet gebruiken. Helaas zijn daar ook nogal wat problemen mee : bij mijn zus kan ze die account nog altijd niet aanmaken door problemen met die e-services (en dat is nu al vlotjes enkele maanden). Eva geeft enkel als uitleg, dat het wat druk is bij de mensen die bezig zijn met de e-services, en dat ze die FON als latere prioriteit hebben...

Ben je natuurlijk bitter weinig mee, met zo'n uitleg.
Ja Eva heeft een uitleg en iedereen heeft trouwens een uitleg en ze kan er waarschijnllijk ook niet veel aan doen want het is tenslotte de mensen van de bevoegde dienst die er mee bezig zijn en die zullen waarschijnlijk aan Eva zeggen we zijn er mee bezig en dat zal ook wel zo zijn, maar wat kan Eva daar nog meer aan toe voegen.

Het is ook zo dat de mensen er om vragen van een antwoord te krijgen en ik heb dan nog liever dat ze zeggen we zijn er mee bezig maar het zal nog zeker een paar maand duren dan ze zeggen om uw geweten te sussen (en wat het meest voorkomt ook) binnen enkele dagen komt dit zeker in orde. En ik laat je twee maal raden waarom ze dit noemaal zeggen !

Het is allemaal zo simpel niet, voor mij, ik zeg wel voor mij, is het belangrijkste dat het toch altijd in orde komt mss niet altijd zo vlug als we het zelf wensen maar het komt toch goed.

Dit is de ervaring toch die ik heb met BGC tot nu toe.

Groetjes, Elsa

PS: Dit is maar mijn mening hé die van anderen mag gerust anders zijn !-)

Reageer