fixed 3,3mbps snelheid -> weglating begrenzer?

  • 15 August 2012
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

Geachte,


Destijds werd -in 2004?- mijn lijn op 3,3mbps geplaatst en telefonisch via de centrale begrensd op 440 kpbs max snelheid wegens 'te ver van centrale'.


Ik beschik over een gateway Linksys WAG200G die zelf wél hogere snelheden haalt, zonder daarbij te speculeren op de VDSL2 snelheden van 3mpbs in de praktijk of meer.


Een 800 - 900 kpbs zou evenwel moeten haalbaar zijn.


IS er een mogelijkheid dat deze begrenzer wordt afgehaald?


thnx!

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Al eens een automatische lijntest gedaan ? Met vaste lijn bellen naar 080022424. Anders naar de klantendienst bellen.
@ ignace, heb je eigenlijk zelf de test al gedaan om te zien of er reeds VDSL2 mogelijk is bij u ?

groetjes, Elsa
Reputatie 1
Badge
Als je lijn op 3.3 Mb/s staat, dan is dat de snelheid die max.mogelijk is. Want dat is de snelheid waarmee je modem synchroniseert met de centrale. En het is ook die snelheid die bepaalt hoe stabiel je verbinding is. Belgacom kan de doorvoersnelheid daarop beperken, maar dat zal NIET zorgen voor een stabielere verbinding.

Als 3.3 Mb/s mogelijk is, dan zie ik niet in waarom Belgacom de snelheid nog verder beperkt... Het nut van die 0.44 Mb/s zie ik dan ook helemaal niet.

Mijn ADSL verleden is al van een tijdje geleden, maar als ik mij nog goed herinner was die 3.3 Mb/s mogelijk tot 5 km. van de centrale. ADSL zelf ging tot 8 Mb/s (maar dan moest je zowat naast de centrale wonen), en die snelheden heeft Belgacom voor zover ik weet nooit gebruikt.

Ik begrijp eigenlijk ook niet wat je linksys modem/router in dit verhaal komt doen : de modem mag hogere snelheden kunnen halen, het is de centrale waar bepaald wordt aan welke snelheid die synchronisatie gebeurt. Dus gelijk welke modem je daar plaatst, zal aan die synchronisatiesnelheid niets veranderen.

Ik zou inderdaad ook eens nagaan of VDSL2 bij jou mogelijk is...

Reageer