Vraag

Factuur van €130 terwijl er een limiet is van €60 in het buitenland!

  • 1 August 2016
  • 5 reacties
  • 249 Bekeken

Ik ben sinds mijn tienerjaren klant bij Proximus, altijd netjes mijn facturen betaald en eigenlijk altijd tevreden geweest tot nu. Ik ben op vakantie geweest en ben hierbij in verschillende landen geweest (2 Europese landen en 1 topbestemming). Heb enkel 2 dagen in de Europese bestemmingen mijn daily travel passport geactiveerd (€2/dag) waarbij ik 1 dag klaarblijkelijk over mijn verbruik ben gegaan maar véél te laat een waarschuwing kreeg (kan dit nog begrijpen maar bon). In de topbestemming heb ik hier ook gebruik van gemaakt (€5/dag) en online gecontroleerd op hoeveel mijn rekening stond (€30). Van het moment dat ik op het internet ging kreeg ik een sms dat mijn internetverbruik is afgesloten omdat ik aan de maximum van €60 zit en moest bellen om deze beperking af te zetten. Ik heb uiteindelijk gebeld naar de klantendienst vanuit deze topbestemming (in de SMS stond duidelijk dat dit volledig gratis is) om te vragen hoe dat het net komt dat ik aan dit bedrag zit, niemand kon me helpen daar omdat men blijkbaar niet mijn huidige factuur kon nakijken.

Na dit telefoontje heb ik een sim kaart gebruikt van de topbestemming omdat ik het niet meer vertrouwde en heb dan online mijn factuur nagekeken, waarbij ik zag dat ik over de €130 zat. Eerlijk, ik snap er niets van, men stelt een limiet in van €60, hoe geraak ik dan in hemelsnaam aan die €130?

Nog iets: het is uitermate belachelijk dat wanneer ik vanuit het buitenland mijn voice mails wil controleren dat dan telkens mijn daily travel passport wordt geactiveerd. Hier zou toch echt iets aan gedaan moeten worden.

Wie kan mij helpen met deze factuur?

5 reacties

Graag reactie.
Je kan altijd ook een privé bericht sturen naar het proximus team indien je dit wenst:
Stuur bericht aan Het Proximus Team
Je kan altijd ook een privé bericht sturen naar het proximus team indien je dit wenst:
Stuur bericht aan Het Proximus Team


Bedankt! Heb net een berichtje gestuurd!
Reputatie 6
Badge +3
die 60€ is - voor zover ik weet - enkel het bedrag dat je boven je travel pasport uitkomt.
als je 15 dagen europa doet à 2€ is 30€
nog 15 dagen topbestemming à 5€ 75€
In een maand zit je met een basisbedrag van 105€ en dan komt de limiet van 60€ daar bovenop dus 165€ is in dit voorbeeld maximum bedrag

't is een voorbeeld hè - het zal moeten blijken uit het antwoord op privébericht wat de oorzaak is volgens proximus
die 60€ is - voor zover ik weet - enkel het bedrag dat je boven je travel pasport uitkomt.
als je 15 dagen europa doet à 2€ is 30€
nog 15 dagen topbestemming à 5€ 75€
In een maand zit je met een basisbedrag van 105€ en dan komt de limiet van 60€ daar bovenop dus 165€ is in dit voorbeeld maximum bedrag

't is een voorbeeld hè - het zal moeten blijken uit het antwoord op privébericht wat de oorzaak is volgens proximus


Dat is het net, ik heb slechts 3 dagen internet gebruikt met mijn daily travel passport. Van het moment dat ik in mijn topbestemming ben aangekomen heb ik een simkaart van daar aangeschaft. Net daarom ben ik zo énorm in de war over mijn factuur. In het totaal zou het dan €7 extra moeten zijn( 2+€2 en €5 topbestemming).

Reageer