Factuur


Een week geleden kreeg ik een factuur van proximus in de bus. Maandelijks, die factuur, niets abnormaal dus!
Behalve deze keer.. een bedrag van.. ja, €207,36..

Als ik dan de factuur opzich bekijk.. vind ik:
Generation MTV 15 Gebruik: € 144,69 + bundel 16.52 - 10€ korting. Samen dus 150 euro.
Daarbij kwamen dan ook nog een reactievatiekosten (vorige factuur 1 dag te laat betaald..) 20 euro (begrijpelijk.)

Samen 170 euro dus.

Wanneer ik dan de smsen ga nakijken die ik gedaan heb deze maand (ik was 4 dagen in het Buitenland) vind ik:
11 Berichten van Frankrijk naar Belgie, 1.20 €
68 Berichten van Zwitserland naar Belgie, 28.10€
190 Berichten van Zwitserland naar Belgie, 78.51€
10 Berichten van Zwitserland naar Zwitserland 6.20€
94 Berichten van Duitsland naar Belgie, 10.33€
3 Berichten van Duitsland naar Zwitserland, 1.61€

Alles samen dus goed voor om en bij de €125.
Wat vind ik op de website? SMS Ontvangen GRATIS;
SMS vanuit buitenland versturen, naar Belgie vanuit Europa: 0,11c

Tel al mijn smsen samen (11+68+190+10+94+3 = 376)
Mijn SMSen naar Zwitserland kan ik er dan nog afhouden, dat zijn er 10 + 3 = 13
Dan zijn er nog 363 smsen aan 0.11c.
363 x 0.11 = 39.93.. + die 13 naar Zwitserland = 39.93 + 6.20 + 1.61 = 47.74.. En toch niet €125?

Of zitten er ALWEER addertjes onder het gras die iemand mij A.U.B. kan uitleggen?

Vriendelijke groetjes, van iemand met een zeer hoge factuur.

15 reacties

amaai ..... dat zijn dure smskes ... 't waren toch geen mmskes eh ;)

anyway, contact nemen met de klantendienst of online factuur betwisten, of wachten tot Eva hier eens passeert.........

succes

mvg
Ik heb al contact opgenomen met de klantendienst, waar ik niet heel erg vriendelijk onthaald werd. "De facturatiedienst zegt dat het juist is, dus zal het wel juist zijn". Waarop ik vroeg of ze me kon vertellen waardoor de kosten zo hoog waren.. "De facturatiedienst heeft me enkel gezegd dat het juist is, dus u moet zich er maar bij neer leggen dat het juist is, of u moet maar een brief schrijven naar de klachtendienst."

Maar op internet lees ik dan dat de meeste van die klachten onbeantwoord blijven, dus probeer ik het hier maar eens.
De ombudsman telecom kan je ook helpen

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

Succes!
Berichten vanuit Zwitserland naar België/Zwitserland kosten € 0,50/0,75 per stuk :

€28.10 + 21% btw = €34 = 68 sms'en à €0,50
€78.51 + 21% btw = €95 = 190 sms'en à €0,50
€6.20 + 21% btw = €7,5 = 10 sms'en à €0,75

Volledig correct dus en niets te ombudsmannen...






































Een sms sturen Naar België Naar Europa Naar de rest van de wereld

Vanuit Europa

€ 0,133/sms

€ 0,133/sms

€ 0,65/sms

Vanuit Noord-Amerika, Oost-Europa en Maghreblanden

€ 0,50/sms

€ 0,75/sms

€ 0,75/sms

Vanuit Azië

€ 0,50/sms

€ 0,75/sms

€ 0,75/sms

Vanuit Zuid-Amerika en Afrika

€ 0,50/sms

€ 0,75/sms

€ 0,75/sms

Noord-Amerika, Oost-Europa en Maghreblanden
Albanië, Algerije, Bosnië-Herzegovina, Canada, Groenland, Kosovo, Kroatië, Macedonië, Marokko, Montenegro (Ex-Joegoslavië), Servië (Ex-Joegoslavië), Servië en Montenegro, Tunesië, Turkije, USA en Zwitserland.

bron: http://customer.proximus.be/nl/International_Rates_Postpaid/IPO_From_Abroad.html




Ok Wouter, bedankt voor je antwoord! Hiermee ben ik meer dan hetgene dat ze me straks aan de telefoon vertelden.

Dan zal ik maar even juist zijn om meteen mijn correcte factuur te betalen!

Nogmaals bedankt.
Ja, sorry, ik had ook liever gehad dat ik verkeerd was ;-)

GSM + buitenland is, alhoewel het al flink verbeterd is in vergelijking met enkele jaren terug, nog steeds een gevaarlijke combinatie.

EDIT: foute woordkeuze in mijn eerste zin... haha
Mja, het is niet zo, je hebt volledig gelijk!

En inderdaad.. ik was op het einde van mijn "vakantie" al zo blij dat ik amper internet gebruikt had... Krijg ik zoiets!

Achja, overkomt me geen 2e keer meer.
sinds wanneer behoort Zwitserland tot Noord-Amerika, Oost-Europa en Maghreblanden? phewwwww, da's wel brute pech

okay, factuur was correct, maar reclame voor proximus is dit niet echt

mvg
Xenne, valt best nog wel mee. 3 jaar geleden met Base soortgelijks meegemaakt (was wel een abbonement & geen postpaid), dit nog met een paar (korte) telefoongesprekken bij, echter was het te betalen bedrag net iets hoger (751,xx€). Dus (alhoewel het in verhouding nog steeds duur is) valt dit nog best goed mee om eerlijk te zijn. :)

Als je in het buitenland zit, kan je veel beter een lokaal SIM kaartje aanschaffen van een lokale provider, dit komt echt een stuk goedkoper uit. Zelfs vergeleken met abbonementen die 'internationale' opties hebben.
begrijp gewoon niet dat Zwitserland zo'n uitzonderlijk geval is en bijna 4 keer duurder is dan de rest van Europa. mijn provider maakt iig het onderscheid niet

mvg
Welke provider heb je dan als ik vragen mag? Kan wel zijn dat ze een bepaald contract/samenwerking hebben met de Zwitserse provider(s) ivm roaming costs e.d.
ik zal je dat laten weten in een privé bericht. kwestie van hier geen reclame te maken voor de concurrentie :p

mvg
Dag allemaal,

wouter.1984 zijn info is correct en is ook meteen een tip naar de toekomst toe:

consulteer op de site van Proximus eerst de tarieven, zodat u op de hoogte bent van de kosten!

Meer info onder de volgende link : http://customer.proximus.be/nl/Introduction/Roaming.html


Met vriendelijke groeten,

Eva

hela,

Jullie vinden dat allemaal normaal? Raar, ik ben 1 maand bij proximus hetzelfde abonnement van 15 euro en ik krijg een factuur van 86,8 euro omdat mijn gsm connectie maakt met het internet in frankrijk. We zijn daar een week geweest. Mijn gsm staat ingesteld dat hij altijd moet vragen voor connectie, echter blijkt hij toch te connecteren alhoewel ik nooit op internet geweest ben daar. Ik had ervoor een 2 jarig contract bij base van 20 euro, en ik ben naar zwitserland oostenrijk geweest met hetzelfde toestel, nooit heb ik meer dan 20 euro betaald per maand. Ik snap niet dat jullie dit pikken. Ik in ieder geval niet. En dan denk je dat je bij proximus goedkoper af bent.

afin veel succes ermee.
Reputatie 2
Badge
hoi,

wie weet wat dit betekend op uw factuur "One-Time price" aub

Mvg

Reageer