firmware bbox2

  • 22 June 2011
  • 13 reacties
  • 1584 Bekeken

Hallo,

Sinds gisteren heb ik problemen met mijn bbox2. Na een reboot van de bbox2 (via de interfac 192.168.1.1) brandt enkel het @-lampje nog. Ik heb dus schijnbaar internetaccess maar geen enkele pc kan op het internet. Via een LAN verbinding kan ik wel nog aan de interface en daar staat: "dat de bbox in resuce mode is. Vanzodra de firmware kan gedownload worden..." Dit is nu al zo'n 12u. Ik ga er van uit dat er een firmeware update gefailed is, dus ging ik op zoek naar een download om de bbox2 eventueel te flashen via USB, helaas ik lees overal dat de updates automatisch gebeuren en dat er geen online firmewares ter beschikking worden gesteld.

Hoe los ik dit op? Kan ik eventueel manueel flashen, moet ik wachten tot de update er alsnog doorkomt, of wordt dat inruilen voor een nieuwe?

Mvg,

Dietrich.

13 reacties

misschien kan u eens een harde reset proberen? knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 5-tal seconden indrukken.

als dat geen beterschap brengt vrees ik dat je zal moeten contact nemen met 0800 22 700, evt kunnen ze een omruilnummer geven

mvg
Probeer eens een factory reset van de bbox2? (klein gaatje achteraan)
Reputatie 7
Badge +1
Kan ook via de jou bekende website van de b-box2 onder "advanced settings/maintenance" reset to factory default configuration". Dat kan wel even duren. Check daarna of in de status alles juist staat. Ook moet je dan de wireless terug instellen/beveiligen of afzetten (als je die niet gebruikt).
Bedankt voor de tips! Ik probeer vanavond nog eens te resetten via de reset knop op de modem en via de interface al heb ik daar geen menu meer enkel een pagina met de tekst "bbox in resuce mode is. Vanzodra de firmware kan gedownload worden..." ik zal trachten de url naar de advanced settings/maintenance te reconstrueren al vrees ik er een beetje voor.

Is er iemand die weet of ik manueel kan flashen... of heeft dat sowieso geen zin. Een reset lijkt me geen oplossing - ik ga het wel proberen - wanneer de firmeware finaal naar de maan is...
als hij bricked is zou ik gewoon een andere gaan halen.

't is mogelijk de firmware manueel te flashen, maar dan moet je inloggen als admin , ik weet niet of dat in uw geval uberhaupt nog mogelijk is

mvg
Ben niet zeker dat hij bricked is vandaar dat ik de manuele flash zou willen proberen. Inloggen als admin moet me nog lukken, die url is te recontrueren met username en password als query parameters... of hij ook gaat werken is een andere zaak.

Kan je me misschien een hint geven waar ik de firmware kan vinden zodat ik de manuele flash via usb kan uitproberen. Vroeger met m'n philips router is dat nog gelukt... toen moest je wel nog manueel updaten dus waren de firmwares ook makkelijker te vinden.

mvg,
beste

ik zal je een pb sturen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Het is alleszins een Sagem modem. Probeer eerst die factory reset eens. En als dat niet lukt bel je best met de technische helpdesk 0800 22700 tot 22.00 uur bereikbaar. De modem is gratis in huur, dus ze moeten je altijd een vervanging geven. maar er kan ook een storing op je lijn zitten, of een fout in de centrale.
@ xenne bedankt ik probeer je links. Anders bel ik vanavond de technische helpdesk. ik laat nog weten hoe het afgelopen is

@sinjoor71 de modem is niet in huur. ik had een paar jaar geleden een philips gekocht, die werkte niet meer met vdsl dus heb ik in ruil een bbox2 gekregen. hopelijk kan ik die ook gewoon inruilen indien nodig...
Beste D13TR1CH,


zoals xenne en sinjoor71 hier reeds aangeven, kan u best proberen de modem te resetten.

Indien dit geen oplossing geeft, is er een probleem met de modem zelf en contacteert u best onze technische dienst op 0800/22700.


Mvg

Eva van Belgacom
okay https:///people/25ad166353, is goed... succes ermee ...


btw, vroeger was het zo dat de modems jouw eigendom waren, maar sinds begin dit jaar huur je de modems, dus bij opzeg moet je deze nu terug inleveren. een omruil zal echter geen probleem zijn mocht het nodig blijken


mvg

Allen,

@xenne: Bedankt voor de links, helaas kon ik de firmware niet updaten. De usb poort werkt niet (vermoed ik)? Install via interface kon niet wegens geen links en ik ken de urls helaas niet uit het hoofd.

@support: You rock! Wat men ook zegt over de support bij Belgacom, ze doen verdomme goed hun best. Via dit forum meerder tips gehad om zelf het probleem aan te pakken. Helaas kon ik hiermee niet verder. Dan maar de technische dienst lastig gevallen. ik heb daar ca. 30 minuten aan de lijn gehangen met een sympathieke kerel. Met als resultaat dat ik ongeveer een half uur na het inbellen terug aan de slag kom met mijn hardware 🙂.

Voor wie het interreseert: De auto update van de firmware was om één of andere reden niet gelukt. Na een aantal pogingen (3 geloof ik) vanuit de technische dienst is de firmware succesvol naar mijn modem gepushed!
dank voor de update, goed te vernemen dat je geholpen bent, https:///people/25ad166353



mvg

Reageer