Mijn beeld liep een drietal dagen geleden plots vast, waarna ik de decoder heb gereset (en de update doorgevoerd). Sindsdien: niets dan problemen. Ik merkte gisteren en vandaag dat, wanneer ik naar iets aan het kijken was en op "record" duwde, eerst het normale symbool (het cirkeltje) verscheen naast de naam van het programma bij "info", maar dat enkele seconden later, als ik weer op "info" drukte, daar ineens een kruisje stond.
Sommige van die opnamen die gemarkeerd stonden met een kruisje stonden ook zo bij "gepland", maar na de normale opnametijd stonden ze dan toch plots bij "opgenomen".
Andere opnames met kruisje verdwenen in het geheel, waardoor ik een heleboel series niet heb kunnen opnemen die al gepland stonden, en het programma dat ik aan het bekijken was voor ik even ging eten, ook niet.
Ik was toen enorm geërgerd, en dacht dat opnieuw de decoder uitschakelen en terug aanzetten wel zou helpen. Niets is minder waar. Er is nu zogezegd "geen signaal gedetecteerd", terwijl alles klopt (lichtje van DSL brandt, modem staat aan). We hebben hier ook twee witte "receivers" (denk ik, weet niet hoe die dingen heten, ze zijn c-vormig, met "hd" op), en bij de ene brandt het lichtje bij "<->" niet en bij de andere wel. Geen idee of dit belangrijk is.
Tot overmaat van ramp kan ik nu de decoder zelfs niet meer afzetten met de afstandsbediening, waardoor ik de stekker nu moet uittrekken.
Ik vind het enorm vervelend dat dit gebeurd. Het is niet de eerste keer dat er dingen fout lopen met opnames (een tijd geleden stonden geplande series ineens aangeduid met een driehoekje, en werden niet meer opgenomen, ook al had ik niets veranderd).
Maar dat er nu plots ook geen signaal meer is, en dat al mijn opnames van de afgelopen dagen maar half gelukt zijn, is enorm frustrerend. Dit zou toch niet mogen gebeuren om een beetje klantvriendelijk te kunnen blijven. Ik heb geen zin om een uur aan de telefoon te hangen om dit op te lossen, maar er zal waarschijnlijk weer niets anders opzitten. Er iemand voor laten komen, vind ik helemaal te gek. Updates zouden moeten beter zijn, niet alles slechter maken. Ik zie aan de andere posts dat er nog meer mensen problemen hebben.
Bladzijde 1 / 1
Die c-vormige dingen zijn Ruckus draadloze ethernetadapters. De zender (HD in witte cirkel bovenop) hangt aan je modem, de ontvanger met HD in geel/oranje bol hangt aan je decoder. Die vervangen een rechtreekse verbinding met een ethernetkabel tussen modem en decoder. Het lampje mert het <-> symbool moet flikkeren als er verbinding is tussen de 2 adapters. Ik neem aan dat het lampje op je ontvanger niet meer brandt ? dan moet je eens proberen die adapter te resetten door hem uit de stroom te halen. Probeer dat al eens.
Als de Ruckusadapters geen verbinding hebben met mekaar krijgt de decoder natuurlijk geen TV-signaal. Dat heeft niks met de software te maken.
Kijk hier eook eens:
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/9695/kw/Ruckus
en hier
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/9693/kw/Ruckus
Als de Ruckusadapters geen verbinding hebben met mekaar krijgt de decoder natuurlijk geen TV-signaal. Dat heeft niks met de software te maken.
Kijk hier eook eens:
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/9695/kw/Ruckus
en hier
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/9693/kw/Ruckus
Ik had het gisteravond ook al geprobeerd, het verandert niets. Bij de ontvanger brandt het lampje met "<->" niet, en bij de zender die met de antenne niet. Geen idee hoe ik het moet oplossen, heb al zowat alle stekkers uitgetrokken, dingen herstart, niets helpt.
Als bij de zender het lichtje met het antennesymbool niet brandt, wil dat zeggen dat er geen signaal via de ethernetkabel tussen modem en zender doorkomt. Dan kan de zender ook niks doorsturen naar de ontvanger. Trekt de ethernetkabel eens uit je modem en uit de zender. Als dat niet lukt, steek de ethernetkabel eens in de 2e TV-poort van je modem.
In het uiterste geval, doe een factory reset van je modem.
Kijk daarvoor op de technische pagina.
https:///posts/5915e45919
daar staat het volgende
factory reset is het zelfde natuurlijk van fabrieksinstelling en dit kan dan weer op twee manieren:
In het uiterste geval, doe een factory reset van je modem.
Kijk daarvoor op de technische pagina.
https:///posts/5915e45919
daar staat het volgende
factory reset is het zelfde natuurlijk van fabrieksinstelling en dit kan dan weer op twee manieren:
- hardwarematig: meestal door indrukken van knop/knopcommbinatie bvb bij de BGC-Modem BBOX2 knopje bereikbaar via gaatje. Bij Tilgin decoder ook via gaatje achteraan.
Terwijl bij de BGC-decoder V3 & V4 de knopcombinatie van drie knoppen vooraan.
- softwarematig: via software bvb BGC-Modem bbox2 via de browser "URL:192.168.1.1"
Beste HanneP,
Het is inderdaad niet normaal dat er zich zoveel problemen voordoen na een update. Er zijn een aantal bugs bekend maar niet in die mate zoals u ze beschrijft. Mogelijks is er hier toch iets anders aan de hand.
Bvb: "geen signaal gedetecteerd". Als u deze melding op uw tv ziet (wat ik vermoed) dan is dit een melding van de tv zelf. Op het (video)kanaal waar u naar kijkt is geen signaal aanwezig. U kijkt bvb naar uw AV1 of HDMI1 kanaal terwijl de decoder aangesloten is op AV2 of HDMI2. De melding "geen signaal gedetecteerd" komt in elk geval niet van de decoder. Als u wel op het Belgacom kanaal zit zal u eerder zien: "Deze zender is tijdelijk onbeschikbaar".
Overloop zeker de verschillende invoeren van uw tv eens.
Maar waarschijnlijk belt u, zoals u zelf al aangeeft, best toch eens naar onze technische helpdesk om alles te laten onderzoeken want er is duidelijk iets aan de hand wat niet klopt.
MVG,
Eva van Belgacom
Het is inderdaad niet normaal dat er zich zoveel problemen voordoen na een update. Er zijn een aantal bugs bekend maar niet in die mate zoals u ze beschrijft. Mogelijks is er hier toch iets anders aan de hand.
Bvb: "geen signaal gedetecteerd". Als u deze melding op uw tv ziet (wat ik vermoed) dan is dit een melding van de tv zelf. Op het (video)kanaal waar u naar kijkt is geen signaal aanwezig. U kijkt bvb naar uw AV1 of HDMI1 kanaal terwijl de decoder aangesloten is op AV2 of HDMI2. De melding "geen signaal gedetecteerd" komt in elk geval niet van de decoder. Als u wel op het Belgacom kanaal zit zal u eerder zien: "Deze zender is tijdelijk onbeschikbaar".
Overloop zeker de verschillende invoeren van uw tv eens.
Maar waarschijnlijk belt u, zoals u zelf al aangeeft, best toch eens naar onze technische helpdesk om alles te laten onderzoeken want er is duidelijk iets aan de hand wat niet klopt.
MVG,
Eva van Belgacom
Toch is er ook iets mis met de Ruckus verbinding.....de resetknopjes al eens 15 seconden ingedrukt gehouden ? Bij de zender brandt het antennelichtje niet (dus geen signaal van modem via ethernetkabel), en bij ontvanger het Wifi lichtje (<->) voor draadloze data-overdracht niet.
Ik werk al bijna 2 jaar met Ruckusadapters, en die werken nog altijd probleemloos; maar alles kan stuk gaan natuurlijk.
Ik werk al bijna 2 jaar met Ruckusadapters, en die werken nog altijd probleemloos; maar alles kan stuk gaan natuurlijk.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.