Factuur

  • 31 October 2011
  • 9 reacties
  • 3537 Bekeken

Factuur van Belgacom is helemaal niet overzichtelijk en als ik dan bel naar de klantendienst krijg ik iemand aan de lijn die denk dat m Jezus Christus is.

Wat is het probleem bij mij?

Op mijn factuur met nr 6127326712 staat rekening voor TV comfort en rekening voor TV Favorite, dus ik betaal 2 keer.

De beloofde gratis boeketten worden aangerekend, decoder wordt aangerekend alhoewel dat die gratis is en zo verder.

Volgens die persoon van de klantendienst zijn de zogenaamde kortingen op mijn factuur het bedrag van die bepaalde voordelen, dus ik zou er niets voor moeten betalen, maar als ik alles uitreken dan betaal ik er wel voor.

Nu, ik weet wel dat ik mijn contract zal uitdoen bij Belgacom, en dan overstap naar een andere ook al zou die eens zo duur zijn dan Belgacom, kheb er mijn buik meer dan vol van en zal ook nooit iemand aanbevelen om Belgacom te nemen.

Ofwel zit Belgacom vol bedriegers ofwel hebben ze onbekwaam personeel. Op die korte tijd dat ik Belgacom TV en Internet heb kan ik al een boek schrijven over beloftes die ze niet na gekomen zijn.

Ik heb spijt dat ik nooit de gesprekken heb opgenomen, anders kon ik ze in gebreken stellen en mijn contract beëindigen zonder het jaar uit te doen.

9 reacties

Badge
ben je onlangs overgeschakeld van het ene TV contract naar het andere?
Indien wel betaal je tot de dag van de aanvraag/verandering voor je oude TV contract en de rest voor je nieuwe.

Ik heb sinds maand belgacom tv.

Ik ben echter niet te vreden over de facturatie: onduidelijk, belgacom tv zou gratis zijn, decoder gratis, 10 % korting via mijn werk.

Toch is mijn factuur nu duurder dan vroeger.

Ik heb echt een kat in de zak gekocht.

Badge
Beste margon,

"ik heb een kat in een zak gekocht" ? Welke informatie hebt u dan bij uw aanvraag gekregen en waar hebt u deze gedaan? U zegt 10% korting via mijn werkgever - wel FREE Tv is niet combineerbaar met welke andere korting ook

Beste peterS.

gelieve even naar de perioden vermeld achter TV favorite en Tv comfort te kijken, wellicht volgen deze mekaar op en dus niet overlappend.iNdien u een pack met vaste tf-lijn + mobile abo + internet + Tv bezit zijn de 2 boeketten gratis, anders betalend .Bij de klantendienst op 0800/22800 kan men U de juiste info geven. Uw factuurnr is niet correct

muisje
Beste muisje,

dat factuurnr is wel correct.

En naar de klantendienst bellen daar heb ik al helemaal geen zin meer in, kheb er al zo dikwijls naar gebeld dat ik er mijn buik van vol heb.

Ik heb er zelfs een brief naar geschreven met als resultaat: NUL

En het is al beginnen mis te lopen vanaf de dag dat ik mijn bestelling deed.

Hoe is het spreekwoord ook alweer?

Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven?

Ik ga je maar een ding zeggen en dat blijf ik zeggen, Belgacom heeft bij mij afgedaan voor eeuwig en altijd.

Ik had beter bij Telenet gebleven en met telefoon en GSM ook overgestapt naar daar. Daar had ik nooit problemen en alles ging daar heel correct. Wat ze daar zegden gebeurde ook en zonder leugens te vertellen of mensen een rad voor de ogen te draaien.
Badge
welk is uw login aub

muisje
Reputatie 7
Badge +1
Komaan zeg, de facturen van Belgacom zijn in de laatste versie héél overzichtelijk en meestal correct, wél dikwijls met een omweg met eerst aanrekenen en daarna aftrekken, kwestie van de kortingen in de verf te zetten. Bij mijn laatste downgrade van Internet Favorite naar Comfort (1.9) was het ook behoorlijk ingewikkeld maar ik geraakte er toch uit, en het eindresultaat was zelfs gunstiger dan ik zelf had berekend. Ik kan begrijpen dat er veel mensen zijn die er kop noch staart aan krijgen, maar het Belgacompersoneel van oplichterij en/of onbekwaamheid beschuldigen gaat mij wel wat te ver.Wenkbrauw ophalen Het is normaal dat sommige medewerkers beter uit de verf komen dan andere, dat is bij alle bedrijven zo. Maar uiteindelijk heb ik mij nog nooit echt bedrogen gevoeld.

Iedereen weet hier dat TV nooit echt gratis is. En de decoder kost 6€ huur tenzij je hem aankoopt, maar dan kost TV geen 18,50€ maar 12,50€. En uiteraard kost TV in een pack altijd wel het verschil tussen de korting zonder en met TV. Bij Telenet kost de "digicorder" trouwens 8€ huur.
Beste sinjoor,

Toen ik Belgacom tv via telfoon wou aanvragen, heb ik gevraagd als ik tv kon kijken op m'n pc. Het antwoord was Ja, geen probleem. Dus ik bestel t pack. En ik vraag is er alles inbegrepen, niet dat ik achteraf nog iets moet bijbetalen voor modem en decoder. Antwoord was ja, alles is inbegrepen. Wel niet waar, want ik moest betalen voor mijn decoder.

Ik begin met installatie ervan en had klein probleem, bel naar Belgacom en ja, kreeg op mijn probleem een goed antwoord, maar ik vroeg nog eens over tv op pc en kreeg als antwoord: Ja, geen probleem maar je moet een bestandje downloaden.

Als ik TV wil kijken wil dat wel zeggen minstens naar de meest gangbare zenders, maar dat werd er niet bijverteld.

Toen ik dat allemaal in de gaten kreeg van verkeerde informatie, bel ik opnieuw naar Belgacom.

Die ik toen aan de lijn kreeg smeerde me een ander pack aan, onder het mom van: "Belgacom doet iets voor zijn klanten"

DWZ hij liet uitschijnen dat hij een geste deed en paar boeketten gratis gaf in een ander pack, maar achteraf zag ik dan dat die boeketten gewoon in het pack zaten, dus voor iedereen.

En dan zeg jij dat ik beetje tever ga.

En aan jouw reactie te zien met wat je schrijft, ben je toch ook al eens bedrogen geweest, want dit schrijf je: Maar uiteindelijk heb ik mij nog nooit echt bedrogen gevoeld.

En zoals ik in mijn onderwerp zei, Belgacom heeft bij mij afgedaan voor eeuwig en altijd, want eerlijkheid duurt het langst.

En wat het bij Telenet kost maakt me allemaal niet uit. Bij Telenet ben ik altijd correct behandelt, en al kost Telenet eens zo duur met alles, volgend jaar stap ik gewoon over.
Beste PeterS,

Na nazicht van uw factuur lijkt mij deze correct.

U moet gewoon uw totale pakketprijs nemen en hierbij het verbruik (gesprekken + huur films, netgemist,...) en de eventuele eenmalige kosten bij op tellen.

Moest u toch nog vragen hebben, dan kan u mij een privé-bericht sturen.

onze packs :

http://www.belgacom.be/belgacom/be-en/category/c_pack_telephony_mobile_int_tv.page?


Beste Margon,

Als u mij via privé-bericht uw gegevens (naam, klantennr, contactnr) even laat weten, dan kijk ik dit even na.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Reputatie 7
Badge +1
Beste Peter, ik kan niet in detail ingaan op wat je schrijft, omdat ik niet genoeg gegevens heb, maar wat die TV op PC betreft. Eerst bestond er TVonPC dat je eerst moest downloaden maar waarbij de systeemvereisten nogal hoog waren. Deze versie is in de testfase blijven steken en veroorzaakte veel problemen om allerhande redenen. Bij mij heeft dat van in het begin (februari 2011 geloof ik), op een paar uitzonderingen na die ik kon oplossen, goed gewerkt en nog steeds, want de testfase loopt nog steeds door tot einde van het jaar. Ik kan daar wél alle zenders van het basisaanbod + die van mijn boeketten op bekijken en opnemen op de harde schijf, ook nu nog alhoewel de nieuwe versie TV Overal sedert een paar weken ook voor op PC beschikbaar is, ook in de testfase gratis, maar (voorlopig) met een beperkt aantal zenders, die nog wel zullen uitgebreid worden. Opnemen op PC is daar voorlopig ook nog niet bij. Ook wordt voor het TV kijken volume gebruikt, wat bij TVonPC niet het geval was, maar TV Overal is dan ook veel uitgebreider toegankelijk, ook mobiel en op tablets.Ze hebben ondertussen ook de inbegrepen volumes van de internetabonnementen opgetrokken: naar 50GB voor Start, naar 100GB voor Comfort, en naar "unlimited" (in praktijk echter zo'n 500GB) voor Favorite. Ik kan daar dus mee leven.

Wat die gratis boeketten betreft, moet je dat ook met een korrel zout nemen. In TV Favorite zit voor 10€ waarde aan boeketten maar het kost maar 9€ méér dan Comfort. Dus als je toch zinnens bent boeketten bij te nemen, is Favorite altijd goedkoper. Je heb er ook nog 1 film of TV op aanvraag per maand gratis bij.

Iedereen zou ondertussen toch moeten weten, dat gratis een utopie is. Alles moet ergens betaald worden, ook openbaar vervoer, mutualiteiten, you name it. Ook het gratis bellen nà 17.00 uur en in de weekends (Happy Time XL) is niet écht gratis want je moet 19€ per maand voor een Classic line betalen. Maar als je toch al een Classic Line hebt, en dat dus al altijd betaalde, is dat gratis bellen mooi meegenomen. Ik heb bv. vorige maand 3 à 4 uur gratis naar Duitsland gebeld.

Bij Telenet is dat niet anders. Reclame is altijd een stukje bedrog, de consument moet daar maar leren doorkijken.

En de uitleg van een verkoper aan de telefoon kan je altijd beter maar met een korrel zout nemen; beter alles eerst checken op de website.

Ik had Telenet verleden week aan de (betalende) helplijn bij mijn kozijn, want om het paswoord van zijn Telenet digitale TV (voor programma's op aanvraag) aan te passen, moest hij eerst een code van 10 cijfers invullen. Nou moe, ik heb toen wel 4 personen aan de lijn gehad met de muziekjes ertussen vooraleer ik de juiste persoon had, die dan eerst de nummer van zijn identiteitskaart moest hebben (om veiligheidsredenen), wat ik wél kon begrijpen en appreciëren, maar die wilden dan eerst nog een hele promotieuitleg doen over hun voetbalaanbod en andere leuke mogelijkheden....wat ik beleefd geweigerd heb, want ik hing toen al 30 minuten aan de "betalende" telefoon. Vermits mijn kozeijn geen vaste telefoon heeft, loopt dat met een mobieltje aardig op....

Telenet heeft trouwens plots ook een 0800 klantennummer 0800 66700 ??? niet toevallig zeker bijna dat van de technische helpdesk van Belgacom 0800 22700 !

Het ga je goed beste Peter. Ook bij Telenet. Blijf echter kritisch en alert.

Reageer