Firmware BBox2 + Routerbeveiliging.

  • 28 February 2011
  • 1 reactie
  • 1385 Bekeken

Kan ik de firmware van mijn BBox2 updaten , want deze is nog van 2009 ?

Ik heb een pc via utp kabel aangesloten op mijn BBox2 en een laptop via draadloos.
De draadloze verbinding is via wachtwoord en WPA beveiligd. Dat zal betreffende beveiliging denk ik wel ok zijn.
Maar ik stel me de vraag als ik via 192.168.1.1 op mijn router geraak hetzij draadloos of via utp, waar ik dan
alles kan wijzigen, hoe zit het daar met de beveiliging.
Op dat moment word er geen wachtwoord of dergelijke gevraagd dus zou ik kunnen stellen dat iedereen dat kan ?

Groetjes, Fred

1 reactie

Eerst even meegeven dat, als uw draadloos netwerk beveiligd is met een sterk wachtwoord, de enige mogelijkheid om "in te breken" in de modem via een netwerkkabel is.

Zolang u geen onbekenden rechtstreeks laat connecteren op uw bbox via een LAN-kabel (lijkt me vrij onwaarschijnlijk), bent u eigenlijk safe.

Maar onder het motto "beter te veel beveiligd dan te weinig" geef ik u toch volgende link mee: http://thierry76.be/de-b-box-2-beter-beveiligen/
Enkel het laatste stuk over het uitschakelen van de extra verbinding zou ik afraden om te doen. Belgacom gebruikt deze namelijk om updates door te sturen.

Reageer