Fon

  • 4 December 2011
  • 18 reacties
  • 3051 Bekeken

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar die FON, maar kan het zijn dat de applicatie voor de iPhone op zich laat wachten?

18 reacties

de applicatie is er nog niet....

ik heb nu wel geen ervaring met Iphone, maar ik veronderstel dat je via wifi gewoon op zoek kan gaan en verbinden met FON_BELGACOM... op moment dat je dan browser opent zou je op het captive portal moeten uitkomen en kan je daar inloggen

de applicatie maakt het enkel wat makkelijker omdat deze volledig automatisch met de fon zal verbinden

mvg
Inloggen lukt me niet. Ik krijg de volgende website.

https://belgacom.portal.fon.com/

maar kan niet inloggen.

en gaat het wel met pc?

inloggen met aangemaakt account in e-services:

mijnlogin@belgacomfon.be
paswoord

mvg
Heb je als eens gekeken in je configuratiescherm bij het netwerkcentrum. Als je klikt op "verbinding met een netwerk maken" zie je daar dan bij je internettoegang FON belgacom staan ?

Dus gewoon klikken op onderaan recht je windows scherm Knipogen

Ik heb onlangs een FON account aangemaakt met log in en wachtwoord. Nu, na een tiental dagen merk ik dat FON op mijn B-box2 actief is. Wat mij verwonderd en een beetje verontrust dat is het feit dat ik op die Fon probleemloos kan inloggen en surfen zonder mijn login en pw te geven. Of is dat enkel op 'mijn ' Fon ? Nog niet geprobeerd op andere in de straat.
Ik vermoed dat het enkel is op je eigen "Fon" met PC of laptop dat je niet moet inloggen.

Misschien is het anders voor gsm-toestellen en nog anders voor smartphone's waarvoor er naar het schijnt een speciale applicatie is voor instelling.

In elk geval de bereikbaarheid is heel klein vanaf je BBox2.
@ Andreas, Je fon kan je niet beveiligen want trouwens dan zou iemand die van je hotspot in straat wilt gebuik maken eerst bij u moeten aanbellen om je login en paswoord te vragen hé!

De wifi van de bbox2 bestaat uit 2 delen het fon gedeelte en het privé gedeelte en dit privé gedeelte is wel beveiligd met je wifi beveiligingsinstellingen.
beste https:///people/be51987b65

normaal zou je naar het captive portal moeten gestuurd worden, en mag je pas na het inloggen kunnen surfen (maakt niet uit of dit je eigen hotspot is of niet)

mvg
Beste Xenne

Dank je voor je bericht. Even mijn desktop (win 7) in wi-fi geschakeld (normaal via kabel) en zo kom ik probleemloos op de captive portal en na inloggen met paswoord verder geen probleem om te surfen. Idem met mijn smartphone. deze morgen had ik de test gedaan op een oudere laptop (XP) daar kreeg ik het bericht : verbonden maar surfen gaat niet. Het moet aan de instellingen van de laptop liggen maar daar zoek ik wel verder. Via InSSIDer zie ik dat FON op hetzelfde kanaal uitzendt dan mijn beveiligde oorspronkelijke verbinding, daar zal weinig aan te doen zijn waarschijnlijk?
FON op hetzelfde kanaal uitzendt


Dat kan niet anders want de bbox heeft maar 1 transmitter.
je zou eens kunnen proberen het kanaal van jouw privé draadloos te veranderen, en zien of de hotspot mee wijzigt? kan dit helaas zelf niet testen daar m'n hotspot verdwenen is met de noorderzon na een Factory reset van de modem

mvg
xenne, heb je gelezen wat juist boven je laatste post (die nu opeens verdwenen is) staat !!
Ja dus Lachen
Met mijn iPhone kan ik helaas nog niet inloggen op de FON. Maar met mijn laptop werkt het allemaal perfect, ook via de FON. nu nog die oplossing vinden voor mijn iPhone. Iemand nog een idee??? Ik zie de BELGACOM_FON wel staan, maar krijg dan altijd de link naar die éne website. gebruikersnaam en paswoord kan ik nergens invullen ( heb al op één plaats geprobeerd, maar daar kwam ik niet verder mee )
Nog geen nieuws? Inloggen met de PC lukt perfect met Belgacom-fon, maar mijn iPhone wil geen verbinding maken.

En het gekke is: op dit moment is het zelfs niet beveiligd! Laptop zit er onmiddellijk op, maar mijn iPhone: NIKSKE

Fon staat wel in de lijst op mijn iPhone, maar geen connectie !!!! HELP !!

isschien iets bij "instellingen"? HTTP proxy ? UIT of handmatig of automatisch?

Client ID ??? lukt echt niet ... ook al met gebruikersnaam@belgacomfon geprobeerd met bijbehorend paswoord! En in modem staat hij als geactiveerd ( anders kan laptop er niet op hé )
tsja, die fon is niet anders dan een ander draadloos netwerk, dat uiteraard niet beveiligd is, want het is de bedoeling dat andere gebruikers er op inloggen.... surfen zal je echter maar kunnen doen als je inlogt met een fon account (of op een andere manier gaat betalen voor de surfsessie)

dus normaal moet je naar het captive portal gestuurd worden na verbinding met BELGACOM_FON en kan je beginnen surfen na het ingeven van je account gegevens.... waarom dit niet zou werken op een Iphone kan ik helaas niet zeggen....

inloggen met gebruikersnaam@belgacomfon.be & paswoord... je kan wel het account maar op één toestel te gelijk gebruiken, dus niet op pc en iphone op hetzelfde moment inloggen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Als je een Mobile Comfort of Generation hebt in een pack, krijg je een 2e login, dus voor een 2e toestel. Ik heb nu dus 2 logins, een dat ik zelf bij de inschrijving heb aangemaakt, en een met mijn GSM-nummer dat blijkbaar automatisch is aangemaakt toen ik mijn Pay&Go liet omzetten (verleden vrijdag geactiveerd) naar een Belgacom Mobile Comfort 15 in mijn pack voor 6€ extra..

Dit staat er in de uitleg:


  • Het volume dat u verbruikt via deze wifi-hotspots in binnen- of buitenland wordt afgetrokken van uw maandelijks verbruik. Hebt u een Internet Favorite- of Intense-abonnement? Dan surft u dus onbeperkt, ook via de wifi-hotspots.
  • Hebt u ook een gsm-abonnement in uw Pack? Per gsm-abonnement krijgt u een extra login en kunt u dus met meerdere gebruikers tegelijk surfen.
    [/list]

Reageer