Factuur telefonie / digitale tv

  • 16 July 2012
  • 2 reacties
  • 535 Bekeken

Geachte,

In naam van mijn grootmoeder, Mvr. J. Matthys, klantennr. 606884583.

Zij krijgt tweemaandelijks een factuur:
- Enerzijds voor de betaling van haar abonnementen
- Anderzijds voor de betaling van haar verbruik

Zij maakt gebruik van een huurtoestel. Bij het onderdeel "abonnementen" vind ik volgende omschrijvingen terug:

Telefoonlijn Classic (tweemaandelijks - sociaal tarief : 22,14 euro incl. btw)
Telefoon U77 schijf (tweemaandelijks - sociaal tarief : 2,60 euro incl. btw)

Aan wat kan ik deze omschrijvingen koppelen?

Bij "verbruik" zie ik dat zij gebruikmaakt van Happy Time (nationaal) en Together. Door het sociaal tarief is haar verbruik vaak beperkt tot 0,30 euro incl. btw.

Geniet zij op dit moment de voordeligste optie? (mbt huur toestel e.d.) Of is het voordeliger dat zij een nieuw telefoontoestel aankoopt van ca. 50 euro?

Digitale TV
Verder vroeg ik me ook af wat voor mijn grootmoeder de beste optie is als zij beslist om over te stappen naar digitale TV (zij is nu klant bij Telenet voor televisie). Kan zij een aangepast tarief genieten? Of raadt u een bepaald (combi-)tarief aan?

Toelichting zou ik erg appreciëren,
Waarvoor hartelijk dank

met vriendelijke groet
Raf Ceulemans
in naam van mevr. J. Matthys

2 reacties

een telefoontoestel huren lijkt me niet meer van deze tijd, tegenwoordig kost een telefoon nog nauwelijks iets. als je een paar jaar een toestel huurt had je met dat geld al iets anders kunnen doen vind ik, maar dit is een persoonlijke mening.

wat betreft digitale tv... oudere mensen hebben vaak nog last met het concept. ze weten niet dat ze decoder moeten opzetten, ze zitten niet op het scart/hdmi kanaal en zien alleen maar ruis en zitten met de handen in het haar. dus daar moet je misschien ook wel rekening mee houden, maar dit is een persoonlijke mening

mvg
Ik had dit ook met mijn oma, op haar factuur stond telefoon U77 schijf zo'n oude RTT telefoon, terwijl ze hem al 20 jaar niet meer gebruikte.

Toetsel huren is echt wel dom, we hebben dan dit toestel gekocht : http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/catalogue-topic/t_hbs_maestro_6040_black.page?

want draadloos bellen vond ze maar niets en nu heeft ze zuiver volume, en grote toesten ideaal voor senioren en net 50 euro

Reageer