Beantwoord

Factuur en tussentijd

  • 18 August 2016
  • 48 reacties
  • 1262 Bekeken

Vandaag 18/8/2016 ontvang ik in mijn mailbox een factuur Proximus van 13/8/2016. Dat is het 1ste eigenaardige: de tussentijd.
De factuur vermeldt dat ik vóór 29/8/2016 dien te betalen. Een termijn van 11 dagen, 2de eigenaardigheid.
Ik kreeg vorige maand een factuur die ik tijdig betaalde op 2/8/2016. Dien ik 2 facturen per maand aan proximus te betalen ?
Hoe komt dit ? Men heeft plots, zonder verwittiging en beslissingsartikel de termijn verkort van 24 dagen vroeger naar 11 dagen.
Heb ik een gemanipuleerde factuur in mijn mailbox gekregen of heeft Proximus nagelaten zijn klanten in te lichten over de verregaande wijzigingen?
Een spijtig iets.
icon

Beste antwoord door HeidiE 22 August 2016, 12:58

Bekijk origineel

48 reacties

Wim ben je wel 100% zeker dat @proximus.net niet van proximus is want ik heb die vroeger ook nog ontvangen en die waren nochtans niet vals, ik begrijp er niks meer van?
Reputatie 7
Badge +6
Wim ben je wel 100% zeker dat @proximus.net niet van proximus is want ik heb die vroeger ook nog ontvangen en die waren nochtans niet vals, ik begrijp er niks meer van?
Het is in onderzoek. Laat jullie zo spoedig mogelijk iets weten.
Om een voorbeeld te geven ik heb, als ik mij ingeschreven heb op myproximus, een e-mail gekregen van noreply@proximus.net ter bevestiging !!!
Reputatie 4
Badge +2
whois Proximus.net :

Reputatie 7
Badge +6
Bedankt , Wim.
had ik ook al opgezocht Contron, maar we zullen ze Proximus maar rustig laten verder zoeken.
Bij mij zit de factuur ook in MyProximus en ik denk dat ze correct is en van Proximus want de parking die wij via sms betalen (dus de betaling aan derden) zit er ook bij inbegrepen. Maar het is inderdaad wel raar dat de betalingstermijn zo kort is.
Dat zal wel correct zijn of anders hebben ze de myproximus site ook al gekaapt 😉
Het antwoord van proximus zal ons hopelijk ook wel van al deze onduidelijkheden verlossen.
Reputatie 7
Badge +1
Heb mijn factuur via mail opgezegd. Krijg deze nu per post aan. Als iedereen dit doet is er geen probleem van een valse factuur. Valt wel op dat de Facturatie datum aan het veranderen is. Kreeg deze altijd rond de 20 ste aan en betalen voor de 2 de volgende maand. Nu is de datum 12 augustus, krijg deze op 19 augustus aan en moet voor 28 augustus betalen. Komt eigenlijk heel slecht uit maar ze veranderen zonder te vragen of dit wel uitkomt. Eigenlijk schandalig. Als wij iets vragen over bijvoeging HD zenders, FOX erbij laat doet PX niets en laten ze de klanten in de kou staan. Dit is gewoon heel, heel slecht.
Dat zou ik niet durven zeggen toch al gebeurd en zelf een hele tijd geleden al in het nieuws geweest, maar heb er geen weet van of het al met proximus facturen gebeurd is.

NB: via de post heb ik mijn aanrekening ontvangen op 19/08 en moet betaald worden tegen 26/08 dus heb ik maar 7 dagen tijd, terwijl je op myproximus meer tijd hebt daar is het bij mij 10/8 en betalen tegen 26/08
Ik ontvang mijn facturen via post.

Via MyProximus zag ik mijn factuur bedrag staan en het was hetzelfde bedrag via post.
Heb wel 3 punten aangeklaagd dat dubbel aangerekend waren en is opgelost via kredietnota.

Maar kom er wel op neer dat ik deze maand 3 facturen zal hebben van PX
Die van verleden maand is betaalt.
Die van deze maand is betaalt.
En zal er nog eentje krijgen einde deze maand. Even nadenken decoder is al betaalt, tv replay+ ook, discovery en natuur ook, vaste telefoon ook,. Dus wat verwacht ik einde deze maand een factuur van de vaste telefoon gesprekken en die van de gsm en voor al de rest 0 euro. Zal wel een vervolg verhaal worden.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Gerda,

Door een nieuwe facturatiesysteem zijn een aantal facturatieperiodes ontregeld, onze excuses hiervoor.

Er staat inderdaad 29/08/2016 als vervaldag op je laatste factuur, maar ik pas dit aan naar 05/09/206.

Met vriendelijke groeten,

HeidiE
Reputatie 7
Badge +1
Is dit voor iedereen ? Zit ook met dit probleem.
Ik heb ze deze morgen betaald dus voor mij komt die melding sowieso te laat :8
Reputatie 7
Badge +6
Dus Proximus facturen nu met mail adres: noreply@proximus.net VIA proximus.com, zoals in bijlage Steven_01 ?
Reputatie 7
Badge +6
Dus Proximus facturen nu met mail adres: noreply@proximus.net VIA proximus.com, zoals in bijlage Steven_01 ?
@proximus.net is wel degelijk een mailadres van ons. Er was verwarring ontstaan omdat ons corporate emailadres eindigt op @proximus.com.
De ontvangen mails zijn dus juist, in die zin dat ze van ons zijn. Maar zoals Heidi al schreef kunnen door ons nieuw facturatiesysteem de termijnen verschoven zijn.
kon ook moeilijk anders aangezien ik al verschillende mails van proximus ontvangen heb met @proximus.net en het was niet om geld af te troggelen :lol:
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt, Wim. Nu kunnen we met een gerust hart onze factuur betalen! 🆒
Die van mij is al betaald dus als het fraude was heb ik pech 😃
Reputatie 7
Badge +6
En ik heb (nog),geen vervroegde factuur gehad! Houden zo. :8
Reputatie 7
Badge +3
Dag Antoon1,

Ik heb de vervaldag van je factuur aangepast naar 05/09/2016!

Groetjes,

HeidiE
Reputatie 7
Badge +1
Hallo HeidiE. Mijn hartelijk dank hiervoor en zeer goede service.
Reputatie 7
Badge +3
Graag gedaan én prettige dag verder!

Reageer