Films VEEL te duur

  • 23 February 2011
  • 11 reacties
  • 2559 Bekeken

Voor een film betaal ik hier in de videotheek 1 euro. Voor 7 films, welke ik 7 dagen mag houden betaal ik 7 euro.

Doe ik ditzelfde bij Belgacom, betaal ik ocharme 35 euro. Hoe komt toch dat een film huren 5 euro kost ? Dat is toch ongelooflijk? Ik snap niet wat Belgacom hiermee wil bereiken. Dit is eigenlijk toch vrij onlogisch, want met een lagere prijs (2,5 euro is nog redelijk) zou toch veel meer verhuurd worden.

11 reacties

Badge
Hoe kom jij aan 5€?En waar vind jij films voor 1€ voor een week want begrijp dat allemaal niet zo goed en dan nog voor 7 films.Das ook nog uit den oertijd zeker?
7 euro voor 7 films voor één week. Hier gewoon in de circle. De benzine tot in de videotheek kost geen 28 euro dus ja het is een pak goedkoper.

5 Euro is de prijs voor de films zie ik hier in de video guide van Belgacom met soms 3,5 euro voor oude films.
Badge
Denk dat je nog niet lang klant bent.Want anders weet je dat die prijzen die je daar zegt niet juist zijn voor de films van belgacom bestaan verschillende categoriën.


2,50-3,50 recente films-5,00 nieuw tegelijk met het uitkomen van de dvd-tussen5,00en7,50 voor volwassenen.


.En dan heb je nog verschillende films van slechts enkele euro van de mubi pass.En van jouw fabeltje geloof ik eerkijk gezegd niet veel.
Reputatie 6
Badge +1
Die €7 voor 7 films, dat zullen dan ook wel niet de meest recente zijn. Dat wil niet zeggen dat het niet goedkoper zou mogen bij Belgacom. Wat ik eigenlijk schandalig vind, maar dat ligt in dit geval niet aan Belgacom, is de prijs voor programma's op Iwatch, Cmore enz. Belachelijk gewoon.
De videotheek hier in de buurt geeft ook dergelijke promo's voor oude films (5 films, 5 dagen, €5).

Uiteraard dat de videotheken promo's geven en hun prijzen laag houden, ze zouden anders al hun klanten kwijtspelen. Waarom zou je nog naar de videotheek gaan als het goedkoper is via tv-on-demand? Die mannen zijn ook niet dom, hé.
Reputatie 1
Je kan natuurlijk ook Belgacom TV intense nemen, dat kost €9 meer dan favorite en je kan dan 4 films per maand gratis huren.

Als je dan 4 HD recente films van €7 huurt zou je dat normaal €28 kosten en nu slechts €9.

Trouwens wat kost het huren van 1 blu ray (HD) film bij Circle ?
Jij vergelijkt met de prijzen in de videotheek, ik vergelijk met de prijs in de cinema...

inkom, benzine, popcorn, cola, ijspralines, ... voor 5 personen. Dat is bijna 100 euro!

De laatste keer zat er dan bovendien nog een zatte hollander voor ons. Voor mij hoeft het niet meer.
Net 10 blu-rays gehuurd voor 10 euro , nieuwere films ook 😉.

Punt is niet dat elke film een euro moet kosten, maar 5 euro en 1 euro vind ik echt een veel te hoge prijs. Ik zou elk weekend films huren moest die prijs rond 2.5-3.5 zijn.

@axana ga maar eens naar een cicle videotheek 😉 Kan me niet voorstellen dat dat alleen lokaal is. Is ook geen buurtwinkel in een of ander gehucht tegelijk. Circle is een Belgische keten maar is niet in elke provincie actief.

Ik ben echter al lang genoeg belgacom klant om te realiseren dat de prijzen te hoog zijn.
Badge
Voor mij persoonlijk vind ik die paar euro's meer niet erg.Ik zelf ben werk onbekwaam dat mag iedereen hier weten en ik zit nog liever thuis voor de buis dan telkens video's te gaan halen.Je kan er genoeg van je tv plukken dus waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk gaat.voor die paar euro's moet je het niet doen.
Badge +1
Zoals Gunther zegt, kun je natuurlijk ook vergelijken met de cinema. Dan is de prijs bijlange niet zo hoog...

En niemand verplicht je films te huren bij Belgacom als je ze ergens anders goedkoper vindt...
Je betaalt een beeje meer voor wat comfort. lekker gezellig filmpje kijken zonder naar buiten te gaan. Mijn vriendin bereidt hapjes en de avond heeft een mooie herinnering opgeleverd ;-)

Volgens mij vragen de filmstudio's veel geld aan de operator, net zoals de dieven van de Jupiler leg.

Reageer