Beste - ik ben op zoek naar mensen die onderstaande herkennen en die mij kunnen helpen aan een oplossing.
Eén oproep van Belgacom met de vraag om in te schrijven op een pack waarbij er een GSM abonnement inbegrepen zal zijn en het ons niets extra zal kosten. Positief geantwoord via telefoon. Daarna ingezien dat we dit niet nodig hebben en op tijd die telefonische wijziging geannuleerd. Bevestigd door de klantendienst Belgacom. Bij nazicht volgende factuur blijkt er toch vanalles gewijzigd en zeker niet goedkoper. Terug klantendienst Belgacom gebeld, na dik 10 minuten iemand aan de lijn, eerste oproep is geregistreerd en de correctie zal alsnog uitgevoerd worden. Er was blijkbaar iets misgelopen. Nu 4 maanden verder loopt het nog altijd verkeerd (na verschillende geregistreerde oproepen met de klantendienst met de bijhorende ellenlange wachttijden) en is onze facturatie nog altijd niet zoals het oorspronkelijk was. Er wordt vanalles extra aangerekend en onze voordelen zoals ooit bekomen zijn weg (bvb gratis antivirus). Het enige dat wij vragen is terug te komen op de oorspronkelijke facturatie. 't Is al duur genoeg zo ! Er wordt nu maandelijks 10 € aangerekend voor een gsm-abonnement, maar wij hebben geen GSM-abonnement bij Belgacom (Proximus). De naar ons opgestuurde chip werd op aanraden van de klantendienst (bij onze 1ste oproep ter annulatie) door ons -zo goed als onmiddellijk - binnengebracht bij de plaatselijke Belgacomwinkel. Maar helaas .... Bijkomend wordt ons contract bij iedere poging tot correctie van Belgacom verlengd. Het contract liep oorspronkelijk af in 08/2011, nu zitten we al in 10/2011. Hoe kan dit eigenlijk ?
Kan dit rechtgezet worden ? En liever gisteren dan vandaag ?
We staan zo machteloos. Als we niet zouden betalen omdat we niet akkoord gaan met de facturatie dan krijgen we er nog een aantal boetes bovenop.
De klacht is geregistreerd en wordt binnen de x werkdagen behandeld. Ik ben dit zinnetje zo beu !
Bladzijde 1 / 1
Binnen de 20 dagen bij mij. Het is altijd gevaarlijk van formule te veranderen, als er in je oude formule nog voordelen zaten die ondertussen zijn afgeschaft, maar op bestaande abonnementen blijven doorlopen. Eens omgezet naar de nieuwe formule, zal je automatisch uit dat oude systeem geschrapt worden, omdat dat als een uitdovend systeem beschouwd wordt, waar men geleidelijk vanaf wil door mensen naar nieuwe formules te laten overschakelen . Ik begrijp alleen niet waarom je je liet omschakelen naar een combinatieformule met een GSM (Smile10) abonnement inbegrepen, als je dat niet nodig had ? Bovendien moet je alles goed doorlezen. Gratis is soms beperkt in de tijd. Soms een maand, soms 3 maanden, soms een jaar. Het wordt meestal wél op de factuur eerst aangerekend, maar daarna apart als 'Promo" terug afgetrokken. Het is commerciëel interessanter om die Promo op die manier wat meer in de verf te zetten. Als bv. de activeringskosten gratis zijn, worden die ook eerst aangerekend en daarna als promo terug afgetrokken.
Bij Mobistar bv verkoopt men GSM's voor 1 €, maar je moet wél een vast abonnement nemen voor 2 jaar of zo (géén prepaid kaart). Met dat Smile systeem heeft men destijds zoveel mogelijk "Pay&Go" klanten willen aanlokken voor een vast abonnement.. Dat doet men bij Pay&Go ook door bellen tijdens week-end en feestdagen gratis te maken als men voor minstens 10 € per maand oplaadt. Smile10 kan dan soms gunstiger zijn, met dat verschil, dat je dan aan die 10 € per maand vastzit, terwijl je met Pay&Go met 5 € oplaadkrediet in principe een jaar kunt gebeld worden, als je alleen maar bereikbaar wil zijn. En ja, ik had mij toen ook laten verleiden om op Smile10 over te schakelen, maar kwam snel tot het inzicht, dat dat voor mij niet gunstiger was. Alhoewel ik binnen de wettelijke bedenktijd opgezegd heb, voor alle zekerheid met een aangetekende brief, heeft het toch nog wel enkele maanden en ettelijke telefoontjes geduurd, voordat ik alles terug gecrediteerd kreeg. Maar da's overal zo en zeker geen kenmerk van alleen maar Belgacom. Die zijn meestal wél coulant en soepel in het behandelen van klachten. Maar soms loopt het fout. en moet je er blijven achteraanzitten. En als je binnen de wettelijke termijn hebt opgezegd, moeten ze je wél terugbetalen. Maar heb je bewijs van die annulatie binnen de opzegperiode ?
Bij Mobistar bv verkoopt men GSM's voor 1 €, maar je moet wél een vast abonnement nemen voor 2 jaar of zo (géén prepaid kaart). Met dat Smile systeem heeft men destijds zoveel mogelijk "Pay&Go" klanten willen aanlokken voor een vast abonnement.. Dat doet men bij Pay&Go ook door bellen tijdens week-end en feestdagen gratis te maken als men voor minstens 10 € per maand oplaadt. Smile10 kan dan soms gunstiger zijn, met dat verschil, dat je dan aan die 10 € per maand vastzit, terwijl je met Pay&Go met 5 € oplaadkrediet in principe een jaar kunt gebeld worden, als je alleen maar bereikbaar wil zijn. En ja, ik had mij toen ook laten verleiden om op Smile10 over te schakelen, maar kwam snel tot het inzicht, dat dat voor mij niet gunstiger was. Alhoewel ik binnen de wettelijke bedenktijd opgezegd heb, voor alle zekerheid met een aangetekende brief, heeft het toch nog wel enkele maanden en ettelijke telefoontjes geduurd, voordat ik alles terug gecrediteerd kreeg. Maar da's overal zo en zeker geen kenmerk van alleen maar Belgacom. Die zijn meestal wél coulant en soepel in het behandelen van klachten. Maar soms loopt het fout. en moet je er blijven achteraanzitten. En als je binnen de wettelijke termijn hebt opgezegd, moeten ze je wél terugbetalen. Maar heb je bewijs van die annulatie binnen de opzegperiode ?
Beste evelien 2014
Tracht alles zo duidelijk mogelijk te omschrijven en stuur deze brief naar Belgacom Klantendienst K. Albert 2 laan 27 te 1030 Brussel. Alles zal worden rechtgezet.
groeten -muisje
Tracht alles zo duidelijk mogelijk te omschrijven en stuur deze brief naar Belgacom Klantendienst K. Albert 2 laan 27 te 1030 Brussel. Alles zal worden rechtgezet.
groeten -muisje
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.