Factureren terwijl het gratis is (2de klacht op enkele dagen tijd)

  • 21 February 2012
  • 7 reacties
  • 742 Bekeken


Ik ben een nieuwe Belgacom klant en ben pas bekomen van een BGC vergissing te lezen op

http://community.belgacom.be/posts/f3d53e4640?start=1#comment59287

Dit is al de tweede klacht op enkele dagen tijd, (goe bezig mannen, doe zo voort)


Bij nazicht op mijn e-services vind ik het volgende onder de rubriek, mijn factuur online - nog niet gefactureerd

Bekijk uw nog niet gefactureerde uitgaven om een idee te hebben van uw volgende factuur.

Nog niet gefactureerd

Bedragen in EUR - Niet-gefactureerd bedrag *incl. btw) 99,00

excl.btw *incl.btw Eenmalige kosten 99,00

februari 99,00 014 42 ** ** Telefoonlijn 99,00

Installaties 99,00

Datum Hoeveelheid Productbeschrijving Bedrag %BTW
17/02/2012 1 Advanced Duo Plus Installation 99,00 21%
TOTAAL NIET-GEFACTUREERD BEDRAG (*incl. btw) 99,00
---------------------------------------------------------------------------------------
Mag ik U er op attent maken dat ik pas bekomen ben van de klacht dossiernummer 14633422
En dat ik op 16 januari onderstaande bestelling heb geplaatst.

Uw referentienummer: ECA870250
Aangemaakt op: donderdag, 26 januari 2012 11:16:44

Pack Telephony + Internet Favorite + TV Comfort

Abonnementsprijs €65,27/maand

Activeringskosten €50,00
PROMO: Gratis activering €0,00

Mobile Internet Free Weekend Gratis

Advanced Duo Installation €99,00
PROMO: Gratis Installatie €0,00 <--------------

Decoder In de prijs inbegrepen

wifi - Belgacom b-box2 Gratis abonnement

Happy Time XL Gratis

Gekozen datum : donderdag, 9 februari 2012
Maandelijks €65,27

Is het nu de bedoeling om mij een factuur op te sturen van 99 euro terwijl dit gratis was ?? zie de pijl boven <-----------
waarschijnlijk is dit weeral de zoveelste fout aan Uw nieuwe BGC klant gericht ??
En zoja, waarom is die factuur dan aanwezig in E-services.
T'is precies plezant, de mensen ambetant maken terwijl ze pas bekomen van de vorige BGC vergissing dossiernummer 14633422.

Graag enige zinnige uitleg hieromtrent gewenst.

Met vriendelijke groeten
Adriaensen Karel

7 reacties

in de rubriek "nog niet gefactureerd" wordt geen rekening gehouden met eventuele kortingen/promo's ... dus je moet de effectieve factuur afwachten, die kost zal er wellicht niet op voorkomen, indien wel kan je er op terugkomen

mvg
Niet panikeren beste Karel. de bedragen die in de e sevices vermeld staan onder nog niet gefactureerd sttan ook alle bedragen in die zonder promotie aan u zouden gefactureerd worden. op de eigenlijke factuur zul je daar normaal gezien niks meer van terugvinden, en mocht er toch al eens een foutje in het systeem sluipen, maken ze daar onmiddelijk een rechtzetting van en krijg je een credietnota.


Mvg
Beste Adriaensen Karel,

De rubriek "nog niet gefactureerd" houdt geen rekening met de lopende promoties.

Deze worden pas toegepast bij de effectieve opmaak van de factuur.

Toen u uw aanvraag deed, liep er een promotie van gratis installatie.

Deze kost zal dus niet op uw factuur verschijnen.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Hallo,

Hier hetzelfde verhaal zoals dat van Karel.

Wij zijn nieuwe klant sinds half mei. in juni merkte ik ook op dat dat bedrag van 99€ op de factuur in de e-services vermeld stond.

Maar omdat er inderdaad ook vermeld staat dat er geen rekening gehouden word met promoties, heb ik er geen aandacht aan besteed.

Nu komt echter deze week de factuur voor juli binnen en staat die 99€ daar wel op.

Net geprobeerd om het bedrag te betwisten via e-services. Maar toevallig is deze dienst net niet beschikbaar...... Ik ben benieuwd hoelang het zal duren vooraleer ik morgen iemand aan de lijn krijg die het kan verklaren /oplossen.

Eerst lokken ze de klant met gratis zaken om ze dan enkele maanden later aan te rekenen? Ik had voor belgacom gekozen omdat zulke praktijken bij de concurentie durven voorkomen. Ik zal mijn mening moeten herzien geloof ik.

Hoe is het bij Karel dan uiteindelijk afgelopen?


Met vriendelijke groeten,

Filip
Reputatie 1
Badge
Bij Belgacom doen ze (uiteindelijk) echt wel wat ze beloven. Dus als die promo er was, zal die uiteindelijk ook zo uitgevoerd worden.

Dus nog niet panikeren...
Inderdaad en wat op e-services staat houdt nog geen rekening met de promoties, die komen pas op je factuur en dan nog als je factuur ook niet klopt brengen ze dat wel in orde hoor als je contact opneemt met de klantendienst en alles uitlegt.

Elsa
en inderdaad, een perfecte afhandeling van de klacht.

Zelfs de wachttijd aan de telefoon viel mee. In minder dan 10 min was het afgehandeld.

Iets verkeerd aangevinkt was de verklaring. (koop ipv huur). Toeval of toch goed geprobeerd, ik laat het in het midden....

Een week later ligt de aangepaste factuur in de bus. Die is ondertussen zelfs betaald.

Als het positief is mag het ook gezegd worden. Ik hoef dus mijn mening over Belgacom niet te herzien.


Mvg


Filip

Reageer