Vraag

Factuur van iemand anders

  • 15 December 2017
  • 9 reacties
  • 436 Bekeken

Ik krijg in mijn woning in Wirtzfeld al verschillende keren facturen Proximus van vorige bewoner die al twaalf jaar verhuist is. Ik probeer al twee dagen met klantendienst in verbinding te komen is nog niet gelukt. Dit is om zo te zeggen een ramp dat proberen. Wat kan ik doen ?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Teruggeven aan Bpost voor terugzending naar Px als "onbekend op dit adres"
al paar keer gedaan, brengt niet op
dan mss nog eens proberen om op deze manier klacht in te dienen:
surf naar https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html .
* klik achtereenvolgens op: "ja" >" ik ken mijn Telefoon nummer" > "OK" > voer nummer in > "Ik heb een vraag over mijn factuur" >
"klacht indienen" > scroll naar beneden > Klik op "Mail Ons" >
Vul de voorzien tekstvakken in en klik op "Verzenden"
Reputatie 7
Badge +4
@Martin je mag in principe de post van iemand anders niet inkijken

@Rudi indien er geen reactie zou komen op korte termijn van Px medewerkers hieromtrent (dinsdag?) op dit publieke forum ....
de volhouder wint (terug in de dichtstbijzijnde Bpost brievenbus met naam & adres doorstreept en vermelding "onbekend op dit adres "= 5' werk)
maar aan jou de keuze uiteraard...
Ik ging er van uit dat Rudi eventueel ook klant van Proximus was, dan is dat toch geen probleem op een online mail te sturen zelf al doet hij deze brief niet open daar staat toch de naam op van de vorige proximus klant en kan hij dat toch doorgeven net zoals hij het hier doet of telefonisch zoals hij al geprobeerd heeft .
NB: Mss kijk jij eerst welk adres er op de brief staat die je ontvangst vooraleer je die opent, maar bijna nooit let ik daar op en begin ik de brieven te openen en ik zit nog altijd niet in de bak 😉
Reputatie 7
Badge +4
@Martin ik dacht dat het adres ok was maar de naam niet (en tja als politie/justitie hier meelezen en jij verdwijnt voor een tijdje dan gaat er bij mij een lichtje branden :-))
Ik heb reeds zo verschillende brieven gekregen en steeds terug in postbus gestoken maar nu was ik het beu en heb hem geopend, maar klantadres is goed maar ze sturen hem naar mij ipv naar klantadres. De brief is voor iemand die al 12 jaar ergens anders woont. Ik heb op dat adres ook proximusaansluiting en wil daar geen problemen mee.
Krijg maar niemand van proximus aan de lijn of via mail.
Heb ondertussen al twee brieven/facturen.
Reputatie 7
Badge +4
Voorlopig geduld oefenen tot er een Px medewerker op dit forum contact opneemt (en je vraagt info door te sturen via privé bericht)

Eerlijk ik kan zelf niet goed meer volgen:
Factuur voor Mr X komt toe op naam van Mr X op jouw adres A, dat 12 jaar geleden ook het adres was van Mr X die nu op adres B woont : ok
Maar klantadres is goed, dus ik begrijp dat jij ook een Px aansluiting hebt op installatieadres B met als facturatieadres A
Indien ja? Ken jij dan Mr X en kun je geen contact met hem opnemen op zijn facturatie op orde te laten zetten (door Px) en hem zijn facturen te bezorgen (niet tijdig betaalde facturen = afsluiting)
Indien nee en mocht dit blijven aanslepen (betroken facturen afgeven op postkantoor "bestemmeling onbekend op dit adres" & een aangetekend schrijven voor Px om Px duidelijk te maken dat de betrokkene (naam) onbekend is op uw facturatie adres A en alle ontvangen facturen hieromtrent ondertussen teruggestuurd werden als "bestemming onbekend"
Moeilijk om dit op te lossen door Proximus kan dat in ieder geval toch niet zijn enfin het gebeurt blijkbaar nog en een recente nieuwe buur, heeft dit ook voorgehad en het doorgegeven met dit online mail (op mijn voorstel) , zoals ik hier boven al aangegeven heb, en het is achteraf toch in orde gekomen; maar ook als hier een proximus medewerker deze post leest moet dit via een privébricht en de nodige gegevens ....., zoals je zegt, ook gemakkelijk opgelost kunnen worden.

NB: mijn pa heeft dit ook nog voorgehad, het ging dan wel niet om proximus, maar het principe blijft het zelfde en mijn pa schreef daar iedere keer op woont niet meer op dit adres en stopte die brief iedere keer gewoon weer in een postbus van de post en op den duur heeft hij er geen meer ontvangen, had wel geluk dat hij maar gewoon de straat moest oversteken waar een brievenbus van de post staat 😉

Reageer